obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Installatie ADSL samen met KPN-telefoonverbinding (analoog) met omleiding van IS/RA-punt?
Drop
Eerst even wat puntjes voor de duidelijkheid:

- meerdere woningen, 1 meterkast, 1 telefoonaansluiting (moet worden gedeeld door alle bewoners)
- telefoonaansluiting werkt al op bestaand KPN-abonnement (analoog)

Via deze hoofdaansluiting wil ik een eigen abonnement nemen op internet via ADSL, zonder telefoon/tv via Tele2. Hierbij moet het bestaande abo van KPN intact blijven (en uiteraard blijven werken). Ik heb op meerdere plaatsen gelezen dat dit mogelijk zou moeten zijn en de mevrouw van Tele2 zei ook dat het kan, maar omdat dit allemaal vage geluiden waren en ik geen problemen met de buurman wil hebben, wil ik hier toch nog eerst even graag een duidelijk antwoord op: is bovenstaande mogelijk, en zo ja, hoe gaat dit in zijn werk?

Het tweede probleem is dat het genoemde IS/RA-punt niet in de meterkast hangt. Er is geen blauwe KPN-kabel te vinden en ook geen van de kastjes waarvan op internet vele foto's te vinden zijn hangen in de kast. Bouwjaar van de complete woning is ergens rond de jaren '80 geweest, dus dit houdt in dat het punt in de woonkamer van de buurman hangt, die daar direct zijn telefoon op heeft aangesloten. Mijn woning zit er een aantal verdiepingen boven. Hoe kan ik hier toch het modem op aansluiten, zonder de buurman lastig te vallen?

Ik begrijp natuurlijk dat ik hem even tijdelijk moet lastigvallen voor de installatie, maar wat ik bedoel is dat zodra alles werkt ik wel graag zelf (wanneer dit nodig is) het modem wil kunnen resetten ed., zonder de noodzaak om aan te moeten bellen bij deze buurman. Hoe kan ik dit oplossen? Is het misschien mogelijk om de kabels vanuit het aansluitpunt in zijn woonkamer om te leiden / verlengen, oid?

Alvast reuzebedankt voor iedere vorm van hulp aan deze leek Smile
(op het gebied van ADSL-installaties iig!)
 
jpt
@drop
begrijp ik uit jouw verhaal dat je zelf een analoge kpn aansluiting hebt ?
zo ja dan heb je in ieder geval een werkende lijn die binnen komt.

lijkt mij dan het beste om ook geen gezeur met de buurman en later tele2 te krijgen de aansluiting te laten doen door een monteur(kost even)dan heb je het modem gewoon in je eigen woning staan.
en voldoe je aan de tele2 norm mochten er later problemen optreden storing e.d.
dit met betrekking van de afstand tussen israpunt (wat niet te vinden is) en het modem!

de andere optie is zelf je kontaktdoos openschroeven rood en blauw pakken en verlengen voor de aansluiting van je modem splitter en dergelijke maar dan heb je bij storingen problemen met tele2!

zelf een periode in een etage woning gewoond 2 hoog waar de ptt leiding beneden in de gang binnen kwam zo oud gewoon een rond aansluit doosje wat als israpunt moest fungeren.
ergens tegen het plafond aan de muur gemonteerd.(in de hal)
boven gewoon de alternative optie uitgevoerd wel met solderingen dit werkte goed.

persoonlijk zou ik op zekerheid gaan een monteur dus!

grts
kleine foutjes worden gezamelijk een grote berg
waar je gewoon tegenop kijkt!
 
cornfed
Tele2 levert internet zowel over een kale lijn als over een analoge KPN lijn.
Je hoeft alleen maar aan te geven in het bestelproces welke situatie van toepassing is voor jou.

Over je fysieke aansluiting kunnen we niet zoveel zeggen.
Als het signaal van goede kwaliteit is, kan je het modem ook bij jou in de woning neerzetten.
Een monteur is misschien geen overbodige luxe als je problemen verwacht of tegen de aansluitklus opziet.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Installatie ADSL samen met KPN-telefoonverbinding (analoog) met omleiding van IS/RA-punt?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tele2 adsl en eigen modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 8 25 feb 2016
Wat is werkend ISRA punt? Opleveringsproblemen : 4 06 sep 2014
ADSL traag Usenet download Snelheid : 3 29 okt 2013
Installatie NAS lukt niet Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 6 14 aug 2012
Hoeveel modems per ISRA punt? Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 3 17 jun 2012
Advertentie