obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Verbinding hapert
mightyraven
Sinds een week of 2 a 3 heb ik regelmatig last dat mijn verbinding hangt, dit is vooral te merken met IRC, surfen gaat ook maar matig. E-mails komen ook slecht binnen
Dit is met 3 computers met 3 verschillende besturingssystemen, 2 via WiFi en 1 bedraad. Modem gereset en dergelijke heeft niet geholpen.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Modem is op de enige juiste manier aangesloten, en wifi zit stevig dicht getimmerd, dus daar lift ook niemand mee ongemerkt.
Het vreemde is dat als ik een speedtest of packetloss test of wat dan ook run dat alles er gewoon goed uitziet.
Wie oh wie?
Gewijzigd door cornfed op 04 augustus 2010, 14:37
 
cornfed
Je kan de DNS server eens aanpassen op je computers. Misschien helpt dat.
Hier kan je meer erover lezen: [TIP!] Gebruik OpenDNS als je pagina's niet kan openen!

Ben je ook aan het downloaden of uploaden (torrents) tijdens de problemen?
En wat doen de lampjes op de router tijdens de problemen?

Normaal kan alleen Tele2 het log inzien van de router. Zij hebben als enige admin toegang.
Het log zou veel kunnen verklaren.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
DennisW
Ik heb hetzelfde probleem.
MSN en IRC verliezen regelmatig connectie. Als ik MSN aan laat en weg ga gebeurt het zelden, maar als ik één browser open en gewoon normaal ga surfen gaat het mis.

Bij het Surfen zelf....en downloaden/gamen merk ik deze haperingen niet en ik verlies ook geen verbinding ofzoiets.



Het valt me wel op dat deze problemen precies kreeg nadat ik mijn abonnement had laten aanpassen naar de huidige prijs. (ik betaalde lange tijd €5,- meer dan nieuwe klanten voor hetzelfde pakket)


21521431
Gewijzigd door DennisW op 03 augustus 2010, 22:54
 
brommer1
Ik heb het zelfde probleem, had gebeld naar de helpdeks, standaard antwoord ligt aan de computer, hun hebben geen storing, zonde van mijn geld.

De helpdeks hoef je ook niet te bellen.
Gewijzigd door brommer1 op 04 augustus 2010, 13:49
 
Leiden
Hier idem dito. Even crossposten maar ook om de 10/15 minuten een disconnect, dag in dag uit sinds het weekend met bijv. IRC (wifi), MSN heeft eveneens moeite om alle berichten over te brengen en mijn (bedrade) PS3 heeft hetzelfde online, iedere 10/15 minuten een disconnect.
Speedtest geeft eigenlijk niks geks weer, beetje hetzelfde dus als bovenstaande en hier is aan de opstelling e.d. geen fluit veranderd..

De wijkcentrale/lijn kon niet worden uitgelezen net, tijdelijke storing bij de helpdesk zelf. Vanavond nog even proberen.

Locatie Leiden trouwens.Smile
 
heemskerk72
Hier exact hetzlefde probleem (omgeving Oegstgeest). Ook sinds een paar weken disconnects. Opvallendste is Outlook met een exchange verbinding die elke 20 tot 40 minuten meld dat de verbinding is verbroken, om direct daarna de verbinding weer te herstellen. Ook downloads die wat langer duren worden regelmatig afgebroken.

Linux live cd verandert niets aan het gedrag evenals andere kabels naar het modem. Ook andere pc's/laptop vertonen hetzelfde gedrag.

Contact met de helpdesk levert hier ook niets op. Uiteindelijk de enige optie die ik nog kon proberen was ook de splitter tijdelijk verwijderen, maar ook dat is geen oplossing gebleken.

Dan hou ik over dat het modem slecht is, mogelijk door een buggy update van Tele2, of dat er iets in hun hardware is aangepast wat dit veroorzaakt.

Ik ga nog maar een keer de helpdesk proberen, maar heb op dit moment weinig hoop op een oplossing.
Gewijzigd door heemskerk72 op 05 augustus 2010, 11:48
 
Peter-Jan
Sorry als ik mn probleem voor een deel dubbel post, maar ik zie dat het hier ook over Irc gaat (niet in ander topic / antw vermeld) maar ik heb de laatste tijd ook erg veel last van lag op Irc (wat ik moet gebruiken voor mn werk) de lagbar schiet soms heel ver in het rood. Disconnects is hier idd heel erg common, heb hier ook pas sinds een maand oid last van.
There is a difference between knowing the path and walking the path.
 
Leiden
Hm, nog steeds niet geheel voorbij.. tussenpozen van 5 uur tot weer 10 minuten net. In een andere thread werd de thuissituatie van de onbewuste Tele2gebruiker even aangestipt; hier is echter sprake van een eenpersoonshuishouden, laptopje op WiFi en een bedrade PS3. Voorheen nooit problemen en plots wel..
 
DennisW
Overigens heb ik GEEN last van disconnects, maar gewoon connectie verlies met MSN en IRC alleen

Zo kan ik wel blijven downloaden, surfen en een spel spelen zonder interrupties.

is dit bij jullie ook het geval?
 
f4lco

Quote

Leiden schreef:
Hier idem dito. Even crossposten maar ook om de 10/15 minuten een disconnect, dag in dag uit sinds het weekend met bijv. IRC (wifi), MSN heeft eveneens moeite om alle berichten over te brengen en mijn (bedrade) PS3 heeft hetzelfde online, iedere 10/15 minuten een disconnect.
Speedtest geeft eigenlijk niks geks weer, beetje hetzelfde dus als bovenstaande en hier is aan de opstelling e.d. geen fluit veranderd..

De wijkcentrale/lijn kon niet worden uitgelezen net, tijdelijke storing bij de helpdesk zelf. Vanavond nog even proberen.

Locatie Leiden trouwens.Smile


Ik heb precies hetzelfde probleem, msn laat de berichten niet aankomen en het valt om de 5 minuten uit...
Ik zoek nog steeds naar de oplossing..
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbinding hapert', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 apr 2020
VPN verbinding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 01 mrt 2016
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 37 21 okt 2015
Trage internet verbinding Snelheid : 1 18 dec 2014
wifi verbinding op mij LG lukt maar niet Algemeen : 2 12 sep 2014
Advertentie