obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
 Onderwerp afdrukken
Port 80 forwarden in Comtrend multi-DSL IAD
stefluij
IK heb sinds kort fiberspeed van tele2 en probeer in het modem via de NAT port 80 te forwarden naar mijn webserver.
Dit zou theoretisch moeten lukken. Bij port 110 en 25 gaat het prima.

Zodra ik port 80 wil toevoegen, krijg ik de volgende melding:
"Since port 80 is in use, the DSL router WEB server port will be moved to 8080"

Nu heb ik van alles geprobeerd, maar krijg het zaakje niet aan de gang. Ook van buiten mijn netwerk is niets te bereiken.

Iemand enige ervaring hiermee? En zo ja, wat is de oplossing?
 
cornfed
Bekend probleem.

Poort 80 is al in gebruik, dus je wordt omgeleid naar poort 8080.
Ik vermoed dat poort 80 gebruikt wordt voor remote access.
Ik weet niet of je dat kan deactiveren in de Comtrend.

Een andere poort gebruiken in niet mogelijk?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
stefluij
Ik heb echt van alles geprobeerd, helaas zonder succes.
Wat ik begrijp uit de melding is dat de router port 80 gebruikt voor de webinterface maar dat die wordt omgezet naar 8080 waardoor port 80 theoretisch naar mijn webserver zou gaan.
Dit gebeurd echter niet en ook port 8080 is niet te benaderen.
Heb in mijn webserver een website laten luisteren naar port 8080 maar ook dat is niet de oplossing. Ik heb helaas ook geen toegang tot een pc buiten mijn netwerk dus testen van buiten is moeizaam en doe ik via een proxy.

Het vreemde is dat alle andere zaken gewoon werken. Dwz port 25 en 110.
Ik kwam er ook achter dat dit modem een speciale tele2 versie is waarbij heel veel instellingen zijn weggehaald. Dit snap ik niet want ik kan helemaal niets (althans, zeer beperkt) het modem instellen.

Ik ga toch maar een telefoontje plegen met tele2 ondanks dat ze zeggen dat ze NAT niet ondersteunen. Ben juist overgestapt vanwege de hoge upload voor mijn websites....
 
cornfed
De Comtrend en Fiberspeed internet zijn nog nieuw.
Er is daarom weinig van bekend.
Helaas heeft Tele2 ervoor gekozen om een eigen firmware te leveren bij de Comtrend.
Dat is voor de 'gevorderde gebruiker' een flink nadeel.
Veel opties die normaal zijn met routers, zijn nu niet meer mogelijk.

Probeer eens je pc in de DMZ te zetten.
Je moet wel voor voldoende beveiliging (firewall) zorgen op je pc.
Alleen weet ik niet of dat mogelijks is met die firmware.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
erboy13
Is het al gelukt met die port 80 ?
 
Saidin
Weet niet of dit al ergens anders is vermeld maar ....

Ik heb mijn website op poort 8080 gezet

en op de modem:

External Port Start: 80
External Port End: 80
Internal Port Start: 8080
Internal Port End: 8080

Ik kan nu intern de website bereiken op poort 8080 en op poort 80 van extern.
Hoop dat men hier wat aan heeft Smile
 
cornfed
Merci voor de input.
Die nemen we mee in de denktank.

Dus iedereen eens een port redirect proberen als poort 80 bezet is in de router.



Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
cifra747
Hallo Cornfed,

Sinds vandaag kan het ook anders. Heb het op een andere Tele2 pagina al gepost maar aangezien ik er zoveel problemen mee heb gehad, hierbij de uitleg die bij mij werkt.

Vul in Tele2 modem ( Comtrend CT-6373) bij Advanced Setup // NAT // Virtuele Server de poort(en) in die moet worden geforward. Bv. Web Server (HTTP) 80 80 TCP 80 80 192.168.1.x (IP adres van je server). Als je een email server (Ik heb Qmailrocks&Squirrelmail&FreeBSD) hebt moet je bij smtp: smtp.tele2.nl invullen + login op je server (Squirrelmail) met account & password. Zonder login kun je alleen emailen naar @tele2.nl adressen. Ik kan niet lokaal op www.mijnadres.nl kijken, kom je uit bij je modem. Hooguit schoonheidsfoutje, zeker geen bottle-neck. Kan wel via http://localhost of http://192.168.1.x
Je kunt ook alles naar je server sturen maar dat vind ik zelf niet zo´n mooie oplossing dmv DMZ Host 192.168.1.x
Download ca. 45-52 Mb,upload ca. 5 Mb (!!!), ping 42 milli sec., 141 meter van centrale. Superieure cijfers!!! Gr. Andre
Gewijzigd door cifra747 op 04 mei 2010, 14:08
 
kobus1960
@André
Dank voor deze feedback! Grin

@Tele2
Applaus Tele2!!
Is dus maandag tijdens de uitval de hele boel in het Fiberspeed product geregeld!!
Na 5 maanden toch een compleet product, petje af Grin
o, En ook bedankt voor de feedback Angry, zou ook te mooi zijn geweest.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port 80 forwarden in Comtrend multi-DSL IAD', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Comtrend VI-3223 poorten open zetten Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 06 dec 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 dec 2016
Comtrend WiFi-wachtwoord wijzigen nodig? Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 10 aug 2015
Comtrend vs Dlink Klacht over Tele2 : 10 25 jun 2014
Advertentie