obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Animo op ap-router zorgt voor wegvallen internet
hm_pan
Ik heb sinds 2 dagen Tele2 Internet, bellen en TV 50 mb. Het is als volgt ingesteld.

Begane grond:
- Comtrend
- dhcp server


1ste verdieping:
- Linksys Wrt 610n v1 Dd-wrt
- ingesteld als dhcp forwarder van de comtrend
- Animo decoder op lan poort 4
- in ddwrt is lan poort op een aparte vlan gezet in de gui
- multicast staat uit
- WMM staat uit

2de verdieping
- asus wl-500w DD-wrt
- Dhcp forwarder

Op alle verdiepingen heb ik uitstekend draadloos bereik, waarbij de toestel de wifi apparaten automatisch roamt.

Probleem:
Als ik de Animo aan zet, dan valt het internet op de wifi op de linksys op de eerste verdieping weg. Bereik blijft wel uitstekend, maar geen internettoegang. Ik dacht zelf dat het probleem wordt veroorzaakt door de multicast van de Animo als je hem aanzet, dus vandaar de aparte vlan voor de poort waarop de animo zit. Maar kennelijk zie ik iets over het hoofd.
 
cornfed
De decoder werkt inderdaad met vlan's.
Maar de vlan van de decoder wordt opgezet vanaf de Comtrend.
Daar wordt het tv verkeer gescheiden van de rest van het netwerk/internet.
Daarom valt ook je internet uit als je de decoder aan zet.
Vanaf het moment dat je de decoder aan zet, valt alle netwerkverkeer onder de vlan van de tv decoder.
Want die heeft een hogere prioriteit op het netwerk.
En daarom moet de decoder altijd apart worden aangesloten op de Comtrend of Davolink.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Animo op ap-router zorgt voor wegvallen internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
Voip instellingen voor MediaAccess TG789bvn Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 1 10 jan 2018
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Poorten openen voor de Xbox & Playstation Helpdesk : 76 22 feb 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 dec 2016
Advertentie