obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Tele2 adsl en eigen modem
T_I
Is het mogelijk om een Tele2 lijn af te nemen met gebruikmaking van een eigen modem?

Ik heb nu een Huawei HG655D van Online en wil deze graag blijven gebruiken bij een overstap naar Tele2. (ivm bridging functie) Is dat een optie of zit je vast aan het modem van Tele2 om de boel werkend te krijgen? Gezien ik overal al heb gelezen dat bridging geen optie is bij het Tele2 modem zou dat voor mij een showstopper zijn. (met dubbel NAT gaat het geheid fout) Dan ga ik wel met Online kletsen over een vergelijkbare korting op het 1 jarige abonnement 'Snel'.
 
cornfed
Dat kan alleen als je ADSL2+ hebt en geen telefonie en/of TV.
De Huawei is al succesvol ingezet op een Tele2 lijn.

Hier lees je meer: Davolink router vervangen
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
T_I
Bednkt, meer dan ADSL2+ krijg ik hier toch niet met 2.4 km van de centrale en TV en telefoon neem ik niet af. Sat en gsm doen het prima voor die 2 taken.

Als ik het zo lees moet je best wel moeilijk gaan doen om het een en ander werkend te krijgen. Misschien toch eens met Online helpdesk kletsen om daar wat los te peuteren voor een 1 jarig instap abo.
 
cornfed
Met die afstand hoef je inderdaad niet te rekenen op VDSL2.

Als je aangesloten bent op een straatkast die omgebouwd is voor VDSL, kan je veel hogere snelheden bereiken.
Daarvoor moet je echter bij KPN zijn om daarvan gebruik te maken.
Wat zegt de postcodecheck van KPN/Telfort/Xs4all?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
T_I
Geen flauw idee wat die zegt, ik kan die check niet vinden. Wel verschillende checks die zeggen dat 30-3 verkocht wordt op mijn locatie, maar dat heb ik al via bned van Online. (en die valt terug naar 12-1)

Heb je een url waar ik de snelheid check kan vinden. (zoals die van bbned wel te vinden is)
 
cornfed
Daarvoor moet je het besteltraject starten.
Die begint altijd met een postcodecheck en dan weet je welke abo's mogelijk zijn.
Doe ze wel alle drie, want er kunnen verschillende resultaten bij zitten.
Althans, bij mij is dat zo.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
gr_szs
Allereerst bedankt voor de info in dit topic, ik heb er veel aan gehad.

Vandaag is mijn tele2 adsl geactiveerd en heb meteen het comtrend Vi3223u moden vervangen voor mijn fritzbox, werkt prima (ik heb een alleen-internet abo).
Installatie op de fritzbox: in de dsl instellingen annex A selecteren, gebruikersnaam en ww invoeren (als in het comtrend modem), de rest heb ik op auto detect laten staan, werken. De DSL performance is zo'n beetje hetzelfde als met het comtrend modem.

Thnx!
 
gr_szs
sry, op de een of andere manier het verkeerde topic geselecteerd...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tele2 adsl en eigen modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie