obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2
abmg
Zijn er mensen die ook de Fritzbox als modem voor Tele2 20 Mb/s gebruiken.

Mijn vraag: vanaf firmware update 6.30 verbindt mijn Fritzbox 7490 niet goed met ADSL. Het stelt zich in op Annex M en ADSL ipv Annex A en ADSL+.

Met firmware 6.20 is er dus Annex A en ADSL+ (14,6 Mbit/s down en 1,0 Mbit/s up). Wat ik goed genoeg vind.

AVM heeft het 2x onderzocht en kunnen er verder niets aan doen. Advies: wachten op de volgende firmware update. Daar wachtte ik na de 6.30 update ook op, maar 6.52 heeft dit niet verbeterd.

Zijn er meer mensen die dit probleem ervaren? Of met een ander model Fritzbox?

Lijkt me goed, als dat zo is, dit bij AVM te melden, dat ze er werk van maken.
 
cornfed
Kan je in jouw Fritz de oude DSL software terugzetten?
Bij 'Internet -> DSL information, tabje Line Settings kan je daar 'Use previous DSL version' aanvinken?
Probeer dat eens uit.

Anders moet je inderdaad wachten op een firmware update.
Of je moet op de oude firmware blijven.

Je kan ook eens kijken of er een beta firmware is voor je model.
Misschien is het daar al opgelost.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
abmg
Bedankt voor je reactie.

Ja, er is idd een instelling Use previous DSL version bij internet - DSL - Line Settings. Dat verandert niets, niet bij de update 6.30 en niet bij de laatste update. Dit vroeg de helpdesk ook te doen.
Er is geen internationale beta, wel een Duitse. Ik blijf de oude firmware gebruiken.

Ik ben benieuwd of er andere tele2 gebruikers met een Fritzbox zijn en of dit herkenbaar is.
 
cornfed
Ach, dat is jammer.

In ieder geval is in Duitsland versie 6.60 online gegaan.
Dan zal de internationale versie niet meer zo lang duren.
Hopelijk lost dat je probleem op.
Gewijzigd door cornfed op 11 oktober 2016, 14:06
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
abmg
Udate: De AVM helpdesk heeft toen geen oplossing kunnen bieden en verwees naar een volgende update.

Die is er nu! OS 6.80. Maar het probleem is gelijk. De FB OS 6.80 verbindt met Annex M - ADSL en half de snelheid.

Weer een support aanvraag gedaan bij AVM.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Settings for FritzBox Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 14 13 mrt 2018
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Advertentie