obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
 Onderwerp afdrukken
Ervaring met Fiber??
toetsie
Ik weet ook niet waar XS4ALL / KPN de grens legt.
Een monteur heeft mij jaren geleden gezegd dat ik op 791 meter zit van de centrale,
Tele2 beweert dat ik op 1230 meter zit.
Over de weg is het 1100 meter.
Een vriend van mij die woont 1170 meter van de centrale en die krijgt het niet.
Ik moet het maar doen met wat ik heb, denk ik.
Er zijn er genoeg die het niet halen die snelheid met VDSL, ook bij KPN niet.
 
DrRoelski
Is er hier iemand met admin toegang die een test voor me zou willen doen? Volgens mij is dit het forum met de meeste mensen die in het admin gedeelte kunnen komen Smile
Na overstap van 20MBit naar vdsl haal ik nu maar de helft (of minder) van de snelheid wat ik had (16MBit gecapped).
het modem traint nu exact op 8MBit down, 1MBit up.
jrwbh2

Kan iemand het logfile (tijdelijk) aanzetten, z'n analoge lijn eraf en er weer op zetten en de logfile nakijken?
Ik krijg dit, wat me nogal verbaasd:
2075frd

rood is kabel eruit, blauw is kabel er weer in. Het lijkt er op dat de router/modem twee keer inlogt. Hebben jullie dit ook met authentication failed?

Vannochtend monteur langsgeweest (tsja, je hebt geen keus in het storingstraject). Die kon uiteraard niets vinden. tele2 beweerd hoog en laag dat er geen cap op de 50MBit zit. Enige dat veranderd is bij mij thuis is de voedingsadapter en de router. in de wijkcentrale ga ik ervan uit dat er op een ander dslam gepatched is. Wat is er aan de hand?!?!
 
heleentje
hoi even een vraag,ben pas over gestapt van 20mb naar 50mb,maar als ik wat download doe ik dan via eweka,haal ik 5000kb,gaat een tijdje goed maar ineens heb ik geen tv en geen internet meer,volgens mij gaat het downloaden te snel,heb ik wat verkeerd gedaan gr heleen
 
kobus1960
Als het goed is kan je de downloadsnelheid van Eweka knijpen, ga even terug naar 2000kb en
kijk wat ie doet. Ik had bij Tele2 SABnzbd, die moest ook echt terug naar 4000, anders was er
niet te werken op andere pc's. Zelfs nu bij Ziggo met D2Day ultra en SABnzbd staat ie op max
10.000, zo hou ik wat over voor de andere pc's. Het heeft dus wel invloed. Zeker als je streams
gebruikt van bv. Secret Story, die zuigen.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
heleentje
oke bedankt voor je antwoord,ga vanavond even kijken wat hij doet gr heleen
 
DrRoelski
Voor de lol nog maar even mijn uiteindelijke waarden gepost.
Helaas is het einde verhaal voor mij. Ziggo here I come.
Afgelopen tijd wel van 8MBit naar 14MBit gegaan (zomaar ineens), maar nog lang niet wat ik zou oeten hebben. 600m van centrale en voorheen intrainwaardes boven 18MBit.
Wat me nog steeds opvalt is dat de SNR (signaal ruisverhouding) waarde bijna gelijk is aan eerder geposte waardes die ver boven de 14MBit uitkwamen. Ook de electrical length is nagenoeg gelijk. Pfff... volgens mij zit er iemand vreselijk te pitten bij tele2. En die upload....lol!
Maar goed. Just for laughs:

Downstream Upstream
B0 Traffic Type: PTM
B0 Rate (Kbps): 15020 992
B1 Traffic Type: Inactive
B1 Rate (Kbps): 0 0

Line Status (in dB*10):
SNR margin: 72 72
Output power: 143 59
Electrical Length: 234 260
LATN (Loop Attenuation): 250 274

Derived Second Counters:
Current 15 min ES: 0 0
Current 15 min SES: 0 0
Current 15 min UAS: 0 0
Current 24 hours ES: 2 0
Current 24 hours SES: 0 0
Current 24 hours UAS: 0 0
Total ES: 57 46
Total SES: 0 0

Anomaly Counters:
Bearer 0:
Current 15 min CRC-8 anomalies: 0 0
Current 15 min Corrected Codewords: 2 0
Current 24 hours CRC-8 anomalies: 0 0
Current 24 hours Corrected Codewords: 0 0
Bearer 1:
Current 15 min CRC-8 anomalies: 0 0
Current 15 min Corrected Codewords: 0 0
Current 24 hours CRC-8 anomalies: 0 0
Current 24 hours Corrected Codewords: 0 0

Per Band Status (in dB*10):
LATN(Loop Attenuation) SATN(Signal Attenuation) SNRM(SNR Margin)
US0: 210 210 72
US1: 558 0 0
US2: 0 0 0
US3: 0 0 0
DS1: 251 237 72
DS2: 247 626 72
DS3: 1023 1023 -512
Res: 1023 1023 -512
 
bietenbrug
Ik zie geen aanbod meer van fiber. Ligt het even stil?
 
sjakie334
@bietenbrug: Nee, kijk maar onder 'uitbreidingen'. Het wordt alleen minder prominent op de Tele2 site vermeld.

Als je € 30,- Mediamarkt cadeaubon wilt verdienen met je overstap naar een Tele2 abbonnement, gebruik dan deze actiecode: 2e3-21C-5C9 bij het aanmelden. Dan verdienen we allebei wat aan ons Tele 2 abonnement Smile.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ervaring met Fiber??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
[Ervaring] Ontbinding contract door te lage snelheid voor HD TV diensten : 17 23 mei 2011
Ervaring en Advies: Abonnement Fiberspeed Internet (50mb), Bellen en Televisie Algemeen : 3 31 jan 2011
ADSL20 naar Fiber problemen wisselen Davolink naar Comtrend Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 108 11 dec 2010
Nu ook TV via Fiber mogelijk Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 23 25 okt 2010
Welk modem voor Fiber + Bellen + TV? Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 26 12 okt 2010
Advertentie