obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Comtrend VI-3223 poorten open zetten
wijnand6
Op aangeven van de helpdesk heb ik me voor dit forum aangemeld. Mijn vraag/probleem is volgens mij een eenvoudige, maar de oplossing heb ik (nog) niet. Bij een vriend van me in Bleiswijk wil ik zorgen dat hij zijn camerabeelden (NVR) kan zien op zijn Smartphone. De fabrikant van de recorder (Dahua) kent daar een P2P oplossing voor. Handig, want dan hoef je niets met Port Forwarding in je router te doen. Deze methode wordt echter geblockt bij TELE2 en dat werd ook door de helpdesk bevestigd. Ik kan wel in de router komen als administrator en kom dan bij menu's die te maken hebben met het managen van poorten (NAT of Port triggering). De poorten 80 (HTTP) en 37777 (TCP) moeten worden open gezet, maar waar en hoe doe ik dat? Als ik kijk naar IP-adressing snap ik het ook niet helemaal (ben geen expert, maar snap de basis wel). Want; de webpage van de router is adres 192.168.1.1 terwijl het gateway-adres 192.168.0.100 is (als resultaat van ipconfig), andere reeks dus. De recorder heb ik 192.168.0.108 gegeven omdat dit in het LAN bereik ligt als ik kijk naar het gateway adres. Waarom werkt de router met verschillende bereiken?? Of moet ik hier via subnetmask adressen iets mee doen? Hopelijk herkent iemand dit probleem en komen er hulptroepen. Als tegenprestatie ben ik best bereid om dit forum te helpen met het maken van een min of meer universele handleiding zodat meer gebruikers hier iets mee kunnen doen (dit type router en camerabeelden naar buiten brengen). Ik heb naar mijn vriend toe al laten doorschemeren dat van provider wisselen (bv Ziggo kiezen) wellicht de snelste oplossing is, maar ik wil bemiddeling via dit forum nog wel een kans geven. Ben benieuwd naar oplossingen!
 
abmg
Hoi.
Je kunt van provider wisselen, maar ook een eigen modem op de Tele2 verbinding gebruiken. Ik gebruik sinds ik deze verbinding heb een Fritzbox, maar een ander DSL modem kan ook heel goed. Je hebt dan de DSL inloggegevens nodig, dat zijn niet de admin inloggegevens.

Wat het IP-adres betreft: Het is gebruikelijk een IP-adres buiten de DHCP range te kiezen. Als de Comtrend 192.168.10 - 192.168.1. 100 uitdeelt (als voorbeeld), dan neem je 192.168.1.101 en stelt dat in bij Static DHCP Lease List.

Hoe dit precies werkt weet ik niet (Mijn Comtrend ligt op zolder en ik kan dit nu niet testen. Ik weet niet of dit zo werkt dat de Comtrend, dan aan het apparaat met het opgegeven mac-adres het vaste IP-adres, en andere netwerkgegevens geeft, of dat je dat alsnog zelf in moet stellen. (Lijkt me niet anders heeft de Static IP Lease List geen zin.)

Ik kan dit ook niet goed testen, behalve geen tijd hiervoor, heb ik ook de admin login niet meer. De methodes die eerder beschreven zijn werken niet meer.

Als je hier wat aan hebt, is het ook leuk als je een handleiding maakt hoe admin acces te krijgen voor de liefhebbers.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Comtrend VI-3223 poorten open zetten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Poorten openen voor de Xbox & Playstation Helpdesk : 76 22 feb 2017
Poorten open zetten Helpdesk : 2 11 jan 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 dec 2016
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 jul 2016
Advertentie