Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
Quotawarning, inbox blijft vol
|
|
wvluipen |
Geplaatst op 14 April 2010, 20:06
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 14 Apr 2010 |
Hallo allemaal, Sinds ik Livemail i.c.m. Windows 7 gebruik, heb ik een ietwat vreemd probleem. Als ik Livemail opstart haalt Livemail automatisch alle e-mails binnen van Tele2 en tot voor kort werd na elk binnengehaalde e-mail de mail op de server van Tele2 automatisch verwijderd, zodat de Inbox op de server van Tele2 zo leeg mogelijk bleef. Sinds deze week krijg ik bij elk binnenkomend mailtje (hoe klein ook) een Quotawarning meegestuurd. Ik ben even naar mijn Inbox op de Tele2 server gegaan en tot mijn verbazing was deze overvol. In deze inbox stonden geen nieuwe berichten die ik nog niet gezien had via Livemail, maar kennelijk gooit Tele2 niet alle automatisch gedownloade berichten meer weg. Opmerkelijk is wel dat niet alle berichten waren achtergebleven op de server van Tele2. Zo zijn de meeste mail's die ik in januari heb gehad wel verwijderd uit de Inbox van Tele2. Het lijkt dus een probleem wat af en toe voorkomt. Ik heb nog even gezocht bij de instellingen van Tele2 of de optie "mail verwijderen uit inbox na downloaden" nog aan stond, maar deze optie kon ik nergens vinden. Mail hoort waarschijnlijk standaard verwijderd te worden na het downloaden. Is dit probleem echt iets van Livemail of is er bij Tele2 iets niet helemaal goed gegaan? BVD! Wim |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 14 April 2010, 21:44
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Lijkt mij meer een Livemail probleem. Het is juist dat als een mailtje gedownload wordt, hij automatisch gewist wordt van de server. Maar je kan ook je mail lezen en toch op de server laten staan. Sommige progjes kunnen dat voor je doen. Ik zelf gebruik Pop Peeper en ken dus zelf Livemail niet. Daar kan je dat allemaal instellen hoe je het wilt hebben. |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 14 April 2010, 23:16
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
Even naar Mijn tele2 gaan. http://tele2.gebruikers.eu/klantenservice/sta...tele2.html Daar onder de tab Email het doorstuuradres juist instellen. Zo stuurt Tele2 zelf de mails gelijk door naar welk adres je wil en de server blijft leeg. Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
wvluipen |
Geplaatst op 15 April 2010, 08:13
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 14 Apr 2010 |
Ik heb het doorstuuradres al meer dan een jaar geleden ingevuld en dat werkt verder prima. Ik krijg mijn mail doorgestuurd naar mijn werk en m'n prive adres. M.a.w. ik ontvang alle mail prima, maar ze worden niet allemaal verwijderd uit de inbox bij Tele2. En dat vind ik nu juist het vreemde, een deel van de doorgestuurde mail wordt na het doorsturen wel automatisch verwijderd uit de inbox bij Tele2 en een deel niet. Ik ben benieud of dit probleem ook zou bestaan als ik niet Livemail zou gebruiken, maar bijvoorbeeld Outlook. Helaas zat Outlook niet bij het office2007 pakket dat ik heb gekocht en Outlook express schijnt niet (lekker) te werken onder Windows7. Ik weet ook niet hoe Livemail werkt (misschien met een tussen-server van Microsoft) en dat daar dus het probleem zit. Gewijzigd door wvluipen op 15 April 2010, 08:18 |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 15 April 2010, 10:45
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
Outlook express 2007 werkt prima onder Windows 7. Als je bij live een Email account insteld heb je onder het tabblad geavanceerd de optie "Een kopie van mijn berichten achterlaten op de server ", even vinkje weghalen. Ik heb onder Gmail een Emailaccount ingesteld én het doorstuuradres bij mijn Tele2 ingesteld. Dubbelop dus, maar werkt al tijden (buiten die week storing). Gewijzigd door kobus1960 op 15 April 2010, 10:47 Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
wvluipen |
Geplaatst op 15 April 2010, 15:56
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 14 Apr 2010 |
Hartelijk dank voor de snelle reacties en de juiste oplossing! Bij de eigenschappen van mijn Zonnet-account, onder het tabblad geavanceerd stond inderdaad aangevinkt de optie "een kopie van berichten op de server achterlaten". Daaronder stond weer aangevinkt de optie "van server verwijderen na verwijdering uit map Verwijderde items". De andere optie die niet stond aangevinkt was de optie "van server verwijderen na ..... dagen". Dit verklaart dus ook waarom slechts een deel van de ontvangen mail achterbleef op de server. Groet van Wim |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 15 April 2010, 20:16
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
Je hebt de antwoorden voor je post doorgelezen neem ik aan? Zo wel, welk email programma gebruik je?
Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
cornfed |
Geplaatst op 15 April 2010, 21:38
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
@ lugtenburg Als je alleen de mail doorstuurt is het normaal dat hij op de server blijft staan. Pas als je download, wordt hij verwijderd. |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 16 April 2010, 19:35
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
Het handigste is dus je mailclients zo in te stellen dat zij de mail downloaden voor je. Vervolgens kan je aangeven bij outlook en/of windows mail of de berichten moeten blijven staan ja of nee. Dit kan in wat variabelen, zoals van de server verwijderen na dat in je client is gebeurd, of pas nadat de prullenbak van je client geleegd wordt, enz enz. Als je Tele2 door laat sturen gaat de server dus niet leeg, blijkt nu al bij diverse mensen. Zoals al eerder gezegd, ik laat de mail doorsturen naar én ook nog eens downloaden door Gmail, gezien mijn serverruimte bij Tele2, heb ik weinig aan. Is dubbel, maar werkt al tijden voortreffelijk én ik heb geen dubbele mail. Bovendien vind ik het prettig om dat soort zaken online te hebben, mocht ik een lokale crash hebben, loopt gewoon alles door. (zal niet de eerste keer zijn, ik experimenteer wat af ) Gewijzigd door kobus1960 op 16 April 2010, 19:37 Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Quotawarning, inbox blijft vol', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Boete Opta tegen Tele2 blijft, maar lager. | Algemeen | : 2 | 27 May 2012 |
HD Recorder blijft hangen op LOADING... | Settop boxen / digitale ontvangers IPTV | : 72 | 21 Jul 2011 |
traag beeld blokkerig en blijft hangen voor 2 seconden | Settop boxen / digitale ontvangers IPTV | : 11 | 22 Apr 2011 |
Waar blijft mijn Fibermodem? - slecht communicatie!!! | Algemeen | : 19 | 24 Dec 2010 |
Waar blijft mijn Fiberspeed modem? | Algemeen | : 19 | 22 Dec 2010 |
Advertentie