obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
VPN verbinding
Cortelo
Beste Tele2 forumleden, moderators en gebruikers,

Ik ben nieuw hier op het forum, sinds kort 20Mb Tele2 abbo en moet zeggen dat ik een tevreden afnemer ben.
Voor mijn abbo heb ik de Comtrend VI 3223U modem gekregen. Na alle 'horrorberichten' op internet moet ik zeggen dat deze mij goed bevalt, ik heb voldoende dekking in huis en dingen als draadloos printen met iPad, streamen met VU+ Duo2/Raspberry/Diskstation muziekserver etc. gaat allemaal prima.
Als vervolgstap zou ik graag gebruik willen maken van een VPN provider voor anoniem surfen en mailen op internet, ik heb daarvoor ook diverse toepassingen in de pijplijn met de Raspberry Pi.
Nu krijg ik er geen hoogte van of dit eigenlijk wel mogelijk is: ik heb me (vind ik zelf...) behoorlijk goed ingelezen in de materie, soms lees je dat Tele2 geen VPN tunneling toestaan, dan weer lees je op fora dat het wel kan en allemaal prima loopt.
Ik stel deze vraag ook omdat ik het misschien allemaal veel te ingewikkeld maak; ik las over DMZ host en NAT loopback, een eigen router achter de modem zetten, maar over een VPN verbinding opzetten lees je verbazingwekkend weinig, althans in begrijpelijke 'noob' taal.
Ik hoor graag in welke richting mijn mede-Tele2 gebruikers een oplossing voor een goede VPN verbinding gezocht hebben. Stress
 
Cortelo
Ik ben er uit, maakte het veel moeilijker dan dat het is. Inmiddels een prima test VPN verbinding kunnen opzetten met de boze buitenwereld, bij Tele2 is dat dus geen probleem.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VPN verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 apr 2020
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 37 21 okt 2015
Trage internet verbinding Snelheid : 1 18 dec 2014
wifi verbinding op mij LG lukt maar niet Algemeen : 2 12 sep 2014
Tele 2 Verbinding Na Verhuising ERG traag ( help ) Snelheid : 2 17 aug 2014
Advertentie