obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Frequently Asked Questions.Dit is de verzamelbak waarmee uiteindelijk de FAQ onder navigatie mee gevuld gaat worden.Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken
Verlengen van Antenna op de DV201AM
bluechorus
Hallo slimme mensen!
Kan iemand mij vertellen hoe lang een verleng kabel op de DV201AM mag zijn voor dat het signaal zwak begint te worden? Of heeft dit ubehaupt geen invloed, weet ik niet. Ik zit graag lekker in de tuin en mijn Davolink modem zit in de meter kast. Ik kom net uit bereik achter in de tuin.

Is verlengen van de antenna wel een optie? Dichter bij de achterkant van het huis te plaatsen? Verplaatsen van de modem is natuurlijk ook een optie, maar ik heb ook telefonie, en dat betekent te veel kabels moeten mee-verlengd worden.

Advies iemand??

Alvast bedankt
Frank
Gewijzigd door bluechorus op 17 augustus 2010, 20:48
 
cornfed
De Davolink moet in de meterkast blijven.
Want daar, zo neem ik aan, is ook het hoofdaansluitpunt.

Voor de rest is dit interessant: Problemen oplossen van WLAN netwerk
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
bluechorus
Cornfed, bedankt voor je kennis en hulp!
 
cornfed
Is het probleem dan opgelost? En wat heb je dan gedaan?
Brand van nieuwsgierigheid...Wink
Gewijzigd door cornfed op 19 augustus 2010, 21:05
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
bluechorus
Ik heb alles gelezen onder "Problemen oplossen van WLAN netwerk", en ik heb beide tools gedownload, "inSSIDer of Netstumbler". Netstumbler deed het niet op mijn laptop, (Vista 32), maar Inssider wel. Hier con ik zien welke signalen in de beurt waren. Er waren geen vrije kanalen er tussen te kiesen, dus ik heb gekozen voor een kanaal met de zwakste "boosdoeners". Jammer dat er geen extra kanalen zijn behalve 1 t/m 11, (of is dat niet zo?). Dus, ik heb een paar verschillende kanalen geprobeerd, zonder succes!
Ik weet niet wat de volgende stap is. Het verhuizen van de moden dichter bij het achterkant van het huis is natuurlijk wel mogelijk, ontdanks de hoofdaansluitingen (zoals jij die noemt). Dit zijn stroom, netwerk kabel en telephone kabel. Als ik de moden ga verplaatsen, dan moet ik ook deze kabelsa mee verplatsen. Dat wordt een dikke kabelgoot door het kamer, hehe. Daarom dacht ik aan het verplaatsen/verlengen van de antenna. Een verlengkabel van 15M kost rond de 15 euros, maar ik weet niet wat voor problemen dit kan opleveren, ivm signaal/sterkte verlies. Ik weet dit niet, weet jij get wel? Wat ik eigenlijk wil, (als verlengen van de antenna geen optie is), iemand dat kan mij precies vertellen wat ik nodig heb om een nieuwe (N) wireless netwerk op te zetten, en ook stap voor stap hoe dat moet. Ik ben helemaal niet thuis met netwerks. Ken jij geen beunhaas?
grt Frank.
Misschien heb jij een betere optie?
Trouwens, zijn er ook nieuwe, verbeterde model van de DV201am uitgekomen sinds 5 of 6 jaar geleden? Of is het allen elke keer uitschaakelen en weer op nieuwe inschakelen om de laatste firmware te updaten??
Wat een verhaal, of niet?
CheersSmile
 
Leiden
Plaats een repeater/booster bij je achterdeur?
http://www.wlan-shop.nl/producten/gezocht/gevonden/dwl-g710/d-link-54-mbps-range-extender-wifi-wlan-repeater-voor-draadloos-netwerk.html bijv. al werkt deze alleen weer met D-link routers.. het is iig de warme kant op! Smile
 
cornfed
Als je direct goed de zaken wilt aanpakken, kan je het beste een nieuwe WIFI router kopen en die met een netwerkkabel verbinden met de Davolink.
Zet die nieuwe router meer centraal in je huis en je hebt een veel beter draadloos netwerk.
Eventueel kan je ook nog voor een 802.11N standaard kiezen en profiteren van hogere snelheden. De andere apparatuur moet dan wel ook 802.11N
aankunnen. Het draadloze signaal van de Davolink kan dan uitgezet worden.

Het aansluiten en configureren is niet zo moeilijk.
Voor het configureren is er een handleiding hier op het forum: Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verlengen van Antenna op de DV201AM', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vanaf werk inloggen op pc thuis DV201AM Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 7 09 dec 2010
Windows Home Server en Davolink Dv201am Algemeen : 8 22 jul 2010
Meer draadloze verbindingen op DV201AM Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 16 26 mei 2010
Router of Switch achter DV201AM? Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 2 19 apr 2010
Problemen DV201AM Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 2 23 jan 2010
Advertentie