obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over Tele2? Post hier je Tele2 klacht over b.v. een storing met internet, telefonie, televisie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Ontevreden over tele 2 en haar klantenservice incl forum en webcare!
zafira2001
Hoofdstuk 1

Het begin

Ik was aan t kijken voor een internet provider die niet te duur ook niet te voordelig was
i.v.m. (Te) nooit goed is dus er een beetje tussen in gaan vissen.
Meestal zit je dan ook goed! (Meestal)

Ik heb in deze dagen diverse providers gebeld en info gevraagd.
Met onder andere de vragen als:

- "Welke zenders zitten in het extra pakket"
- "Zit RTL XL gemist in het pakket"
- "Opname pakket hoe werkt dit? kan ik met meerdere kastjes opnemen"
- "Voor hoeveel meer kan ik onbeperkt naar mobiele en vaste nummer bellen
-"wat als ik verhuis en jullie geen bereik hebben op de nieuwe locatie moet ik dan een afkoop betalen"

Ik mag mezelf niet dom ook niet slim vinden, maar in dit geval vraag ik dit standaard bij elke aanbieder omdat:
Ik veel narigheid lees over dit soort dingen.
En dus van te voren al wil weten hoe of dit gaat.

de antwoorden geschiede zo:

- "Welke zenders zitten in het extra pakket"
(hebben ze gezegd en dat was ok op een klein detailtje na)

- "Zit RTL XL gemist in het pakket" Antw: Ja!

- "Opname pakket hoe werkt dit? kan ik met meerdere kastjes opnemen" Antw Ja!

- "Voor hoeveel meer kan ik onbeperkt naar mobiele en vaste nummer bellen?
Antw: 10 euro meer!

Dit is ook waar en ik betaal ook nooit meer dan de rekening.
Eerlijk gezegd qua betalingen maar 6 x een aanvaring gehad
Let wel dan mijn betaal verleden is aantoonbaar mooi dus daar lag het niet aan!

-"wat als ik verhuis en jullie geen bereik hebben op de nieuwe locatie moet ik dan een afkoop betalen" Antw: Nee

(hier heb ik geen ervaring mee omdat ik t2 mee verhuist heb)

Let wel op dat als je verhuist, brengen ze 30 euro in rekening!

De waarheid is dat de verkoper mij dus voorgelogen heeft,

Tele 2 heeft geen Xl in haar pakket.
Niet erg maar zeg het dan gewoon nee hebben we niet!

Ook hadden we bepaalde kanalen gevraagd en het een was er dan wel het andere niet .
Achteraf klopte dat ook al niet omdat alles wat meneer ons verteld had tegenovergesteld was.
Hij zei bv ja op we hebben RTL lounge en nee op RTL crime , maar dit is dus andersom!
Niet erg maar toch raar!

Uiteindelijk na de info hebben gekregen van de verkoop.
Wij dachten gaan we dat doen!

Het pakket kwam op tijd!

Vervolgens:
We maakte de dozen open en de kastjes roken erg vies.
Waarnaar zal ik besparen!
Geloof me erg vies!

Deze waren ook bekrast, Duidelijk tweedehands, gebruikt!

Ja en dat dan als zijnde (nieuwe) klant staat dat erg mooi op de eerste ervaring/kennismaking met tele 2.Toch?

Het tv opname kastje rammelde van alle kanten.
(Een soort blik geluid zeg maar, Vergelijkbaar met: Als je halve draagarm eraf lig bij je auto en dan naar links rijd. Zo soort geluid was dat)
Wat bij zo klein kastje dan wel erg eng klinkt.
Ik was nieuw met Tele 2 dus misschien hoorde dat gerammel er gewoon bij.
Dus ja toch aansluiten,
En hij deed het t niet.
Dat andere kastje hebben we niet eens uit de doos gehaald.
Deze was gewoon serieus te vies.
Ik was te bang om enge dingen op mijn hals te halen, dus dat hebben we gewoon laten zitten.
Als we daar nu nog over hebben rillen we nog steeds momentje!

Afijn de modem en telefoon werkte gewoon maar tv niet.

Hoofdstuk 2

De Klantenservice

Even kijken op Google en kwam een 020 nummer uit geen 0900 .
Super das dus goed geen hoge kosten maken dacht ik zo.
Eens bellen met de klanten service.
een mevr nam op.
Ik vroeg haar of het de bedoeling was dat:
Nieuwe klanten, Niet erg lekker ruikende, bekraste rammelkastjes krijgen ?

