obey-robots.txt
06 December 2016, 13:05
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken

problemen met aansluiting

camel1981
hallo allemaal

Ik heb een probleem met het aansluiten van mijn tele compleet ding.
Ik heb alles binnen gehad en een brief met mijn telefoon nummer en de datum dat mijn diensten werden opgeleverd en dat was 25 sept nu drie dagen verder is er nog niets. Klopt het dat ik mijn telefoonstopcontact moet aansluiten met alleen een rode en blauwe draad?

groetjes wendy
 
Bill
Bijna!

In 90 van de 100 gevallen moet je de aansluiting in de meterkast tot stand brengen. Het zogenaamde ISRA punt is het punt waar de PTT kabel afgesloten word door een doosje. Vandaar uit worden leidingen verder het huis in geleid.

Op die isra doos sluit je inderdaad het blauwe en rode draadje aan. Soms zit er ook een Telefoon stekkerdoosje gemonteerd, maar beter is rechtstreeks op het isra punt.
Bill

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
camel1981
dat had ik begrepen ja maar ik woon in een flat en heb die isra aansluiting niet
alleen de hoofdaansluiting in de telefooncontactdoos waar een dikke blauwe kabel uitkomt met daarin allemaal verschillende kleuren draad mijn huidige aansluiting is aangesloten met doorzichtig en zwarte draad maar het werkt niet heb al drie keer contact gehad met tele2 maar niet helpt ik weet gewoon niet of de aansluiting van mijn telefooncontactdoos wel correct is
 
t2day
Wow lastig lezen hoor, zonder hoofdletters en leestekens Grin.
 
harald
Hallo wendy,

in geval van een flat moet je je modem gewoon op het punt aansluiten waar je je telefoonaansluiting hebt. als dat nog niet werkt ga maar bellen met tele2. In een flat(de meeste gevallen dan) komt de aansluiting niet in de meterkast binnen maar centraal in de flat. Mijn moeder heeft ook gewoon zo internet via deze aansluiting met een dv2020 modem en dat werkte meteen. Helaas heb ik nu ook iemand die ik help met aansluiten waar het niet goed zit, maar dat is een probleem van de kant van tele2.
Kortom daar inpluggen en aansluiten. De telefoon kabel van het wandcontact gaat naar de splitter met de rode en groene aansluiting. van daaruit gaat er een kabeltje van de aansluiting op de splitter (modem staat erbij) naar het modem (dv2020), de stekker steek je in de ingang (a)dsl). In geval van dat je ook een telefoonaansluiting erbij hebt, sluit je deze aan op tel1 op het modem. Wil je internet via een kabeltje(UTP) steek je deze in de WLAN 3 aansluiting. Natuurlijk dan spanning op het modem zetten. Alles moet dan werken, zoniet ga maar bellen. Succes. Moet ik je nogmeer helpen mail me maar ff.
 
glasvezel
het kan ook zijn dat het op aderpaar 2 zit , oranje wit dus

in dat geval moet je een aderpaarswap uitvoeren

als je dat niet kunt, helpen met de helpdesk, en vragen om een monteur, die kunnen swappen, lijnmetingen uitvoeren, open en kort gesloten, binnen 10 minuten is bekend of er line sync is , of dat er geen kruisdraden zijn

komt soms voor dat het daar wordt aangesloten in de centrale

normaal is wel blauw rood

bij een oude ster isra in de muur, is aderpaar 1 goud en zwart
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'problemen met aansluiting', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Problemen met het verkrijgen van een IP adres Algemeen 9 02 november 2016, 06:11
Handleiding voor aansluiting van NAS en een IP-cam aan VI-3223u. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen 4 04 augustus 2015, 15:10
Problemen afstandsbediening glasvezel Tele2 Installatie en aansluit problemen Tele2 modems 11 20 februari 2014, 00:41
problemen draadloze snelheid. Internet tot 50 Mbit/s via VDSL 11 13 februari 2014, 23:21
Problemen met internet via utp Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen 6 21 december 2013, 21:36
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bill00:15:19
| Gilex05:54:50
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?