obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
 Onderwerp afdrukken
Ervaring met Fiber??
kobus1960
Wie heeft er ervaring met het fiber pakket??

@MOD
Hoop dat deze vraag hier gesteld kan worden, anders even verplaatsen daar waar het volgens
u wel hoort te staan!
 
cornfed
Nieuwe categorie is aangemaakt voor Fiberspeed.
Voorlopig gaat hier alles in van Fiberspeed ervaringen, klachten en hulpvragen.
Gewijzigd door cornfed op 11 oktober 2009, 13:17
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kobus1960
Vandaag Fiberspeed besteld, oplevering per 13-12-2009.
Ik hou dit topic op de hoogte van het verloop!!
 
kobus1960
Vandaag door Tele2 medewerker gebeld.
De man wou even dubbelchecken of alles goed was gegaan tijdens
het bestellen middels het servicenummer.
Vroeg gelijk of ik wel/niet een monteur wil bij oplevering, nee dus. (zit al 4 jaar bij tele2).
Oke, dan sturen wij gelijk een nieuw modem, heeft u dat alvast paraat staan.......
En dus, constateer ikzelf wederom dat Tele2 uitstekende service geeft. Smile

Ik heb flink wat overwegingen gemaakt voor deze omzettingsaanvraag.
Snelheid, prijs/kwaliteit, telefonie en vooral downloadmaximum ja/nee.
En niet te vergeten de beschikbaarheid en afstand naar wijkcentrale.
Ik heb het eerste jaar ook gebruik gemaakt van Versatel TV, dat beviel niet.
 
sjakie334
Ik heb het sinds een paar weken, ben ook overgestapt van het 20mbit pakket naar Fiberspeed. Zit op zo'n 400 meter van de centrale, de modem traint volgens de klantenservice in op ca. 50 mbit. Ik ben zeer benieuwd naar resultaten van andere fiberspeed gebruikers, in het forum op tweakers hebben zich diverse gebruikers gemeld.
Het installatie gemak is net als bij de oude pakketten uitstekend, je stop de stekkers erin en het werkt. Verder niets (of je moet nog wat aanleggen natuurlijk en bijv. kabels trekken). De monteur heeft bij mij niets anders hoeven te doen door oude modem los te koppelen en nieuwe aan.
Qua snelheid valt het allemaal een beetje tegen. Ik blijf steken op zo'n 30mbit (4mb/s) terwijl ik had gehoopt met een intrainsnelheid van 50mbit op zo'n 6 mb/s. Het is getest met diverse pc's, win XP zou de snelheid niet aankunnen maar is getest met win 7 en win XP.
De modem is wederom compleet dichtgetimmerd, heeft een redelijk wireless N bereik en gaat tot 130mbit. Net niet voldoende om je lijn volop te trekken, als je het wilt testen doe het uiteraard bedraad.
Ik hoor graag andere ervaringen!
Gewijzigd door sjakie334 op 12 november 2009, 21:56
 
kobus1960
Ik moet nog wachten tot 14 december, ben benieuwd.
Ondanks de vele klachten op dit forum (geeft ook een wat vertekend beeld), ben ik tot nu toe
tevreden over Tele2. Vandaag bij mensen 20 MB aangelegd, alles keurig op tijd, nummer overname
tot bijna op de minuut zoals afgesproken. Down 1,5, up 934, wederom niet verkeerd. Afstand daar tot
wijkcentrale 465 meter. Modem naast ISRA punt, bekabeling zo kort mogelijk.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
kobus1960
654185505
speed.io

Vandaag aangesloten, dit 2 dagen na afgesproken datum, 2 dagen zonder, dankzij miscommunicatie bij Tele2.
Alles moet aansloten én getest worden door monteur om gedoe over snelheden te voorkomen.
Dit geldt ook voor bestaande klanten!!
Zelfinstalleer pakketten komen pas in Februari 2010.
Service desk was vergeten monteur te plannen, vandaar de vertraging, restitutie van € 10,- bedongen.
Snelheid is prima!! Ook de bin download op Tele2, zelfde snelheden.
Komt de snelheid niet boven de 30mb geldt dit gelijk als een storing, dit is dus de ondergrens.
De waarden worden genoteerd op de afleverbon waarvoor getekend moet worden.
Uiterst vriendelijke en bekwame monteur van Fa. Imtech!!
Gewijzigd door kobus1960 op 16 december 2009, 12:20
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed

Mooie snelheden, gefeliciteerd!

Hoe ver zit van de centrale?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kobus1960
180 meter, dat verklaart ook een boel.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Inderdaad. Je hebt mazzel met zo een afstand.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ervaring met Fiber??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
[Ervaring] Ontbinding contract door te lage snelheid voor HD TV diensten : 17 23 mei 2011
Ervaring en Advies: Abonnement Fiberspeed Internet (50mb), Bellen en Televisie Algemeen : 3 31 jan 2011
ADSL20 naar Fiber problemen wisselen Davolink naar Comtrend Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 108 11 dec 2010
Nu ook TV via Fiber mogelijk Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 23 25 okt 2010
Welk modem voor Fiber + Bellen + TV? Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 26 12 okt 2010
Advertentie