obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Onderwerp afdrukken
Snelheden
Karatekid
Kan iemand mij uitleggen waarom ik niet de beoogde snelheiden haal???
Ik heb een versatel 20 mb pakket maar kom met een upload tot 25kb

B)B)B)
 
Bill
Hoever zit je van de telefooncentrale af?

Probeer deze check eens.

http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/post...ntrale.cfm

Afstand is bepalend voor je snelheid!
Gewijzigd door Bill op 24 augustus 2006, 16:41
 
Bill
Ben benieuwd naar het antwoord! Ik denk dat door uitbreiding van abonnees de centrale overbelast wordt en de beschikbare capaciteit verdeeld wordt.

Je zou de KPN eens kunnen bellen om een lijnmeting te laten doen! Daarmee kun je uitsluiten dat de koperdraadjes in de grond een probleem opleveren.

Ik weet niet hoe "deskundig" je bent maar je zou je verbinding ook kunnen optimaliseren met tcp-optimizer.

Speedguide

 
Bill
Probeer ook deze snelheidstest eens!

Snelheid testen
 
Bill
@Dappertje,

Op onderstaand plaatje kun je aflezen wat je snelheid zou moeten zijn;

1118500572


Met 2350 meter zou je toch wel rond de 10 megabit moeten zitten! Kun je in je ADSL modem ingestelde waardes vinden! Post die eens hier.

20 megabit is alleen weggelegd voor mensen die dichtbij de centrale zitten.
Gewijzigd door Bill op 16 september 2006, 15:49
 
Bill
Het grafiekje geeft een goed beeld van de afstand versus downloadsnelheid

Bij 2,5 km is 10 Megabit ongeveer het maximum.
 
RSIEMENS
MIJN SNELHEID IN R'BURG ZH ONG 1 MIN OVER DE 100 MB FILE UIT DELFT ZIE BOVEN IK HEB NOG NOOIT ZO IETRS GEZIEN START 2200KB/S EN UITEINDELIJK NAAR 50 % ONG 1750 KB/SEC EN DAAR BLEEF HIJ OP HANGEN.
Grin

 
mistertl
ik zit op 3044m van de centrale, maar mijn up en download snelheid is maximaal (4096/1024). Klopt die test voor de afstand naar de centrale wel?
 
Bill
Het meet de afstand tussen A en B door de lucht, maar houd geen rekening met hoe de kabels werkelijk in de grond liggen.

Wat voor snelheden zou je volgens je abonnement moeten kunnen halen?
Heb je ADSL of ADSL2+?

Kun je statistieken posten uit je modem?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
bobbydi
Ik ben klant sinds 1/9 en woon 2400 meter van de wijkcentrale af
Ik woon in postcodegebied 1541cm

-De internetverbinding is ontzettend slecht, ik kom op het moment niet boven de 30kb/s uit,
terwijl het op zijn minst het tienvoudige moet zijn en dan zit je nog laag.

-Het tv kijken is vaak niet te doen d.w.z. :vaak stilstaand beeld en erg vaak blokjes in het beeld,

- Als je aan het telefoneren bent staat het tv beeld vaker stil dan dat je wat kunt volgen.

De oplossingen die hun bieden halen niks uit, enkele voorbeelden zijn, modem of decoder resetten, splitter verwijderen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
VDSL Snelheden in Amsterdam postcode gebied 1091 Klacht over Tele2 : 1 20 feb 2016
Verschillende snelheden Vista, XP, OS X? Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 1 09 dec 2008
Variabele snelheden/geen inet Snelheid : 4 17 aug 2007
Snelheden Snelheid : 4 24 nov 2006
Advertentie