Er is direct een nieuw pakket verzonden.
En deze kwam ook snel binnen.
Toen we dit pakket bekeken zag het er nieuw uit d.m.v. van folie wat er dan nog op zit en krasvrij en ze roken niet vies.

we sluiten alles aan de de 1e tv werkte, de andere alweer niet.
Toen voor de tweede keer in 1 week contact gezocht met Tele 2 klantenservice.
Die stuurde een monteur
Die kwam.
3 dagen later.
Al snel bleek het tv kastje (de tweede) stuk te zijn.
De monteur heeft deze omgewisseld en alles werkte alleen de snelheid van het internet was trager dan beloofd.

Het mij wel duidelijk is dat de beloofde snelheid afhankelijk is van meerdere factoren.
Ga ik hier niet moeilijk over doen.
Het lig aan de afstand van de ADSL naar het huis van ons hij lig wat verder weg en dus zal de snelheid daardoor wel iets vertraagd zijn.

Tussen tijds ook giga veel storingen gehad.
Dus tevens ervaring opgedaan bij de klantenservice.
Er hebben onder andere twee modem wissels plaatsgevonden twee weken geen tv geen internet geen tel gehad door een technische fout van Tele 2.
Als je bel/kan bellen.
Dan verwijzen ze, je door naar hun forum.
Waar ik zeker nog op terug kom.
Dan moet ik zeggen:

Het forum van Tele2 zelf waarnaar u verwijst, hartstikke nep is. .
Sommige 'personen' op dat pappen & nathouden forum hebben daar meerdere alter ego accounts.
Zoals bijvoorbeeld de gebruikers 'X' en 'Y', dat zijn gewoon één en dezelfde persoon die daar dan zogenaamd 'belangeloos' 24/7 post. (zelfde voor gebruiker 'Z'Wink. Ze hebben al 10.000 / 13.000 berichten, maar het zijn dan ook gewoon onder cover Tele2 medewerkers.
ook V is hier 1van.
Ook bedankt voor uw advies om een klacht in te dienen, echter heb ik dat al op die datum van toepassing gedaan.
maar non reactie.
Ik stel overigens uw adviezen wel op prijs.
De mede werker zegt dan: nee dat is niet zo meneer.
Dit op meerdere forums zo bekent is!

zoals gezegd ik kom hier op terug

De klanten service beloven je dingen die ze nooit waar maken.
Ze kunnen nooit wat.
Omdat ze ze zijn gebonden op die afdeling.
Die afdeling die je dan moet hebben kunnen ze je niet mee doorverbinden.
Ze laten je dan terug bellen:
Dit gebeurd als Pinksteren en Pasen op 1 dag vallen.
nooit dus.
jij en ik, je daar dik 1 jaar druk om maak omdat je eigenlijk helemaal niet elke twee weken of maand bezig wil zijn met je provider.
volgens mij betaal je gewoon de rekening elke maand.
Hun leveren je ding wat je besteld heb en hoor en zie je die provider verder nooit.
bij Tele 2 elke week maand of twee weken is het prijs schieten en inderdaad dan maar de vraag welke medewerker je treft.

Je krijgt nooit antwoorden van iemand maar 'ze sturen een berichtje naar de andere
afdeling'
Doorverbinden is helaas niet mogelijk bij deze provider
Klantenservice liegt over de notities die ze maken
Je wordt afgewimpeld met dat er geen andere afdelingen zijn, maar na 2 maanden is er
ineens een afdeling 'vangnet/escalaties'
Die jou dan weer willen afwimpelen.

Kort om

Als je je graag wil laten afzetten, dan is Tele 2 absoluut de telefoonmaatschappij voor jou.

Hoofstuk 3

Waar mensen werken kunnen fouten gemaakt worden.....

Mijn vrouw en ik gingen verhuizen naar een mooiere en grotere woning dan voorheen....
En dus wij Tele 2 bellen i.v.m. de verhuizing.
Ik liet me inlichten/oplichten.

De afspraak was 16 mei kon ik op het nieuwe adres mijn diensten gebruiken.

Op 16 mei ging in het oude huis ook inderdaad het signaal weg
En op het nieuwe adres hadden we geen signaal
Ook de 17e niet.
En de 18e niet.
De dagen daarna ook nog niet.

Ja dan voel je je echt een zeur.
Moet je alweer bellen waarom het niet werkt.
Mijn pakket dan maar omhoog geschroefd omdat ik dan snellere verbinding zou hebben.
Het is idd iets sneller.
Als het dan werkt.

Omdat wij een snellere internet verbinding wilde moest hiervoor de al 3 x omgeruilde oude modem terug.
En kregen wij een nieuwe.
De omruil was makkelijk en is goed gegaan.
Sinds de nieuwe modem ook nieuwe problemen.

Zodra het onweert en regent vallen op de modem diverse functie totaal uit/weg.
Alle lampjes branden rood op de moden voor een gemiddelde 4 a 6 uur.
Al die tijd blijft dit zo aanhouden en dan pats uit het niks komt alles weer tot leven.

