Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Verbinding hapert verzameltopic
heemskerk72
Bij deze dan hoe het bevalt bij Ziggo na 11 jaar Tele2. Ik ben vanwege deze klachten en het gedraaikont van Tele2 recent overgestapt.

Overstap geregeld via de website, binnen 10 dagen een bouwpakket in huis (geen monteur, want hou het graag zelf in de hand). Alles aansluiten ging eenvoudig en blazen maar.

Enige probleem wat ik had is dat Ziggo een modem levert en geen router. Mijn oude linksys router kreeg het niet voor elkaar om een hogere doorvoersnelheid te halen dan ~ 24 Mbits/s en dat is toch zonde als je een 120 Mbits verbinding hebt. Nieuwe router er tussen en ik haal nu een downloadsnelheid van 118,5 Mbit/s en een upload van 9,7 Mbit/s.

Belangrijker dan de snelheden is echter het feit dat mijn downloads weer doorlopen tot het eind, Outlook niet meer loopt te mauwen over verbroken verbindingen en internet radio gewoon weer speelt.

M.a.w. Het is sneller om over te stappen, dan om de helpdesk van Tele2 in actie te krijgen.

Stern
Ik denk dat mijn probleem hier aansluit... MSN gebruik ik niet, maar ik heb al zeker 2 maanden het probleem dat metname grotere webdownloads en webstreams plots stoppen. Browsen gaat prima, het is vooral bij langdurige verbindingen dat het misgaat. Ik heb van alles geprobeerd en gisteren maar eens de helpdesk gebeld. Daar hadden ze nog nooit van het probleem gehoord, en werd mij verteld dat het waarschijnlijk kwam doordat ik meer upload dan download en dus bandbreedte zou wegsnoepen. Maar ik upload niet continu, terwijl het verbindings probleem zich ook voordoet als ik niets upload (een virusscan gaf ook geen enkel probleem aan op mijn 2 computers).

Wat mij nu opvalt, zoals iemand hier op de eerste pagina van dit topic ook al had aangegeven, is dat downloads en streams gegarandeerd stoppen zodra je op dezelfde computer naast downloaden of streamen ook gaat surfen.
Gewijzigd door Stern op 15 September 2010, 11:31

kobus1960
Waar ik even benieuwd naar ben, zitten hier ook Fiberklanten met dezelfde
problemen tussen?? Dan kunnen we een scheiding gaan maken.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...

wierie

bigcrazy schreef:
Wierrie ik kreeg er ploteling van de 1 op de andere dag last van en heb er ook voor 16:00 uur last van gewoon de hele dag. Ik geloof wel dat het aan hun update ligt. Ik mag aan nemen dat ze ons dat wel eerlijk melden. Ik probeer nog altijd van uit te gaan dat men eerlijk is.

Woon jij mischien in een drukke stad? (dat het gebruik daar gewoon normaal gesproke een stuk meer is dan in een kleinere stad zoals waar ik woon)

was vandaag weer een dagje thuis, en WEER precies om 16:00 begint mijn msn met uitloggen, valt mijn playstation online uit en gaat mijn download snelheid bij torrents bvan 2/3mbs naar 80kb/s ...

daarvoor gaat alles goed.. het lijk met niet dat de firmware pas om 16:00 problemen heeft.. hahah

als jij in een grote drukke stad woont, dan lijken we een verklaring te hebben.

Ondertussen ga ik denk ik de overstap maken naar ziggo of alice Smile

leeg
ik zou niet naar alice gaan.
ik heb daar zo ongelovelijk veel gezeur mee gehad.
onvriendelijke helpdesk medewerkers :O:O
Eentje wou me niet meer te woordt staan omdat ik teveel vraagde en naar zijn inzien te brutaal was.
Terwijl ik t gewoon beter wist dan hem Cool
Alleen ferry van de online helpdesk op t alice forum is wel goed.

DennisW

Stern schreef:
Daar hadden ze nog nooit van het probleem gehoord

Maar natuurlijk....

lobo
gisteren weer eens gebeld met de klantenservice, ene Geen namen!!. Wist niets van het probleem wat al bijna twee maanden speelt. Hem gewezen op wat Danielle van Tele2 hier op dit forum aangeeft. Was hem niet bekend!!! Hoe zo medewerker van de klantenservice die toch in ieder geval zou moeten weten wat er binnen zijn eigen organisatie speelt???
Ik heb in ieder geval het woord onbenul genoemd en ben ook niet van plan dat weer in te trekken. De klantenservice stelde een monteur van KPN voor maar wat moet die dan voor mij oplossen (mede gelet op de reactie van Danielle van Tele2)?
Ik heb niets veranderd aan kabels of opstellingen dus dat is het probleem niet. Ik hoop maar dat Tele2 snel met een oplossing komt, ik ga ze nu in ieder geval wel een brief sturen waarin ik ze aansprakelijk stel voor het leveren van een wanprestatie (de eerste keer bellen hebben ze mij een vergoeding in het vooruitzicht gesteld maar bij de laatste factuur was dit mooi niet meegenomen. Wat heb je aan zulke toezeggingen!!
Gewijzigd door kobus1960 op 15 September 2010, 18:18

roeltjow
as we speak valt de verbinding (bij msn - games en livestream) om de 3 minuten weg, dit is niet normaal, stop met koffie drinken en de krant lezen en pleur gewoon de oude firmware er voor iedereen op gvd

Edit: komt hier nog een compensatie voor? ik log net in met msn en word meteen weer uitgelogd. ik kan zo helemaal niks doen Angry
Gewijzigd door roeltjow op 15 September 2010, 20:05

rijnsma
Aardstralen? Yomanda? Ingestraald water misschien? Frown

Ik heb ze gisterochtend maar weer gebeld.
Verder heb ik een flinke zooi 'pings' naar hun gateway gestuurd.
Ik heb daar hier een tool voor, als het moet kan dat eeuwig doorgaan. Aardig voor de server.
En ik moet zeggen, dat het over de dag redelijk ging en zeker in de avond.
Maar ik maak me geen enkele illusie: voor je het weet is het weer knudde.
Ik heb dat al zoveel gezien...

Verder ben ik er inderdaad zeker van, dat de software in de PC onder omstandigheden iets doet, waar Tele2 signaal gewoon niet tegen kan, wat wél zou moeten kunnen.
En dan gaat het vooral om het gebruik van bepaalde apps door elkaar. Of bijvoorbeeld
gaan werken met de editor van een forum. Of een andere browser bijstarten etc.
Of plotselinge belasting van de PC. Transiënten dus.

Zo werk ik nu naast dat er een stream loopt met mijn email, feedreader en refresh van sites in browser geheel via Firefox. Andere browsers zoals ik het vroeger had Opera, Kazehakaze, gebruik ik even niet. Met wat speciale voorzieningen op het gebied van tabs in FF is dat best te doen. Dan kan FF gewoon blijven staan.

Ik heb Linux. KDE en Gnome door elkaar gebruiken, zoals vroeger perfect ging doe ik ook even niet. Ik gebruik Gnome-applicaties als er refresh is. Ik houd de PC goed schoon met 'Bleachbit', wat prima kan als 'user' en daarnaast als 'root'. Al deze dingen gaan (hoe vreemd ook) echt tellen in perioden, waarin het slecht gesteld is met de Tele2-verbindingen (ongeveer van 1600 uur tot 2100 uur; 'prime-time'Wink.

Gisteren zag ik streams (ook een paar, die de laatste tijd heel snel stoppen) voor b.v. anderhalf uur niet afvallen.

Maar wát een gedoe... Al die tijd, die je hierin moet stoppen..

So far, so good, kijken waar het schip weer strandt.
Gewijzigd door rijnsma op 16 September 2010, 10:51

kobus1960
Danielle waar zijn we mee bezig?

Net gebeld met helpdesk tele 2,meneer kwam met het verzoek dat ik mijn tv maar eens op een andere plek moest gaan zetten,dat zou de storingen misschien oplossen?Shock

Als dit de "helpdesk" voorsteld moeten we ons met z'n allen eens goed achter de oren krabben.
Misschien alle aangesloten huizen 90 graden draaien?
Ik heb m'n beslissing voor 90 % genomen, nog 2 maanden.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbinding hapert verzameltopic', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 Apr 2020
VPN verbinding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 01 Mar 2016
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 37 21 Oct 2015
Trage internet verbinding Snelheid : 1 18 Dec 2014
wifi verbinding op mij LG lukt maar niet Algemeen : 2 12 Sep 2014
Advertentie