Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Diverse Overstap Vragen (kabel)
Richard G
Leuk te zien dat er hier ook een Webcare Team is net als bij het Telfort deel waar ik zelf ook rondspook als beheerder.

Om het kort te houden wil ik graag een aantal vragen beantwoord hebben van Webcare of anders iemand die het 200% zeker weet, maar toch liefst Webcare i.v.m. de specifieke vragen, i.v.m. een mogelijke overstap van Telfort naar Tele2 kabel.

1.) Krijgt men een redelijk vast ip adres (zoals bij Online en Telfort) of wisselt het elke keer?
2.) Is er een downloadlimiet of heeft Tele 2 geen problemen met een gemiddelde download van zo'n 200 a 250 gig per maand?
3.) Als ik een TV pakket wil, moet ik dan perse ook telefoon erbij pakken of is er ook een optie voor alleen TV en Internet?
4.) Als het antwoord op 3 ja is, wat is dan de prijs per maand voor dat pakket (20mbit, a.u.b. normale prijs dus niet de eerste 3 maanden kortingsprijs).
5.) Welk modem krijg ik en is dat modem ook in bridgemode te zetten zodat het externe ip op mijn server komt? Dat er dan evt. geen telefonie is interesseert me niet, ik draai mijn eigen Asterisk voip server.
6.) Als hij niet in bridge kan is er dan wel een mogelijkheid om alle poorten door te forwarden, een zgn. DMZ optie danwel een optie om poort 1 t/m 65535 te forwarden zonder beperkingen?
7.) Ondersteund het modem NAT-Loopback
8.) Is de prijs all-in, of moet ik er nog een bedrag bij optellen voor de huur van de kabel die feitelijk hier van Ziggo is?
9.) Mag men eigen servers draaien? Met name mail en ftp?
10.) Zijn er beperkingen op poort 25, bijv. alleen de smtp van de provider gebruiken. Hier graag een antwoord v.w.b. inkomend en uitgaand verkeer.

Richard G

Veel van de info is op de site van tele2 wel te vinden Wink

Klopt, maar diverse specifieke vragen niet, dus dacht ik van dan stel ik ze hier allemaal maar eens. Die FUP was me bijv. wel bekend, maar vaak kan een medewerker al bij voorbaat aangeven dan men wel/niet moeilijk doet over een gemiddelde van een 200 a 250 gig p/m. Vandaar dus de hele reeks vragen hier.

Maar ik was schijnbaar toch een beetje moe, heb er klaarblijkelijk over heen gelezen dat het niet om kabel ging.

alles zit op het eigen netwerk via ADSL2+

In dat geval kunnen al mijn vragen vervallen.
Internet van Tele2 is mij al bekend en ik wens over ADSL2+ niet eens te denken aan TV over die verbinding.
Dan wacht ik wel tot VDSL of Glasvezel uitgerold is hier.

Ik dacht namelijk dat er ondertussen al besloten was dat andere partijen waaronder Tele2 gebruik mochten maken van de kabelverbindingen van UPC en Ziggo. Maar dat zal dan nog niet rond zijn.

Dan houdt het hele verhaal even op want ik ga niet naar Tele2. Kost me o.a. weer een extra modem, ik hou niet van afgesloten en beperkte prullen.

Jij in elk geval wel bedankt voor je antwoorden, lekker snel en accuraat, dat mag ik wel.Wink
Thanks!

Greetings, Richard.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Diverse Overstap Vragen (kabel)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
scart naar din? kabel Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 16 Jun 2014
WIFI signaal DV2020 verbeteren, diverse oplossingen Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 19 18 Feb 2013
Internet verbinding met kabel Algemeen : 4 19 Jan 2013
VDSL 50MB via kabel? of glasvezel? Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 16 12 May 2012
Overstap naar tele2 spijt?? Snelheid : 16 19 Mar 2012
Advertentie