Omdat ik al zeker een hoop keren zonder gekheid gebeld heb voor en door problemen van Tele 2 wat dan ook erkent word door Tele 2.
Heb ik besloten even niet te bellen.
Totdat de tv weg viel en niet meer back to life kwam.
Ook na diverse reset pogingen was het klaar afgelopen geen tv meer.
Ik me volledig schamen om WEER te bellen met de klanten service.
en dit probleem maar dan weer voor te leggen dit bleek een administratie fout te zijn .
ik zou na 4 uur weer tv hebben.
Dit duurde 9 uur.
En heb die dag (omdat ze het zelf zeiden) 6x gebeld ik moest om het uur controleren zo nodig terugbellen als de tv niet herstelde.
Ja dat heb ik gedaan.

echter het modem probleem uitgelegd en werd geadviseerd om het ook eens op het forum van Tele 2 te zetten.
Hier had ik nog niet kennis mee gemaakt dan 1x ik een positief berichtje had achter gelaten omdat ze het allemaal gefikst hadden in het begin.

ik dus (het modem probleem) voorleggen.
Binne 5 min had ik erg onprofessioneel commentaar van een van de bovengenoemde namen uit dit forum.
Ik denk huh, en ik erop terug gereageerd.
en toen geband met in de mail box dit bericht:

"Je bent geband van het Forum.

Je teksten gingen tegen de huisregels en omgangsnormen in, en dat resulteert in een ban.

Op deze mail reageren heeft geen zin, dit wordt niet in behandeling genomen.

Groet,
B.

Tele2 Nederland B.V."

Wat mij brengt tot:

Hoofstuk 4

Webcare en klachten forum.

"Het tele 2 forum is in het leven geroepen om uw probleem samen op te lossen en hier zitten ook medewerkers van de "WEBCARE" , zo verteld de medewerker van de klanten service dit"

Dus ja ga je dan een keer proberen

De medewerker verteld ook dat: "Voor klachten of als je bv een vergoeding wil aanvragen, omdat je geen diensten gehad heb kunt u apart van het forum invullen.

Dus dat probeer je dan ook een keer.

Op de klachten formulier wacht ik nog steeds al anderhalf jaar.
Net zoals de uitslag die de monteur heeft gegeven na aanleiding hij de nieuwe modem onderzocht heeft.
(Ja intussen is er een monteur voor geweest geweest)
net zoals de afd escalaties ook zou bellen voor evt afhandeling vergoeding voor de niet gekregen diensten.
kapotte kastje modem en en en.

En ga zo maar door alles wat ze beloven kan je op gaan wachten tot je een ons weeg.

Echter na wat onderzoekjes kwam ik er achter dat de webcare gewoon het forum van tele 2 is.
het forum gerund word appart van tele 2.
Dus eigenlijk niks met tele 2 te maken hebben.
Zeggen de medewerkers zelf ook die je dan aan de lijn heb van tele 2.
Dus wat betekent als je geband bent je klachten kan indienen wat je wilt.
Er niet op gereageerd word zo zie de ban mail hierboven.
Dit doen ze dan ook echt niet.

Maar ook elke afd helpen je niet meer
De klantenservice zegt je bent geband we helpen niet.
En alles wat er aan vast hang reageert simpel weg niet meer.
Tref je dan een medewerker die een keer wel luistert naar je,
kan die niks omdat hij/zij beperkt is tot bv het forum.
dus ja .....


Echter ben ik eens wat screenshots gaan maken van dit forum enzo.
Omdat dit eigenlijk allemaal te gek voor woorden is en ik weiger weg te gaan omdat bij mij en tele 2 de betalingen gewoon goed gaan.
En ik dat gewoon zo wil laten lopen en gewoon mijn diensten wil ontvangen en verder niks met hun wil hebben.
Dit is kennelijk niet wat tele 2 wil.

Ik ben geband van t forum omdat iemand mij lam lu* noemde en ik hier braaf op gereageerd heb.

Echter ik ben geband en die gene niet.
Die BTW iedereen en alles (waar ik ook al screenshots van heb) belachelijk maak.
Incl hun klachten, hij noemt dus gewoon mensen spuit elf, zeur en achterlijk enz.
niet mij andere noem hij zo

Ik was een hey lamlu*

Deze persoon is dus (tegen hun eigen forum regels in) aan het handelen. Maar deze worden niet geband en dat zeggen meer mensen.
Wat in mijn ogen dus discriminatie is.

De tekst hieronder de definitie van discriminatie is

Discriminatie betekent letterlijk "het maken van onderscheid". De betekenis van het woord discriminatie is in maatschappelijk en juridisch opzicht gaan afwijken van de letterlijke betekenis; in die context wordt onder discriminatie verstaan: "het onrechtmatig onderscheid maken tussen mensen of ..

