obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier alles m.b.t. de TV diensten.
 Onderwerp afdrukken
HDTV
wallia
Ben ingegaan op de aanbieding van Tele 2 (Internet+TFN+TV en in bruikleen HD-recorder) Alleen begrijp ik niet waarom de HDTV uitzendingen in 720p wordt aangeboden en niet in 1080i. De publieke omroepen en RTL doen hun uitzendingen met 1080i. Bij weergave op een Full HD-toestel wordt een 720p signaal opgerekt naar 1920x1080 beeldpunten. Voor HD weergave op een Full HD-tv is het toch beter om het signaal zonder bewerking en met alle originele beeldlijnen door te sturen? De beeldscherpte gaat toch verloren omdat het signaal gedeinterlaced wordt en de resolutie teruggaat van 1920x1080 naar 1280x720 beeldpunten? Dus hoop ik dat TELE 2 toch uiteindelijk op 1080i over gaat!
 
cornfed
De reden is heel simpel.
Een 720p stream kost minder bandbreedte dan een 1980i stream.
Maar een 720p stream mag je toch een HD signaal noemen.

Je ziet dus dat HD niet altijd HD is. Dat heb je goed gezien.

Het goede nieuws is dat dat de decoder het upscalen doet.
Meestal geeft dat een beter beeld dan als de de tv dat moet doen.
Wat de uiteindelijke kwaliteit gaat worden is nog af te wachten.
Hangt ook sterk van je tv af.



Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
rowdy
Klopt, en er is ook nog altijd de discussie of 720p niet beter is dan 1080i, overigens.
1080p is het beste, daarover is iedereen het wel eens maar die andere discussie bestaat ook heel erg.
Bij 1080i worden namelijk niet alle beeldlijnen bij elke 'refresh' vernieuwd, waardoor je bij snelle bewegingen of camera-draaien last zou kunnen krijgen van stotterend beeld, of in elk geval minder vloeiend dan bij 720p.
Maar ik heb zelf nooit het verschil gezien dus ik zou het niet weten.
 
wallia
Ja, wacht wel af hoe het in de praktijk gaat !
 
zx12richard
En dan ben je natuurlijk weer een beetje belazerd...Heb natuurlijk ook gevraagd voor dat HD. De enige zenders die HD zijn nld 1, 2 en 3. Rest moet je ergens in 2010 natuurlijk extra voor betalen.

U kunt Nederland 1, 2 en 3 ontvangen in HD kwaliteit. Daarnaast is het in de loop van 2010 ook mogelijk om een extra HD zenderpakket te bestellen.


Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Tele2



Dus in plaats van dat je dadelijk aan een abonnement van ruim 55 euro zit, zit je er dadelijk aan 1 van misschien wel in de 70 euro.

Snap niet dat tele2 de concurrentie niet aangaat met een ziggo of een upc en dezelfde prijzen hanteert met dezelfde kwaliteiten maar dan op het net.








UPC Fibernet30.

825768194
 
jessie
Extra betalen voor hd, dacht het niet.
Het is/wordt de nieuwe standaard dus ga daar niet extra voor betalen.
 
kobus1960
Tele2 HDTV VPR ervaringen delen.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
kuijppie81
Hoop dat ik hier goed zit om deze vraag even voor te leggen..
Zat een beetje te kijken op de site van Tele 2, maar voelde mij een beetje misleid omdat je dus nog extra moet betalen voor de HD-kanalen, live opnemen en pauzeren en uitzending gemist. Is €5 p/m extra.
Is dit wel iedereen opgevallen en zat ik gewoon te slapen?
 
hburg76
Vandaag Tele2 decoder binnen. Ik heb net de decoder geïnstalleerd. Het zappen gaat echt heel snel. De eerste indruk is prima. Het beeld is wel minder scherp dan UPC. Tot mijn verbazing zie ik dat de HD kanalen (ned 1,2,3 op kanaal 102, 103 en 104) niet werken. Heeft iemand dezelfde ervaring?
 
hburg76
UPDATE:

Ik heb net de helpdesk gebeld. De HD zenders werken pas vanaf 24 februari! Net na de olympische spelen is dat. Als coulance heb ik een IRIS cheque van 20 EURO gekregen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HDTV', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
hdtv TV diensten : 5 24 dec 2010
Online HDTV kijken? Helpdesk : 2 30 okt 2010
Tele2 HDTV VPR ervaringen delen. Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 76 01 jun 2010
HDTV kan niet met beschikbare bandbreedte! Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 6 26 mrt 2010
HDTV TELE2 (Vertraging) Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 63 15 feb 2010
Advertentie