obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
 Onderwerp afdrukken
Modem + Fiberspeed Ervaringen
cornfed
Als je een Fiberspeed abonnement wilt (VDSL2), krijg je een Comtrend CT-6373 router met ingebouwd modem in bruikleen.

Link naar fabrikant: Comtrend CT-6373

4-product


De router is geschikt voor VOIP van Tele2 en voor toekomstige TV diensten.
Er zijn vier switch ethernetpoorten (10/100 Mbit), twee telefoonpoorten en twee USB poorten aanwezig.
Voorts is ondersteuning voor WIFI 802.11n.

Voor zover de berichten is op de router een aangepaste firmware aanwezig van Tele2.
De handleiding van de fabrikant kan je hier downloaden: CT6373_A1.0.pdf
Door de Tele2 aanpassingen in de firmware zijn wel de meeste instellingen/opties/info volgens de handleiding niet meer mogelijk.

Ervaringen kunnen hier gemeld worden.
Gewijzigd door cornfed op 24 juni 2013, 20:38
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
erboy13
heeft iemand al de admin wachtwoord voor deze ...... piep........ router ???
 
kobus1960
In het kader van Fiber modem ervaringen.
Ben benieuwd wanneer de telefoonnummer herkenning weer werkt.
m.a.w. Is men al bezig deze instellingen in de modemsoftware te verwerken?
Ik zou hierover nog teruggebeld worden door Rianne M. (tele2), maar nog niets gehoord. Angry
Knap onhandig dit, zie zelfs geen nummers.
Ligt niet aan de telefoons, 2 soorten dects, allen 1 op 1 overgezet van Davo naar huidige modem.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
kobus1960
Eerste aantoonbare hapering.
SBS 6 Silverlight streams worden geblokt.
Even met de laptop bij de buren ingelogd (met toestemming!), en werken. KPN
Is al een topic over aangemaakt, TELE2, reageer hier eens op?? Ook Ziggo geeft de streams gewoon!!
We blijven testen en hier typen!! Angry
Ook leuk dat dit forum heel makkelijk vindbaar is op Google.
Gewijzigd door kobus1960 op 26 december 2009, 22:15
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
erboy13
Bij mij hieroo bedraad internet is niet sneller dan 799 kb download super traag en draadloos heb ik wel alles snelheid ...??? heeft iemand dezelfde probleem >??? o ja en bedraad valt de internet omde 10 min even weg....
 
kobus1960
Ik heb tot nu toe absoluut geen snelheidsproblemen.
Misschien even je modem van spanning afhalen?

speed.io
Gewijzigd door kobus1960 op 26 december 2009, 23:44
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
erboy13
Ik heb alles geprobeerd.... Draadloos is het prima downloaden tot 6 MB p/s maar bedraad heb ik geen normale verbinding heel raar valt iedere keer weg etc etc etc... misschien ligt het aan de modem en zjin de uitgangen defect lijkt het.... je kan ook helaas niet echt veel instellen dankzij tele8erlijk.
Maandag ff weer bellen....
 
kobus1960
Ala je wat instellingen (voor zover mogelijk) hebt veranderd, zou ik het modem resetten met de
knop op de achterkant, staat ook in de manual. Back to Basic. Bijvoorbeeld portforwarding op 80
geeft bij comtrend ook ellende. Even voor de duidelijkheid, we hebben het hier wel over Fiber??
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
erboy13
Hoe moet je het protforwarden met 80 danoplossen weet je daar een oplossing voor ?
 
kobus1960
Ik heb daar nog geen oplossing voor gevonden, de andere forums hebben ook nog
geen oplossing gevonden. Denk dat het wachten is op een softwareupdate van Tele2 op dit modem.
Gaat hier ook om de nummerherkenning in het telefonie gedeelte, da's ook beloofd...................,
of niet Mw. R.M., zal nog maar even de initialen gebruiken. Cool
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem + Fiberspeed Ervaringen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 29 aug 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Tele2 adsl en eigen modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 8 25 feb 2016
waarom is de wan poort op de 20 mbit modem wel beschikbaar en op de 40 mbit niet? Algemeen : 2 14 sep 2015
Advertentie