obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de mobiele telefonie.
 Onderwerp afdrukken
kan geen sms meer versturen
harimau
Mijn dochter was een maand geleden in het buitenland. Sinds haar terugkomst kan zij geen sms meer versturen. Alle handelingen maar ook tips en trucs van Tele2 hebben we toegepast:
  • uiteraard toestel uit- en weer aanzetten en met normale pincode (dus zonder "1" ervoor) ingeven
  • nummer berichtencentrale resetten
  • netwerk zoeken weer op automatisch
  • sim-kaart in ander toestel geplaatst om te achterhalen of het aan de telefoon ligt etc.

Interessant is dat het toestel lijkt te blijven roamen (volgens het symbool in het startscherm). Heb dit allemaal eerst per mail aan Tele2 uitgelegd. In het antwoord werd ik geadviseerd om de handelingen voor "bellen in het buitenland" te verrichten.... Dan maar de klantenservice bellen. Nu een maand later en een aantal gesprekken verder met de klantenservice en de 2e lijn of misschien toch wel de klantenservice (naar wie ik werd doorverbonden bleek niet altijd even duidelijk) kan mijn dochter nog steeds niet sms'en. Mij is nu twee keer verzekerd dat ik binnen 5 werkdagen terug zou worden gebeld. Ik wacht nu nog maar weer 4 werkdagen af en dan stel ik Tele2 formeel in gebreke vanwege het niet nakomen van hun leveringsverplichting. Ook al benoemen de algemene voorwaarden van Tele2 slechts de verplichtingen van de klant, beschermt het Burgerlijk Wetboek consumenten in hun rechten.
 
kobus1960
Vervelend verhaal.
U geeft in het laatste deel al aan welke weg de verstandigste is, ingebrekestelling en naar een
provider zonder al dit gedoe.
Succes daarmee, al doet Tele2 meestal niet al te moeilijk, beter een klant minder dan een "zeurklant",
zo lijkt het credo van de schapenherder tegenwoordig.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
harimau
Dank voor de empathie. En jammer dat het lijkt of Tele2 deze lijn van klantbehandeling kiest. Maar goed dat zullen zij over een jaar of twee, drie toch in hun portemonnee voelen. Aaansluitend nog een vraag naar ervaringen van anderen in soortgelijk gevallen. Ik heb een mobiel toestel met abonnement aangeschaft. Hoe stelt Tele2 zich op bij in gebreke-stelling en contractbeëindiging: eisen zij het toestel terug? Wie heeft ervaringen met deze of vergelijkbare situaties? Alvast dank voor reacties.
 
kobus1960
Het toestel zelf zullen ze niet terug eisen, echter wel het in het contract vertegenwoordigende bedrag.
Je zal dus een restant "schuld" welke nog over de GSM loopt moeten betalen.
Dat kan vies tegenvallen.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Je kan ook je toestel eens naar fabrieksinstellingen restten.
Je bent wel alle instellingen, Sms'en en zo kwijt.
Het telefoonboek kan je kopiëren naar je SIM kaart. Dan raakt dat niet verloren.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'kan geen sms meer versturen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten : 2 21 aug 2016
Advertentie