obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Onderwerp afdrukken
Snelheid - Geschillencommissie Elektronische Communicatie Diensten
grandduke3
Hoi Allemaal,

Ik heb een aantal maanden geleden ook een abonnement genomen op tele2.
Ik heb sinds dag 1 spijt en heb dit ook gelijk kenbaar gemaakt bij tele2.
Ik heb van te voren duidelijk geïnformeerd bij tele2 wat de te behalen downloadsnelheid ongeveer zou zijn.
Er was toen aangegeven 15 a 16 mb.
Ik haal krap 10 mb via een betaalde nieuwsserver en als ik speedtest.net draai kom ik ook niet hoger.
Nu heb ik gelijk aangegeven te willen opzeggen met als voorstel een maand abonnementskosten en wat administratie kosten en eventueel nog een vergoeding voor de verder gemaakte kosten. leek mij een mooie voorstel.
Maar ik kon niet opzeggen alleen maar afkopen.
Nu heb ik stappen ondernomen en ben naar de Commissie Elektronische Communicatie Diensten gestapt.
Maandag 28 september is de hoorzitting in Den Haag.
Ik zal daar ook aanwezig zijn en het allemaal haar fijn uitleggen en screenshots laten zien van de snelheid die ik haal.
Het leuke aan de zaak is dat tele2 zegt dat ik 13 mb zou halen maar ik kom echt niet hoger dan krap 10mb.
Volgens tele2 is alles in orde maar ze wilde nog wel een monteur langs sturen.
Die heb ik geweigerd ik had toen al de zaak aangespannen bij de Geschillencommissie.
Dus wordt mandag wel spannend hoor.
Er is door tele2 een bepaalde verwachting gewekt door reclames en door de info die mij is verstrekt per telefoon.
Ik hou jullie op de hoogte hoe het was.
5 a 6 weken na de hoorzitting is de uitspraak dus nog even geduld.
Wie heeft er eventueel nog goede tips voor mij want ik heb deze stap ook nog nooit gezet.
Alvast bedankt
 
Anoniempje
Zorg dat je de algemene en eventuele aanvullende voorwaarden hebt gelezen.
 
kobus1960
idd Dat gaat je geld kosten, commissie/administratie-kosten lopen aardig op in zo'n geval.
 
Bill
Zorg dat je schriftelijke/opgenomen bewijzen hebt van de toezeggingen. In geval van opnames ben je verplicht van te voren aan te geven dat je een gesprek opneemt.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Leeuwestein1972
Mijn snelheid is ook lager de laatste tijd en heb contact opgenomen met Tele2.
Hier hun antwoord.....ik heb 20 mb adsl + telefonie.

Zoals je ziet kan je met een 20mb abbo alle kanten op. Minimaal 600 kb/s, om je **** te lachen.

Er zijn verschillende oorzaken die kunnen leiden tot traag internet. Het is belangrijk om te bepalen of de verbinding daadwerkelijk traag is of dat het om bepaalde websites gaat. Om dit goed te kunnen testen, moet u de computer direct met een kabel aansluiten op het modem.

Open Internet Explorer en ga naar de pagina http://www2.tele2.nl/100mb.bin
Dit bestand kunt u downloaden. De snelheid van het downloaden moet uw abonnementssnelheid benaderen.

Realistisch te behalen downloadsnelheid per abonnementsvorm:
- Abonnementssnelheid: 2 Mbit, downloadsnelheid: 200 kbp/s.
- Abonnementssnelheid: 4 Mbit, downloadsnelheid: 400 kbp/s.
- Abonnementssnelheid: tot 20 Mbit is de downloadsnelheid minimaal 600 kbp/s.

De laatste waarde is afhankelijk van de kwaliteit van uw telefoonlijn en de afstand tot de wijkcentrale. Als de verbinding trager is dan hierboven aangegeven, kunnen de volgende punten effect hebben op de snelheid van uw verbinding.

Wanneer u gebruik maakt van een decoder, wil ik u vragen deze uit te schakelen om de maximale snelheid te bereiken van uw internet.

Indien u programma's heeft geïnstalleerd op uw computer zoals 'Kazaa' en online spellen, kan het zijn dat er spyware of virussen ongewild op uw computer terecht zijn gekomen. Hiervoor kunt u een virusscanner of een firewall downloaden en installeren op uw computer. Deze kunt u vinden en downloaden op het internet.

Een andere mogelijke oorzaak is uw aansluitsituatie. De lengte van de kabel die tussen het punt waar de telefoonlijn binnenkomt tot aan het modem zit, mag niet langer dan twee meter zijn. Indien deze langer is dan twee meter wil ik u vragen deze zo kort mogelijk te maken zodat het modem zo dicht mogelijk bij het punt waar de telefoonlijn binnenkomt staat.

