obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Vragen over draadloos modem
molen
Ik krijg binnenkort een draadloos modem i.p.v. oude modem wat ik al meer dan 3 jaar heb. Zijn daarbij nog problemen te verwachten? Er wordt geschermd door Tele2 met hogere snelheid tot 20mb, maar volgens BBNed is mijn telefooncentrale(afstand huis-centrale bedraag 1807 meter!!) niet geschikt voor meer dan 8 mb. Hoe zit dit nu?
Gewijzigd door cornfed op 01 mei 2010, 17:01
 
kobus1960
1807 Meter gaat met internet nog wel lukken, reken maar op een snelheid van maximaal 10 Mb.
TV kijken én opnemen gaat misschien ook nog wel lukken zonder internet te gebruiken.
Met internet, dus 3 maal gebruik wordt hinderlijk.
Afstand wijkcentrale is daar debet aan.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
molen
Hallo Kobus,
hoe kom ik er achter of en zo ja wanneer mijn telefooncentrale wordt geupgrade?
 
kobus1960
Gaat er niet om of centrale geupdated wordt, gaat erom dat de afstand tussen de centrale 1800 meter is.
Bovendien ook nog koper, dus grote verbetering is voorlopig niet te verwachten.
Centrales zijn over het algemeen goed én voorbereid op de toekomst.
De uitrol van glasvezel netwerken gaat sneller en sneller, DAT is de oplossing, iedereen stabiel 50 Mb of zo.
Kan nog veeel sneller, als dat eerst eens klaar is, heeft iedereen geen klagen meer.
Dan doen die afstanden er niet meer toe namelijk.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
molen
Allereerst Kobus heel hartelijk dank voor je antwoorden. Nu heb ik toch no 2 vragen: 1. Hoe kom ik er achter wanneer er een glasvezelverbinding bij ons komt? 2. Heb ik, als ik dadelijk een draadloos modem krijg, nog een router nodig bij meerdere pc's?
 
kobus1960
Wanneer glasvezel aangelegd wordt is afwachten, komen wel publicaties van van het bedrijf
welke het gaat doen, zijn er veel. Ook de betrokken providers gaan adverteren als het zover is.

Als je het gewone davolink modem krijgt, heb je 2 LAN poorten, dus 2 PC's aan te sluiten.
Hier gebruik je poort 3 en 4 voor de PC's 1 en 2 zijn in gebruikt voor TV.

Draadloos meerderen.
Bovendien zit er in de davolink setup een wireless wizzard, welke je heel makkelijk een draadloos
netwerk aan laat leggen, inc. beveiliging. Moet met de handleiding erbij geen probleem zijn.

Bedraad meer dan 2? Even een switch aanschaffen (€ 10 tot € 15), daar zitten 4 of meer LAN
poorten op. Dus van modem naar switch, kan je al 5 PC's kwijt.
Configureren hoef je deze dingen niet, aansluiten en het werkt.

Tenslotte, neem even de moeite de handleiding van het modem door te lezen, dat beantwoord een
boel vragen.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Welk abonnement heb je nu?
En welk abonnement krijg je van Tele2?

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
molen
Het blijft Compleet Lite alleen nu met draadloos modem. Zou volgens Tele2 sneller moeten werken. Vraag mij af of dit zo is. We wachten het af!!
 
cornfed
Dan blijft je snelheid op max 8 Mbit staan.
Het Lite abonnement is voor klanten die aangesloten zijn op het KPN netwerk. En dat is altijd max 8 Mbit.

Is er geen keus in je centrale voor andere aanbieders?

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
molen
Er zijn wel andere zoals Telfort of Ziggo, maar daarover zijn de verhalen niet erg positief. Terwijl mijn ervaringen met tele2 na slecht begin nu al meer dan 3 jaar goed zijn. Vandaar mijn huidige keuze voor Tele2 ondanks lagere snelheid.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vragen over draadloos modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 29 aug 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Tele2 adsl en eigen modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 8 25 feb 2016
waarom is de wan poort op de 20 mbit modem wel beschikbaar en op de 40 mbit niet? Algemeen : 2 14 sep 2015
Advertentie