obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Poorten openen voor de Xbox & Playstation
Vegiccolo
Dus ps3 en ps4 via kabel.ook heb ik deze link gekregen van tele2 ik heb alles gevolgd tot ik het tabblad admin moest aanklikken,die heb ik dus niet.ik heb enkel user setup en geen advanced
 
cornfed
Admin rechten zijn niet beschikbaar voor Tele2 klanten.
Dat privilege is voorbehouden aan Tele2.


De DMZ methode moet werken ook bij jou:
https://forum.tele2.nl/glasvezel-279/d...post153114
Hier krijgt het uitgekozen netwerkapparaat (bij jouw dus een Playstation) een WAN ip adres toegekend. Als dat gebeurd ga je naar NAT 1.
Als NAT niet wijzigt naar NAT 1, moet je de Technicolor en de Playstation een herstart gunnen.
Dan moet het wel lukken. Kijk naar de netwerkinstellingen van de Playstation of daar dat WAN ip adres actief is.

Een groot nadeel heeft deze methode voor je wel. Werkt maar met 1 apparaat.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
RicardoDimm
Hallo,

Ook ik wil mijn router een DMZ toewijzen. Het is mij al gelukt om mijn PC een vast IP adres te gaven (Ben een PC gamer).
Echter kan ik DMZ in mijn routerinstellingen niet vinden. Ik zie nergens Advanced Setup staan. Ik heb de TG789bvn

Wie kan mij helpen?

Gr Ricardo
 
abmg
Hoi Ricardo,
Als je ermee geholpen bent, hier staat een how to voor een router achter de TG789bvn en hoe je DMZ instelt:
https://forum.tele2.nl/randapparatuur...nzin-52822
 
RicardoDimm

Quote

abmg schreef:

Hoi Ricardo,
Als je ermee geholpen bent, hier staat een how to voor een router achter de TG789bvn en hoe je DMZ instelt:
https://forum.tele2.nl/randapparatuur...nzin-52822


Bedankt voor het meedenken! Echter heb ik er geen eigen router achter en ben ik ook niet van plan om deze aan te schaffen hier voor.
In de openingpost staat er hoe je een DMZ host kan toevoegen in de router van Tele 2. Echter zie ik die optie niet. Komt dat door dit type router of ergens anders door?
 
abmg
Het idee is, dat je naar Home > Home Network > Devices gaat in het modem en dan in de lijst het device staat waarnaar je DMZ wilt instellen. Bij jou je PC?

Zelf heb ik dit modem niet, dus veel kan ik verder niet voor je betekenen denk ik.

Quote

Bedankt voor het meedenken!
Met plezier!
 
RicardoDimm

Quote

abmg schreef:

Het idee is, dat je naar Home > Home Network > Devices gaat in het modem en dan in de lijst het device staat waarnaar je DMZ wilt instellen. Bij jou je PC?

Zelf heb ik dit modem niet, dus veel kan ik verder niet voor je betekenen denk ik.

Quote

Bedankt voor het meedenken!
Met plezier!


Als ik in die lijst kijk, en dan mijn PC aanklik, kan ik niks instellen wat betreft DMZ helaas...

Iemand ander die een idee heeft?
 
RicardoDimm

Quote

RicardoDimm schreef:

Quote

abmg schreef:

Hoi Ricardo,
Als je ermee geholpen bent, hier staat een how to voor een router achter de TG789bvn en hoe je DMZ instelt:
https://forum.tele2.nl/randapparatuur...nzin-52822


Bedankt voor het meedenken! Echter heb ik er geen eigen router achter en ben ik ook niet van plan om deze aan te schaffen hier voor.
In de openingpost staat er hoe je een DMZ host kan toevoegen in de router van Tele 2. Echter zie ik die optie niet. Komt dat door dit type router of ergens anders door?


Heb je verder verstand van dit soort zaken? Ik heb namelijk een eigen router erachter geplaatst en die als DMZ ingesteld. Echter lukt het niet om te port forwarden. (Zie reactie in topic van de link die je mij gaf).
Misschien kan jij me verder helpen?
 
abmg
Beste RicardoDimm, ik weet wel hoe je een portforward maakt, maar misschien is het handig als je wat meer gegevens geeft.

Staat dit zo ingesteld? :
- In de modem/router TG789bvn is DMZ ingesteld met bestemming de TP Link
en e TP Link krijgt steeds hetzelfde IP adres
- De PC heeft een vast IP adres
- Je hebt de portforwardings ingesteld zo als op portforwarding.com staat beschreven.

Mogelijkheid waarom het het werkt kan zijn, dat het modem (de TG789bvn dus) in het subnet 192.168.1.xxx zit en de router ook. Die moet ingesteld staan op een ander subnet, b.v. 192.168.2.xxx.

De TP Link krijgt dat 192.168.2.1 en de PC bijvoorbeeld 192.168.2.2

Als je de PC een vast IP wilt geven, moet je dat buiten de DHCP range doen.

Denk er wel aan dat als je het IP adres van de TP verandert, die onbereikbaar wordt. Om dat te voorkomen moet je tijdelijk het IP adres van de PC automatisch laten toewijzen (DHCP).

Hier begint het zo'n beetje mee. Als dit goed zit, kun je opnieuw poorten proberen te forwarden.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Als ik weet welke TP link je hebt en welke poorten geforward moeten worden, kan ik misschien precieser zijn.
 
RicardoDimm
Bedankt alvast! Misschien handiger om inderdaad van mijn kant iets meer duidelijkheid te geven.

- Ik heb inderdaad mijn eigen router als DMZ ingesteld in de Tele 2 modem. Ook heb ik aangevinkt dat het IP niet mag veranderen.
- Het netwerk achter de Tele 2 modem geeft IP adressen af vanaf 192.168.1.1. Mijn router geeft IP adressen af vanaf 192.168.0.1.
-Mijn PC heeft een vast IP adres. Namelijk 192.168.0.100. Ook heb ik in mijn router ingesteld dat de "lease time" voor dat IP permanent is. Dus mij PC zal altijd dat IP adres krijgen.
- Ik heb de port forward toegepast op 192.168.0.100. Ik heb dit precies gedaan zoals op Portforward.com staat.
- Het gaat om de game FIFA 16.
-Mijn router is de TP Link WR841N

Ik hoop dat ik je zo genoeg informatie heb gegeven om me verder te helpen.

Gr
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Poorten openen voor de Xbox & Playstation', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Voip instellingen voor MediaAccess TG789bvn Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 1 10 jan 2018
Comtrend VI-3223 poorten open zetten Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 06 dec 2017
Poorten open zetten Helpdesk : 2 11 jan 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 dec 2016
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 jul 2016
Advertentie