Is de snelheid wel voldoende als u verbonden bent met een netwerkkabel, maar niet als u draadloos bent verbonden? Controleer dan of uw computer verbonden is met uw eigen netwerk en niet met een ander draadloos netwerk in uw omgeving.

Een andere oorzaak van een trage draadloze verbinding kunnen apparaten zijn die dicht bij het modem staan, deze kunnen storing veroorzaken. Betonnen muren hebben invloed op de kwaliteit van de draadloze verbinding. In beide gevallen kunt u proberen het modem te verplaatsen om een betere verbinding te krijgen.

Ervaart u alleen bij specifieke websites vertraging, dan ligt dit niet aan uw eigen internetverbinding. De oorzaak hiervan kan zijn omdat bepaalde websites werken met een beveiliging waardoor die trager is dan andere websites.

De inhoud van een website moet van een andere computer over het internet naar uw computer gehaald worden. Als deze andere computer niet snel genoeg is of heel veel mensen proberen tegelijk de website te bekijken, kan het zijn dat de verbinding trager is. Ook de snelheid van de verbinding die deze server heeft met het internet, heeft invloed op hoe snel de informatie bij u aankomt.
 
kobus1960
Dit is een verhaal wat klopt, én wat je van elke provider krijgt als je het niet eens
bent met, of de maximale snelheid uit de advertentie eist van, je provider.
Wat is je afstand tot de wijkcentrale? Allemaal uit te vogelen op het net.
Wat ook echt scheelt is snelheid meten op verschillende tijdstippen van de dag.
Einde schooltijd geeft een verlaging, studio sport, primetime juist weer een verhoging.
Ga zo maar door, alles hangt af van de belasting van het netwerk van Tele2.

Ik zit hiet hier allemaal niet goed te praten, maar, door mezelf in te lezen op diverse fora,
kom je tot de conclusie dat je nooit geen 20mb zal halen.
70 % is maximaal. Ik heb ook een 20mb abonnement.
Ik ga in November Fiberspeed proberen, dat staat geadverteerd op 60mb.
Uitgaande van m'n huidige snelheid 14mb, hoop ik de 45mb te halen.
eea Zal van meerdere genoemde factoren afhangen, vandaar 70 %.
Dat is wel een hele vooruitgang met m'n payservertje!!!!
 
Leeuwestein1972
Ik zit al jaren bij Tele2 en ook nooit lopen klagen.
Het is alleen zo dat het de laatste tijd gewoon minder snel gaat.

Ben begonnen rond de 1400 kb/s en zit nu inmiddels gemiddeld rond de 1000 kb/s

De afstand is nog hetzelfde en voor de rest is er bij niks veranderd.

Het enige wat ik nu niet meer heb is TV van Tele2 dus de decoder is er tussenuit, maar dat zou mijn snelheid juist tegoed moeten komen.

Verder vind ik Tele2 een goede provider. Alleen een antwoord van minimaal 600 kb/s vind een beetje "not done"
 
grandduke3
UPDATE
:::::::::::

Ik ben maandag dan geweest bij de hoorzitting.
Heb netjes mijn verhaal kunnen doen en dus nogmaals uitgelegd dat ik niet zomaar met tele2 in zee was gegaan.
Ik heb verteld dat ik van te voren gemaild had (bewijs ingeleverd) alleen wordt je nooit per mail beantwoord maar bellen ze je, dus van de toezegging geen bewijs dat er tegen mij 15 a 16 mb was toegezegd.
Heb ook verteld waarom ik naar een andere provider wilde overstappen.
Ik zit (nog steeds) bij upc via de kabel, daar werd mijn snelheid in de avonduren door middel van tradffic shaping tot 80% geknepen.
Dus heb ik mij eerst goed laten informeren door te mailen en te vragen tijdens telefoon gespreken met tele2.
Tele2 komt niet met een test maar met een algemeen lijstje met afstanden in wat de te behalen snelheid zou zijn, tele2 gaf nu zelfs aan dat ik 13,5 mb/sec zou halen.
Met diverse testen kom ik echt niet verder dan 10,01 mb/sec.
Het is zelfs zo dat ik gemiddeld op de site van speedtest.net maar goed 6 mb/sec downloadsnelheid haal.
Tele2 kwam wel weer met het verhaal dat ik een monteur had geweigerd.
Die heb ik ook geweigerd maar tele2 kwam pas met een monteur toen ik de klacht al had ingestuurd naar de klachten commissie.
Ik was ondertussen ook al een keer als een hond behandeld aan de telefoon.
Het ging toen om dat ik volgens diverse testen niet hoger dan 10 mb kwam en tele2 bleef volhouden dat ik wel ruim 13 mb zou halen.
Toen ik vroeg hoe het verschil er kon wezen, kreeg ik te horen dat het aan de installatie lag en ik moest maar de instalateur bellen die hier geweest was voor de installatie.
Ik heb toen gezegd dit is omgekeerde wereld, tele2 stuurt een monteur en die doet hier de installatie.
Dan bel ik als ik maar 10 mb/sec haal en dan zou alles goed zijn aangesloten en ingesteld volgens tele2.
En dan zou ik de kosten voor een monteur moeten betalen.
Nou dus echt niet, nu niet en nooit niet.
En als je dan boos bent en een klacht indien dan kan je in eens wel een monteur krijgen.
Nog ff 6 weken of zelfs minder geduld hebben op de uitspraak.
Tele2 wilde niet schikken, ik wel, het is heus niet zo dat ik kostenloos weg wil bij tele2.
Ik heb vanaf dag een aangeboden 1 maand abonnement te betalen, de administratie kosten en eventueel een stukje van de andere kosten.
Maar tele2 wil nu eenmaal het volle bedrag en verder is er niets mogelijk.
Mensen ik geef het advies ga niet in op aanbiedingen van tele2.
Met mooie reclames wordt een bepaalde verwachting gewekt en als belt met tele2 ook niets anders dan mooie praatjes.
Maar de werkelijkheid is wel ff anders.
 
