obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
draadloos veel langzamer dan via LAN
richard567
Hallo,

Sinds een half jaar heb ik een 20mb abonnement. De snelheid is overigens nooit boven de 8mb uitgekomen.
Ik heb een Davolink 2020 modem met een Linksys router (type WRT54GC) er achter als switch/AP. De wireless-functie van het Tele2-modem heb ik uitgeschakeld om verstoring te voorkomen.
De internetsnelheid draadloos is nog minder dan de helft van de vaste LAN aansluiting (3Mbps voor draadloos tegen 8Mbps voor LAN).
Op de PC's is te zien dat de draadloze netwerkverbindingen 54Mbps is.
Zodra ik de draadloze verbinding vervang voor een bedrade gaat de snelheid naar de 8 mb. Dit heb ik getest op meerdere pc's en laptops.
De signaalsterkte is altijd uitstekend. En het maakt qua snelheid niets uit of ik met laptop naast het AP zit of aan de andere kant van het huis.

Heb verschillende dingen uitgeprobeerd om draadloos een hogere snelheid te krijgen.
WPA beveiliging uitgezet, firewall uitgeschakeld.
LAN op het modem aangesloten of op het Accesspoint.
Heb andere kanalen gekozen voor het draadloze gedeelte.
Het Accesspoint afgekoppeld en uitsluitend via het modem draadloos getest.
Het resultaat blijft hetzelfde draadloos de helft qua snelheid.

Zo te zien komt het ADSL-signaal t/m het modem wel met een snelheid van circa 8Mb binnen.

Kan ik nog iets proberen of is het normaal dat de snelheid veel minder is bij draadloos?

vr. gr. Richard
 
cornfed
Voor je XP systemen is TCP Optimizer interessant.
Hier staat een topic over hoe en wat: Hoe gebruik ik TCP Optimizer?


Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
richard567
Heb TCP Optimizer gedownload en snelheid is nu tegen de 8Mb.

Ben hiermee zeer tevreden.

bedankt voor de hulp
 
cornfed
Alstublieft, weer een lid geholpen..Wink
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
zx12richard
Zou al blij zijn met 8mb.
UPC Fibernet30.

825768194
 
kobus1960
Probeer eens server Naaldwijk?
Dan zie je hoe variabel die tests zijn.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'draadloos veel langzamer dan via LAN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Veel stiringen en traag internet Tele2 Klacht over Tele2 : 5 10 sep 2015
vaste telefonie + draadloos internet Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 4 25 apr 2015
Draadloos thuis Netwerk Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 21 02 mrt 2013
draadloos samsung smart tv aansluiten Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 24 jan 2013
Veel problemen tijdens oplevering, ik heb nu geen signaal meer! Opleveringsproblemen : 5 13 jun 2012
Advertentie