Vult u zelf maar in.

Ondanks het probleem waarvoor ik in de eerste instantie gebeld heb al lang opgelost is.

Een nieuwe modem was alweer de oplossing ondanks we nog geen bliksem gehad hebben hier.
werk t het nu op dit moment nog wel.

Op het forum gaan ze door met het belachelijk maken van o.a mijn vrouw en mij in het openbaar is dit echt een forum waar je als klant van tele2 op zit te wachten.

ja volgens een paar juristen moet ik er wat mee doen .
Alleen ik zou niet weten waar te beginnen .
Dus ik denk dat ik dit gewoon eens aan de geschillen commissie of juridische loket en eens ga kijken wat ik kan doen.
Dit zou toch anders moeten zijn.
erg moeilijk ben ik niet aangezien ik elke maand netjes betaal en gewoon mijn Internet tv en telefoon wil Kunne gebruiken wanneer ik wil en niet wanneer tele 2 bereid is mijn een keer verbinding te geven normaal!

Dus conclusie

Het forum en het klacht formulier komen bij 1 en de zelfde uit dus heeft
Totaal geen nut daar iets te proberen.

Heel internet vooral vol staat met klachten Tele 2 bij andere providers ook maar daar vind je ook heel veel positief bij Tele 2 heb ik 6 forums aandachtig bekeken en op 1 forum 3 goede reactie de rest alles slecht.

Hier moet ik nog kijken hoeveel positief.

Ik heb al mensen gemaild die als groep naar de rechter willen stappen in afwachting van hun mail kijken we wat de toekomst doet.

M.v.g

sorry voor dit langere verhaal hoop ook dat ik me aan de regels heb gehouden.
zo niet pas ik dit meteen aan

ik hoop dat er iemand is die mij gewoon een snel en goed advies geef hoe ik dit allemaal kan oplossen.


zoals ik al zei ik ben er moe van
Gewijzigd door cornfed op 08 september 2015, 00:34
 
cornfed
Ik heb toch wat namen aangepast.
Je hebt vast en zeker niet de toestemming van hun gekregen om die te gebruiken, dus die mogen hier niet gebruikt worden.
We moeten daar zeer streng in zijn.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
zafira2001
Vriendelijk bedankt

mvg
 
abmg
Beste zafira2001,

Bedankt voor je hele verhaal en ik voel met je mee. Ik heb ook ervaren dat de klanten "service" je niet bepaald gelukkig maakt en je in je handen mag knijpen als alles goed werkt en je niet daarmee te maken hoeft te hebben. Ook verkeerde toezeggingen, ondeskundig, heb ik gehad; na een heraansluiting (Alice -> tele2) zeggen dat alles aangesloten is terwijl er geen signaal is, enz.

Bij mij werkt het prima: Eigen modem, eigen telefoon en tv oplossing! Daar heeft natuurlijk niet iedereen zin in.

Ik raad je aan je conclusies te trekken en als het niet werkt je energie voor zinvollere dingen te sparen! Je klacht kan je bij Consumwijzer neerleggen: https://www.consuwijzer.nl/over-ons Of jij daar iets mee opschiet betwijfel ik, maar als genoeg mensen dat doen wordt tele2 misschien ooit er op aangesproken.

Dat met regen en onweer je verbinding uitvalt moet in de telefoonlijn van KPN zitten, maar tele2 moet dan KPN aansturen dit op te lossen. Je betaalt er wel voor! Maar dat doen ze dus niet? Dat kan een reden zijn om KPN internet te nemen, die hebben makkelijker toegang tot technische oplossingen (het zijn hun leidingen) of Ziggo, omdat die niet van de tel. verbinding gebruikt maakt. Abonnementen van ziggo waar geen actie opzit, kunnen maandelijks opzegbaar zijn. Kun je tenminste ongestoord internetten, tv kijken en bellen!
Voor de duidelijkheid: ik heb nergens belangen in.

Ik verbaas me ook over sommige deelnemers aan het forum, hoe snel ze reageren en het belang van tele2 lijken te verdedigen. Ik schat in dat ze graag in dienst genomen willen worden.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ontevreden over tele 2 en haar klantenservice incl forum en webcare!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Bereikbaarheid klantenservice@tele2.com OFFLINE? Klacht over Tele2 : 3 20 feb 2016
"Domper van de week" op kleuter forum Algemeen : 16 07 sep 2015
Tele 2 Verbinding Na Verhuising ERG traag ( help ) Snelheid : 2 17 aug 2014
Klacht klantenservice Algemeen : 4 28 okt 2013
tp-link router 1043nd achter davolink 2020/tele 2 plaatsen mislukt Helpdesk : 10 19 okt 2012
Advertentie