obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Tele 2 icm Sitecom W-153 en Synology DS-209
RRay
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een Synology DS-209 server ('NAS'Wink gekocht. Inmiddels heb ik de server gevuld met bestanden en wil ik de FTP-server optie gaan gebruiken zodat ik ook extern de bestanden kan raadplegen. Vooralsnog lukt me dit nietAngry.

De tele2-router fungeert bij mij feitelijk slechts als modem. Ik heb hieraan de Sitecom WL-153 router gekoppeld (vanwege beter bereik). De vraag is hoe ik deze beide apparaten moet instellen zodat ik extern toegang heb tot de bestanden die zijn opgeslagen op de Synology router.

Ik begrijp dat poort 21 hiervoor dient te worden opgezet. Gegeven het feit dat het tele2-modem direct in contact staat met internet zou ik verwachten dat ik hier de betreffende poort moet openzetten. Toch leidt dit niet tot het gewenste resultaat. Synology biedt een wizard aan om de betreffende poort open te zetten. Echter vooralsnog zonder resultaat.

Wie kan me verder helpen?
 
cornfed
Hier staat wat je moet doen: Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
RRay
Thanks Cornfed! Hiermee kan ik zeker verder. Nog een ander vraagje: kun je manual/boek oid aanraden waarin wordt uitgelegd hoe een netwerk technisch gezien in elkaar zit zodat ik niet alleen een kunstje nadoe maar begrijp wat er gebeurt?
 
cornfed
Een boek niet nee.
Bijna alle kennis komt via het internet, althans bij mij dan.

Via Google en Wiki's kan je veel kennis vinden. Zeker als je het Engels machtig bent.

Anders stel je toch hier een vraag..?
Gewijzigd door cornfed op 09 juni 2010, 10:01
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kobus1960
Hier is deskundigheid idd.
Wil je wat leesvoer, dan is deze site leuk. http://www.tekstenuitleg.net/artikele.../netwerken
Zitten een heleboel basisbegrippen in, je loopt echter altijd wel de kans dat je door gebruik van
diverse apparatuur tegen andere problemen aanloopt, maar dan heb je de eerste zin van deze post Grin
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
RRay
thanks allebei; ik ga ermee aan de slag.
 
RRay
Ik loop nu tegen het volgende aan: voor zover ik kan zien heb ik nergens wachtwoorden ingesteld, maar als ik via de windows explorer probeer de netwerkserver te benaderen (die inmiddels wel zichtbaar is), vraagt windows toch om een wachtwoord. Wie heeft een idee wat dit veroorzaakt?
 
cornfed
Werkt het standaard wachtwoord niet uit de handleiding?

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tele 2 icm Sitecom W-153 en Synology DS-209', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Sitecom Wi-Fi range Extender N300 productNo: WLX-1000 v1 001 Algemeen : 5 21 aug 2017
Ontevreden over tele 2 en haar klantenservice incl forum en webcare! Klacht over Tele2 : 4 08 sep 2015
Sitecom Range Extender N300 Algemene computer vragen. : 7 16 jul 2015
Tele 2 Verbinding Na Verhuising ERG traag ( help ) Snelheid : 2 17 aug 2014
ddns Synology nas verwijst naar pagina Davolink modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 10 21 feb 2014
Advertentie