obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Quotawarning, inbox blijft vol
wvluipen
Hallo allemaal,

Sinds ik Livemail i.c.m. Windows 7 gebruik, heb ik een ietwat vreemd probleem. Als ik Livemail opstart haalt Livemail automatisch alle e-mails binnen van Tele2 en tot voor kort werd na elk binnengehaalde e-mail de mail op de server van Tele2 automatisch verwijderd, zodat de Inbox op de server van Tele2 zo leeg mogelijk bleef. Sinds deze week krijg ik bij elk binnenkomend mailtje (hoe klein ook) een Quotawarning meegestuurd. Ik ben even naar mijn Inbox op de Tele2 server gegaan en tot mijn verbazing was deze overvol. In deze inbox stonden geen nieuwe berichten die ik nog niet gezien had via Livemail, maar kennelijk gooit Tele2 niet alle automatisch gedownloade berichten meer weg. Opmerkelijk is wel dat niet alle berichten waren achtergebleven op de server van Tele2. Zo zijn de meeste mail's die ik in januari heb gehad wel verwijderd uit de Inbox van Tele2. Het lijkt dus een probleem wat af en toe voorkomt. Ik heb nog even gezocht bij de instellingen van Tele2 of de optie "mail verwijderen uit inbox na downloaden" nog aan stond, maar deze optie kon ik nergens vinden. Mail hoort waarschijnlijk standaard verwijderd te worden na het downloaden.

Is dit probleem echt iets van Livemail of is er bij Tele2 iets niet helemaal goed gegaan?

BVD! Wim
 
cornfed
Lijkt mij meer een Livemail probleem.
Het is juist dat als een mailtje gedownload wordt, hij automatisch gewist wordt van de server.
Maar je kan ook je mail lezen en toch op de server laten staan.
Sommige progjes kunnen dat voor je doen.
Ik zelf gebruik Pop Peeper en ken dus zelf Livemail niet.
Daar kan je dat allemaal instellen hoe je het wilt hebben.



Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kobus1960
Even naar Mijn tele2 gaan.
http://tele2.gebruikers.eu/klantenservice/sta...tele2.html
Daar onder de tab Email het doorstuuradres juist instellen.
Zo stuurt Tele2 zelf de mails gelijk door naar welk adres je wil en de server blijft leeg.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
wvluipen
Ik heb het doorstuuradres al meer dan een jaar geleden ingevuld en dat werkt verder prima. Ik krijg mijn mail doorgestuurd naar mijn werk en m'n prive adres. M.a.w. ik ontvang alle mail prima, maar ze worden niet allemaal verwijderd uit de inbox bij Tele2. En dat vind ik nu juist het vreemde, een deel van de doorgestuurde mail wordt na het doorsturen wel automatisch verwijderd uit de inbox bij Tele2 en een deel niet.

Ik ben benieud of dit probleem ook zou bestaan als ik niet Livemail zou gebruiken, maar bijvoorbeeld Outlook. Helaas zat Outlook niet bij het office2007 pakket dat ik heb gekocht en Outlook express schijnt niet (lekker) te werken onder Windows7. Ik weet ook niet hoe Livemail werkt (misschien met een tussen-server van Microsoft) en dat daar dus het probleem zit.
Gewijzigd door wvluipen op 15 april 2010, 09:18
 
kobus1960
Outlook express 2007 werkt prima onder Windows 7.
Als je bij live een Email account insteld heb je onder het tabblad geavanceerd de optie "Een kopie van mijn berichten achterlaten op de server ", even vinkje weghalen.
Ik heb onder Gmail een Emailaccount ingesteld én het doorstuuradres bij mijn Tele2 ingesteld.
Dubbelop dus, maar werkt al tijden (buiten die week storing).
Gewijzigd door kobus1960 op 15 april 2010, 11:47
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
wvluipen
Hartelijk dank voor de snelle reacties en de juiste oplossing!

Bij de eigenschappen van mijn Zonnet-account, onder het tabblad geavanceerd stond inderdaad aangevinkt de optie "een kopie van berichten op de server achterlaten". Daaronder stond weer aangevinkt de optie "van server verwijderen na verwijdering uit map Verwijderde items". De andere optie die niet stond aangevinkt was de optie "van server verwijderen na ..... dagen".

Dit verklaart dus ook waarom slechts een deel van de ontvangen mail achterbleef op de server.

Groet van Wim
 
kobus1960
Je hebt de antwoorden voor je post doorgelezen neem ik aan? Zo wel, welk email programma gebruik je?
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
@ lugtenburg

Als je alleen de mail doorstuurt is het normaal dat hij op de server blijft staan.
Pas als je download, wordt hij verwijderd.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kobus1960
Het handigste is dus je mailclients zo in te stellen dat zij de mail downloaden voor je.
Vervolgens kan je aangeven bij outlook en/of windows mail of de berichten moeten blijven
staan ja of nee. Dit kan in wat variabelen, zoals van de server verwijderen na dat in je client
is gebeurd, of pas nadat de prullenbak van je client geleegd wordt, enz enz.
Als je Tele2 door laat sturen gaat de server dus niet leeg, blijkt nu al bij diverse mensen.
Zoals al eerder gezegd, ik laat de mail doorsturen naar én ook nog eens downloaden door
Gmail, gezien mijn serverruimte bij Tele2, heb ik weinig aan.
Is dubbel, maar werkt al tijden voortreffelijk én ik heb geen dubbele mail.

Bovendien vind ik het prettig om dat soort zaken online te hebben, mocht ik een lokale crash
hebben, loopt gewoon alles door. (zal niet de eerste keer zijn, ik experimenteer wat af Grin )
Gewijzigd door kobus1960 op 16 april 2010, 20:37
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Quotawarning, inbox blijft vol', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Boete Opta tegen Tele2 blijft, maar lager. Algemeen : 2 27 mei 2012
HD Recorder blijft hangen op LOADING... Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 72 22 jul 2011
traag beeld blokkerig en blijft hangen voor 2 seconden Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 11 22 apr 2011
Waar blijft mijn Fibermodem? - slecht communicatie!!! Algemeen : 19 24 dec 2010
Waar blijft mijn Fiberspeed modem? Algemeen : 19 22 dec 2010
Advertentie