obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
lengte kabel tussen splitter en modem?
Mike27
Kun je de bijgevoegde foto zien?
 
Svubeqak
Gewoon niet die kabel langer dan 2 meter maken, het is echt een voorwaarde waar ze hard op timmeren. Als je belt omdat je storing hebt gaan ze je dat als eerst vragen, en als je dan zegt dat je een ethernet kabel hebt gebruikt moet je het toch gaan aanpassen.

Waarom moet het zo nodig 8 meter zijn? De kabel tussen je modem en PC mag wel 1000 meter zijn.
 
cornfed

Quote

Mike27 schreef:
Kun je de bijgevoegde foto zien?


Nee, zie geen foto.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
cornfed

Quote

Svubeqak schreef:
De kabel tussen je modem en PC mag wel 1000 meter zijn.


Dan heb je wel een erg groot huis. Wink
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Svubeqak

Quote

cornfed schreef:

Quote

Svubeqak schreef:
De kabel tussen je modem en PC mag wel 1000 meter zijn.


Dan heb je wel een erg groot huis. Wink


Opgerold op een haspel ofzo. Grin
 
Mike27
Er loopt ook een kabel van modem naar decoder van tv. Betekent dus dat ik mijn modem eigenlijk in de meterkast kwijt zou moeten ivm max. lengte van 2m. Deze kabel van modem naar decoder moet dan dus van meterkast!!! naar decoder die bij de tv staat (10m verderop). Onmogelijk en lelijk/irritant. Daarnaast heb ik geen stopcontact in meterkast....
 
Svubeqak

Quote

Mike27 schreef:
Er loopt ook een kabel van modem naar decoder van tv. Betekent dus dat ik mijn modem eigenlijk in de meterkast kwijt zou moeten ivm max. lengte van 2m. Deze kabel van modem naar decoder moet dan dus van meterkast!!! naar decoder die bij de tv staat (10m verderop). Onmogelijk en lelijk/irritant. Daarnaast heb ik geen stopcontact in meterkast....


Tja, je de aansluitvoorwaarden negeren en het op je eigen manier aansluiten. Het zou in veel gevallen gewoon werken, maar naar verloop van tijd krijg je toch echt storing en zijn die voorwaarden nog steeds van kracht. Het is in deze situatie verstandig om het in 1 keer goed aan te sluiten, anders blijf je bezig.
 
Mike27
Laten we hopen dat het goed blijft werken...
 
Svubeqak

Quote

Mike27 schreef:
Laten we hopen dat het goed blijft werken...


Gaat niet gebeuren. Geloof mij nu maar.
 
kobus1960
@mike27
Als jij je aansluitingen zo hebt gefabriceerd dat alles werkt en je snelheid is ook nog naar
je zin, heb je het goed gedaan voor jezelf, wat wij er ook van vinden.
Krijg je een monteur over de vloer, gaat ie daar over mekkeren, maar da's nu niet aan de orde.
@Svubeqak
Netwerkkabel van hoge kwaliteit, min. CAT5, geeft praktisch geen verlies tot 150 meter.
Langer gaat percentagegewijs verlies opleveren, da's overal te lezen.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'lengte kabel tussen splitter en modem?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 29 aug 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Tele2 adsl en eigen modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 8 25 feb 2016
waarom is de wan poort op de 20 mbit modem wel beschikbaar en op de 40 mbit niet? Algemeen : 2 14 sep 2015
Advertentie