obey-robots.txt
04 December 2016, 00:49
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Drama tele2 internet en bellen

bossie
Hallo sinds Sept 2007 is tele2 bezig voor mij een stabiele verbinding te leveren.
Dat lukt maar niet, er is al 5 keer een nieuw modem gestuurd, er zijn 4 monteurs langs geweest, allemaal tevergeefs.
Nu is er afgelopen vrijdag een monteur van KPN, door tele2 gestuurd en die heeft vanaf de wijk centrale tot aan mijn modem de lijn "door gepiept" en gechecked.
"Aan de lijn mankeert niets evenals de infra in de centrale" was zijn conclusie.
Dus zit ik nog steeds met een gammele verbinding.
Wat hij wel zei was: "dan probeert u toch een ander modem/router"
Kan dat? Mij is verteld door Tele2 technischedienst dat dit niet kan.
Is er iemand met ervaring op dat gebied?
Zo ja welk merk/type kan ik dan gebruiken?

PB
Gewijzigd door bossie op 18 mei 2009, 11:59
 
cornfed
De suggestie van de KPN monteur is zeker niet verkeerd.
Helaas had hij niet de benodigde kennis over Tele2.
De technische helpdesk heeft gelijk in je kwestie.

Waarom zit al vanaf 2007 al bij Tele2 als je verbinding niet goed is?

 
bossie
cornfed schreef:
De suggestie van de KPN monteur is zeker niet verkeerd.
Helaas had hij niet de benodigde kennis over Tele2.
De technische helpdesk heeft gelijk in je kwestie.

Waarom zit al vanaf 2007 al bij Tele2 als je verbinding niet goed is?

Probeer er maar eens af te komen, van dat tuig!
 
cornfed
Ik weet niet precies wat de problemen zijn, maar als iets niet geleverd wordt, waar wel voor betaald wordt, je zonder problemen van je contract af kan.

Heb/had je een twee jarig contract?
Gewijzigd door cornfed op 18 mei 2009, 12:55
 
bossie
cornfed schreef:
Ik weet niet precies wat de problemen zijn, maar als iets niet geleverd wordt, waar wel voor betaald wordt, je zonder problemen van je contract af kan.

Heb/had je een twee jarig contract?
Yep, iets dat tussentijds veranderd is, een upgrade naar 20Mb (mmmmmm, zeg maar 12 als het werkt).
Dus ik zit er tot Mei 2010 aan vast.
Ze willen niets horen van opzeggen, ze willen een kans krijgen het in orde te maken.
Stoppen met betalen en je krijgt een deurwaarder aan de broek.
Nee het is incompetent tuig.

PB.
 
cornfed
Je was niet tevreden, maar je gaat wel een nieuw contract aan?
 
bossie
cornfed schreef:
Je was niet tevreden, maar je gaat wel een nieuw contract aan?
Nee, nou ja, het is een heel verhaal.
Ik bestel augustus 2007 internet en bellen(4mb/0.5mb) bij Tele2, dat wordt op 1 September 2007 geleverd.
Krijg dus geen laptop die per 1 Sept in de deal zit(BUMMER!)
Nou vanaf dag één een wegvallende verbinding.
Van alles gedaan, maar in iedergeval heel vaak met de klantenservice gebeld.
Tot medio April 2008, drie keer het modem vervangen, monteurs van tele2/versatel en Imtech langs geweest maar die konden niets vinden.
Toen viel er rond half Mei een folder in de bus, dat als ik een upgrade nam naar 20mb/2mb ik geen extrakosten had, ook niet de maandelijkse abbo kosten.
Klantenservice gebeld, met de vraag: "het gaat allemaal niet zoals we verwachten, is upgraden danwel een oplossing?"
Konden ze geen antwoord op geven, ik wordt teruggebeld.
Twee dagen daarna een piepeltje van de Technischedienst die me vertelt, dat ik een ander modem krijg voor 20mb en dat dat veel beter is dan de modem die ik nu heb.
Nou wat doe je dan, als goede hollander, lekker goedkoop, wel 4 keer de snelheid.
Wat ee teleurstelling, het betere moden is ook een Davolink DV201.
Net zo een als ik al had, met de zelfde symptomen.
Maar wel een contract dat tot Mei 2010 loopt.
Zo wordt er aan klantenbinding gedaan.
Ik heb er geen goed woord voor over.
Maar we dwalen af, waarom kan een willekeurig ADSL2-Voip modem niet op die lijn werken?

PB.
 
cornfed
Bedankt voor de info.

Ik vermoed dat je een slechte lijn hebt met de telefooncentrale.
Als je problemen hebt met je DSL verbinding, zal een snelheidsverhoging alleen maar averechts werken.
Blijkbaar is er door meerdere monteurs naar de lijn gekeken en zij konden weinig verbeteren.
Het is aannemelijk dat er geen DSL verbinding kan worden gemaakt zonder storingen.
Ook is het 'advies' van de technische helpdesk om te upgraden van slechte kwaliteit.
Ieder die technische kennis heeft van DSL techniek zou nooit zo een advies geven.

Als je niet tevreden bent, moet je een klacht brief schrijven naar Tele2.
Daar moet je duidelijk omschrijven wat het probleem is en wat er tot nu toe gedaan is.
Zet daarin een redelijke termijn om de problemen alsnog op te lossen (enkele weken).
Als dat niet lukt of geen reactie is van Tele2, mag je om contract ontbinding vragen wegens dwaling.
Je moet niet steeds blijven bellen met de helpdesk. Zij kunnen je maar beperkt helpen.
En verstuur je brieven altijd aangetekend! Ander is er geen bewijs!

Op je extra vraag over het modem:
Het modem en het netwerk van Tele2 zijn beveiligd door wachtwoorden. Die zijn alleen bekend bij Tele2.
En dat is het grote probleem. Niemand heeft toegang of weet die wachtwoorden.
Gewijzigd door cornfed op 18 mei 2009, 23:29
 
Tele2 Webcare
Geachte Bossie

Stuurt u mij alstublieft een email met uw mobiele nummer en klantgegevens. Ik ben een medewerker van
Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl

Met vriendelijke groeten,

Tele2 webservice
 
bossie
WebServiceTele2 schreef:kan voor u kijken wat er aan de hand is.
Bedankt, email is onderweg.
grt Piet.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Drama tele2 internet en bellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
bellen vanaf mijn nummer Tele2 vaste telefonie (analoog) 9 26 oktober 2016, 20:24
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen 4 11 oktober 2016, 14:06
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten 2 21 augustus 2016, 10:07
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen 2 08 augustus 2016, 12:58
Tele2 adsl en eigen modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen 8 25 februari 2016, 00:39
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bill01:46:41
| abmg10:19:57
| Gilex13:28:36
| enzo 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?