grandduke3
UPDATE::::::::::::::::: 8 november 2009

Heb vrijdag een brief gekregen en dacht eindelijk een uitspraak te hebben maar helaas het was een brief van de geschillencommissie dat ze het te druk hebben om binnen 6 weken na zitting een antwoord te kunnen geven en of ik nog wat meer geduld wil hebben (lees weken)

Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte.
Ik baal er wel van dat het nog langer gaat duren voor ik een uitslag heb.
 
grandduke3
Dan nog even het volgende.

Ik heb natuurlijk vanaf dag een geprobeerd op te zeggen bij tele2.
Nu heb ik toen wel de tv af kunnen zeggen dus heb ik internet en telefoon overgehouden.
Nu was de aanbiedings periode voorbij en wat blijkt er is door tele2 niets aangepast.
Ik had gewoon nog een compleet abonnement met tv er bij.
Dus ik maar eens even gebeld en gevraagd hoe dat kon, werd weer doorverbonden met de afdeling opzeggingen en kreeg geen antwoord hoe dit kon maar als ik dus dit als nog geregeld wilde hebben ging ik dus weer een nieuw abonnement aan. Als je dan zeg dacht het niet heb dit al geregeld en heb zelfs bewijs van (stukken die door tele2 zijn aangedragen voor de hoorzitting) dan wordt de telefoon er opgeflikkerd door die medewerker. Wat een onbeschoft zooitje daar zeg.
Dus nog maar een keer opnieuw gebeld en dan alles weer uitgelegd en naar een leidinggevende gevraagd.
Nou dat kon niet maar ik kreeg wel iemand met een beetje fatsoen. die heeft mij weer doorverbonden met de juist afdeling en dus ik weer heel rustig mijn verhaal verteld incl. het er opflikker van de telefoon door die collega.
Nou ze gingen het uitzoeken en ja hoor ik had gelijk het had geregeld moeten wezen maar dit was niet gedaan om dat toen mijn telefoon nog niet was overgezet naar tele2.
Jammer hoor weer een hele goeie service pfff maar goed uiteindelijk na weer een half uur aan de telefoon het geregeld.
Ik kwam er ook achter dat mijn veiligheidspakket nog niet was opgezegd dus nogmaals gebeld.
Zou allemaal geregeld gaan worden. heb bevestigings mail gekregen dat het per 26 oktober afgelopen zou zijn.
Wat denk je op de volgende factuur van november ja hoor weer gewoon veiligheidspakket in rekening gebracht vanaf 26 oktober tot 26 november.
Nou vraag ik je toch wat is daar allemaal mis.
Ik ga niet weer bellen want ik ben het zat.
Dus heb ik een aantal dagen terug maar gemaild, maar helaas nog geen antwoord (natuurlijk).
Nogmaals mensen als je van plan bent om met tele2 in zee te gaan is mijn advies NEE NIET DOEN.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid - Geschillencommissie Elektronische Communicatie Diensten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Te verwachten snelheid Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 6 06 jun 2016
Download snelheid Algemeen : 1 06 mei 2016
problemen draadloze snelheid. Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 11 13 feb 2014
Snelheid ADSL-verbinding ingestort Snelheid : 16 15 okt 2011
[Ervaring] Ontbinding contract door te lage snelheid voor HD TV diensten : 17 23 mei 2011
Advertentie