obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met bellen via internet voip telefonie.
 Onderwerp afdrukken
LET OP: Beltarieven fors verhoogd
Tele2 Webcare
Beste forumleden,

Het onderzoek naar de tarieven die voor het type 9- nummers in Frankrijk in rekening worden gebracht is nog in volle gang. Zodra ik hier meer informatie over heb, kom ik hierop terug met een inhoudelijke terugkoppeling.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2
 
tieper
Zoals ik 12-11-2011 al melde moest mijn SMS probleem nog worden opgelost en dat is ondertussen op mijn verzoek op de volgende manier gebeurd.
Ik krijg mijn prepaid beltegoed terug en mijn mobiel nummer vervalt zodat ik een provider kan zoeken waarmee ik wel mijn dochter via SMS kan bereiken.
Dank zij Danielle is dit nog voor mijn vakantie geregeld.
Bedankt voor alle reacties!
 
cornfed
Dus Tele2 kan niet leveren. En nu mag weg naar een andere aanbieder.
Daar komt het op neer, dus.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
tieper
Daar komt het wel op neer. Het heeft jaren gewerkt maar er schijnt de laatste maanden iets veranderd te zijn waardoor het nu niet meer werkt.
 
HenkieV
Hallo Tieper,

Tele2 heeft mij zojuist gemeld dat ik toch echt 1 Euro toeslag moet betalen voor het bellen naar Frankrijk. (Vrienden van ons zitten daar sinds 3 jaar en vanaf 1 februari is er toeslag).
Hou er rekening mee dat jouw probleem nog niet opgelost is.

In mijn geval gaat het ook over een nummer van "Free.fr". Deze heeft circa 25% van de franse markt in handen. Het lijkt me dan ook sterk dat wij de enigen zijn met een toeslag. Er zullen nog vele anderen zijn.....ontwetend?!

Ik zal je voorlopig mijn details besparen, maar sinds donderdag heb ik dit probleem voorgelegd aan "www.degeschillencommissie.nl". Ik was toen al afgesloten wegens het niet betalen van de rekening. In het kort: Het is woord tegen woord zonder harde bewijzen.
Het kan niet zo zijn dat een nummer ineens 1 Euro toeslag krijgt. Tele2 beweert dat zij dit moeten betalen en dus ik ook. Op mijn vraag of zij weten voor welke nummers een toeslag van 1 Euro geldt, wordt beantwoord dat zij dat ook niet weten en nog uitzoeken.
Het kan dus zijn dan "Free.fr" 1 Euro toeslag rekent om makkelijk geld te verdienen. Echter gezien de principes van "Free.fr" lijkt me dit sterk. Het kan zijn dat international verkeer via de oude 'France Telecom" (tegenwoordig Orange) gaat en dat deze de zaak optilt. Niet waarschijnlijk. Een derde optie is dat Tele2 simpelweg een IT foutje maakt en alle VOIP nummers die gratis zijn en beginnen met +3395 (en inmiddels nog andere) een toeslag rekent. Ik acht dit laatste het meest waarschijnlijk.

Als dit "Internationale" geschil niet opgelost wordt dan zal waarschijnlijk "Nellie Kroes" maar weer eens geraadpleegd moeten worden....Smile

Blijf volhouden en klop eventueel aan bij de geschillencommissie als je niet je gelijk krijgt.

Groeten
Henk
 
ChubbChubb
Ik heb ondertussen ook bevestiging van de Helpdesk van tele2, dat de euro toeslag geen foutje was, maar gewoon tot het nieuwe tarievenstelsel hoort van tele2.

De eerste factuur van Ziggo is ook binnen. Drie kwartier bellen naar een 09-nummer in Frankrijk EUR 1,65. Dat had bij tele2 ongeveer 50 euro gekost.

groet,
ChubbChubb
 
kobus1960
Kortom, buitenlandbeller en lid van Tele2, in galop naar een andere provider.
Op basis van die tariefsverhoging kan je in principe vrij overstappen volgens de wet.
Maar of die termijn inmiddels verstreken kan zijn??
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
RAppleton
Ik heb hier ook last van en word ook aan het lijntje gehouden. Ben er nog steeds mee bezig helaas.
 
cornfed
De enige kans die je hebt om dit in je voordeel te beslechten is om zoveel mogelijk publiciteit te vestigen op je probleem. (Kassa, Radar e.d.)
Pas wanneer er camera's in de buurt opduiken, wordt Tele2 een van de meest klantvriendelijke firma's ter wereld!
Gewijzigd door cornfed op 23 mei 2011, 15:06
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
HenkieV
Hallo,

Ik tel inmiddels 6 mensen die tegen hetzelfde probleem zijn aangelopen.
Bij TROS Radar vond ik de volgende tread:http://forum.www.trosradar.nl/viewtop...6#p1221866.
Ik verwacht dat er nog veel meer mensen dit probleem hebben. Meld je bij voorkeur via "Tros-Radar" als redelijk onafhankelijke in het geheel!.Wink

Gisteravond via een voorbel nummer voor 2cpm gebeld naar onze vrienden: Dit is een eerste bewijs dat ALLEEN TELE2 een TOESLAG REKENT van 1 EURO.

Vandaag een collega gevraagd die via KPN regelmatig naar dezelfde vrienden belt. Hij heeft op 7 maart bijna een uur gesproken met hen voor iets meer dan 4 Euro. Netjes! 7.6cpm. Het kan goedkoper, maar dit is nog niet buiten proportioneel. Dit is het tweede bewijs.

Het argument wat ik afgelopen zaterdag kreeg tehoren van Tele2 dat zij deze kosten ook gewoon doorrekenen en dat dus elke provider in Nederland dit moet gaan doen, klopt niet.
Laat je dus niet afschepen meer door zo'n argument.

Edit mod; thread aangepast, zie ook antwoord 33.

Groeten
Henk
Gewijzigd door kobus1960 op 23 mei 2011, 21:09
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'LET OP: Beltarieven fors verhoogd', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie