Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Verbinding hapert verzameltopic
kobus1960
Ik ben niet echt een expert op dat vlak, mij lijken sommige tijden
ronduit beroerd, ik ga ervan uit dat bv. Cornfed (expert) nog reageert.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Nou, met dat expert zijn valt wel mee, hoor..

Een trace is handig om te zien wat de route is van een verbinding.
Je ziet de tijden wel hoelang het duurt voor een knooppunt reageert, maar je kan er geen conclusies uit trekken hoe snel die verbinding is.

Daarvoor heb je het ping commando. Die geeft wel aan hoe snel de andere kant reageert.


Traceren van de route naar dnscache1.versatel.nl [62.58.50.5]
via maximaal 30 hops:

1 37 ms 98 ms 99 ms speedtouch.lan [192.168.1.254]
2 26 ms 27 ms 26 ms 82-169-7-254.ip.telfort.nl [82.169.7.254]
3 76 ms 27 ms 28 ms ae1.br04tc2.versatel.net [195.69.144.211]
4 28 ms 27 ms 28 ms ge0-0-0-670.ncr01asd2.versatel.net [212.53.31.65
]
5 29 ms 29 ms 27 ms ge-1-0-0-1134.sar04asd2.versatel.net [212.53.18.
194]
6 28 ms 28 ms 28 ms gw.zonnet-6509.versatel.net [212.53.31.108]
7 27 ms 27 ms 28 ms dnscache1.versatel.nl [62.58.50.5]

De trace is voltooid.


En dan de ping:


Pingen naar 62.58.50.5 met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 62.58.50.5: bytes=32 tijd=184 ms TTL=57
Antwoord van 62.58.50.5: bytes=32 tijd=28 ms TTL=57
Antwoord van 62.58.50.5: bytes=32 tijd=27 ms TTL=57
Antwoord van 62.58.50.5: bytes=32 tijd=27 ms TTL=57

Ping-statistieken voor 62.58.50.5:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 27ms, Maximum = 184ms, Gemiddelde = 66ms


Je ziet bij de ping dat hij gemiddeld rond de 28 ms reageert. (De uitschieter van 184 komt door de WIFI verbinding).

Dus trace is voor de routing en ping voor de snelheid.
Gewijzigd door cornfed op 10 November 2010, 18:02
 
t2userrtd
Ja en nee Smile het gaat er meer om via welke mbr/sar je verkeer loopt zodat de technici er naar kunne kijke, wat dus blijkbaar wel gebeurt.
 
Yasser
dit is mijn ping snelheid :
D:\
Documents and Settings\Administrator>ping 62.58.50.5

Pinging 62.58.50.5 with 32 bytes of data:

Reply from 62.58.50.5: bytes=32 time=180ms TTL=59
Reply from 62.58.50.5: bytes=32 time=122ms TTL=59
Reply from 62.58.50.5: bytes=32 time=123ms TTL=59
Reply from 62.58.50.5: bytes=32 time=230ms TTL=59

Ping statistics for 62.58.50.5:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 122ms, Maximum = 230ms, Average = 163ms
 
cornfed
Je moet wel vermelden of je via een kabel werkt of via WIFI.
 
Yasser
oh haha sorry.
Deze was op de laptop, via WIFI .
Gewijzigd door Yasser op 10 November 2010, 22:41
 
cornfed
WIFI kan je ping waardes nadelig beïnvloeden.
Met een netwerkkabel laat zich betrouwbaarder testen.
 
joostevens
Ik heb een tijdje geleden hier ook gepost met dezelfde problemen als menig ander en ben daarna een aantal keren gebeld door een medewerker van Tele2. Hieruit kwam dat het wellicht de splitter kon zijn en er zou een nieuwe splitter worden opgestuurd. Deze heb ik nooit ontvangen, en verder ging het gesprek voornamelijk over of ik wou overstappen van alleen internet naar internet en bellen. Jammer, en ondertussen zit ik nog steeds met het probleem.

De test die hierboven staat heb ik ook uitgevoerd en alle stappen lijken normaal, echter bij stap 1 krijg ik telkens een time-out. Wellicht ligt het probleem dan bij mij en niet bij de provider?

Quote


Traceren van de route naar dnscache1.versatel.nl [62.58.50.5]
via maximaal 30 hops:

1 * * * Time-out bij opdracht.
2 21 ms 39 ms 65 ms 195.190.241.5
3 20 ms 21 ms 21 ms unlabelled.versatel.net [62.58.150.13]
4 22 ms 23 ms 21 ms ge-1-1-0-666.ncr01asd2.versatel.net [212.53.18.1
]
5 22 ms 33 ms 23 ms ge-1-0-0-1134.sar04asd2.versatel.net [212.53.18.
194]
6 22 ms 23 ms 23 ms gw.zonnet-6509.versatel.net [212.53.31.108]
7 22 ms 23 ms 23 ms dnscache1.versatel.nl [62.58.50.5]

De trace is voltooid.


Ik gebruik een splitter voor internet en bellen en een sweex router om een aantal pcs van internet te voorzien. Iemand met wat meer verstand van zaken dan ik die weet wat deze timeout zou kunnen betekenen?

Ps: Ik hoef geen belletjes van Tele2 omtrend dit probleem meer, ik ga pas denken over overstappen nadat dit probleem is verholpen ;)
Gewijzigd door joostevens op 24 November 2010, 11:47
 
toetsie
De laatste paar dagen valt de verbinding een paar keer per dag voor korte tijd weg.
Op dit moment is de klantenservice niet bereikbaar,
Waar gaat dat heen.
ex Tele2, nu Ziggo
 
Anaxa
Naar de concurrent ? Grin
De server op se.tele2.nl doet er te lang over om te antwoorden.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbinding hapert verzameltopic', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 Apr 2020
VPN verbinding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 01 Mar 2016
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 37 21 Oct 2015
Trage internet verbinding Snelheid : 1 18 Dec 2014
wifi verbinding op mij LG lukt maar niet Algemeen : 2 12 Sep 2014
Advertentie