obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
 Onderwerp afdrukken
Als er één ding fout gaat...........
GeeDeeZet
Hallo allemaal,
Hopelijk leest een capabele medewerker van Tele2 deze post, want Tele2 is namelijk onmogelijk bereikbaar via email. Ook heb ik inmiddels al behoorlijk wat minuten doorgebracht in de verschillende Tele2 wachtrijen en als ik al een medewerker te pakken kreeg was deze tot mijn spijt hoogst incapabel...

* Op 11 augustus besloot ik om intern over te stappen van mijn oude Tele2 Silver abonnement naar Tele2 Fiberspeed. Dit lijkt mij toch een eenvoudige opdracht. Simpel van Tele2 intern naar een ander abo Tele2 intern. Niets bleek minder waar...
* Op 22 augustus werd bij de Tele2 systemen gereed voor gebruik gemeld. Erg knap, aangezien ook gemeld werd dat een opdracht voor het versturen van het modem pas op 1 september plaats zou vinden! Helpdesk gebeld, en uiteindelijk kreeg ik op mijn vraag waarom dit ruim een week moest duren geen antwoord...
* Op 26 augustus was het Fiberspeed abo verplaatst naar historie en had ik UIT HET NIETS ineens een aanvraag voor een 20mbit abo! Opnieuw de helpdesk gebeld met de melding dat ik dit abo niet besteld had. Medewerker daar vond het ook maar allemaal vreemd en zou ervoor zorgen dat het Fiberspeed abo doorgang zou krijgen.
* Tussendoor een weekje op vakantie, en toen ik 3 september terugkwam van vakantie, was inmiddels het Fiberspeed modem bezorgd. Jammer genoeg was dit het begin van de echte problemen...
* Modem op 3 september correct aangesloten. Geen inet. Oude modem terug aangesloten. Je raad het al, geen inet. Weet je wat? Laten we de helpdesk maar weer eens bellen.
Ja sorry meneer, ik snap het ook niet. Ik verbind u door met Fiberspeed. Vervolgens 20 minuten in een wachtrij gehangen, waarna om 17.30u gewoon de verbinding werd verbroken. Netjes hoor Tele2!
* Op zaterdag maar weer gebeld. Sorry meneer, de fiberspeed afdeling is dicht in het weekend. We bellen u maandag voor 11uur terug.
* Natuurlijk ben ik maandag niet voor 11uur teruggebeld. Zelf maar weer gebeld, en toen een prettig gesprek gehad met de enige capabele medewerker die ik tot nu toe gesproken heb bij Tele2.
Wat bleek?
Het 'oude' Tele2 Silver abo moet intern eerst omgezet worden naar een 20mb verbinding voordat deze weer omgezet kan worden naar een fiberspeed verbinding. Vandaar waarschijnlijk het plotseling opduiken van de aanvraag naar een Tele2 20mbit verbinding. Door mijn belletje is deze dus geannuleerd, waardoor nu uiteindelijk wel fiberspeed is opgeleverd, maar nog niet doorgegeven kan worden. Oplossing? WEER een aanvraag voor 20mbit nodig, daarna wordt dit weer omgezet naar fiberspeed!!!
WAAROM dit niet even doorgegeven is, WAAROM wordt dit niet aangegeven in je abo-historie, WAAROM wordt dit niet genoteerd bij mijn gegevens? Interne communicatie Tele2 is dus echt te triest voor woorden...

Maar... We zijn er nog niet!
* Maandagmiddag werd ik dan toch teruggebeld op mijn 06-nummer door een medewerker van de Fiberspeed technische dienst. Kunt u het oude modem weer aansluiten (had ik natuurlijk al geprobeerd)... O, het werkt nog niet? Oh, mmm, wacht even ik ga even overleggen......... Oh, tja, ehhh, dan moeten we toch de 20mbit lijn eerst weer aanvragen (joh, je meent 't???!). Ik zet het door naar het hoofdkantoor en binnen 2 werkdagen krijgt u telefonisch bericht...
* Je raad het al. Het is inmiddels woensdagavond, dus ruim 2 werkdagen verder en geen bericht van Tele2.
Sterker nog! Ik zie dat de aanvraag voor 20mbit inderdaad opnieuw gedaan is op 6 september, maar deze is wel op 7 september weer geannuleerd (oh-oh, deja vu)...
Kans is dus aanwezig dat deze ezel zich kennelijk WEL 2x aan dezelfde steen stoot, en het abo voor 20mbit alweer ongedaan is gemaakt voordat het broodnodige signaal doorgegeven is!

Conclusie is in ieder geval dat ik nu al bijna een week zonder telefoon en internet zit, terwijl de opdracht volgens mij eenvoudig was. Zet mijn huidige Tele2 signaal om naar fiberspeed...
Tele2, ik was altijd zeer tevreden over jullie, maar kennelijk is het bij jullie ook zo: zodra er iets fout gaat, komt het nooit(?) meer goed...
Voorlopig wacht ik nog even af. Volgende week ben ik nog een week op vakantie, als daarna de zaken nog niet afgehandeld zijn zien jullie mij niet meer terug bij Tele2...
Gewijzigd door GeeDeeZet op 08 september 2010, 21:41
 
GeeDeeZet
Hmmm... Volgens mij heb ik daarmee al contact gehad via het Twitter-account. Heeft niet echt veel geholpen, sterker nog, ik heb eerder het idee dat dat gezorgd heeft voor het (opnieuw) annuleren van de benodigde stappen...
 
cornfed
Het is al vaak hier gemeld door diverse bronnen dat communicatie (extern of intern) een groot
probleem is bij Tele2.
Ik hoop dat het nog goed komt met je aansluiting.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
GeeDeeZet
Kom vandaag thuis en zie dat mijn 'gewone' internet weer werkt. Fiberspeed werkt helaas nog niet, maar voorlopig kan ik tenminste wel weer gewoon op internet.
Abo-historie geeft alleen aan dat de 20mbit nu 22 september wordt opgeleverd (?), ik denk dat dat dan de Fiberspeed datum zal zijn...
 
GeeDeeZet
Update...
Na 2 weken 20mbit kreeg ik van de week een tnt post briefje door de deur.
Je raad het al... Vandaag heeft mijn vrouw een mooi nieuw 20mbit modem opgehaald bij het postkantoor! Shock

Ik verwacht dus niet dat de simpele zielen bij Tele2 er zelf nog achter komen dat ik 60mbit verwacht (maar mij dus vrolijk nu aan een 20mbit abo hebben gehangen, zonder vervolgacties)...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Als er één ding fout gaat...........', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Tele2 mailbox gaat veranderen Algemeen : 27 29 jul 2014
Tele2 gaat analoge tv aanbieden Algemeen : 2 10 jan 2013
Tele2 gaat concurrentie aan via glasvezel Tele2 Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) : 7 12 sep 2012
Alles gaat verkeerd met de oplevering, geen signaal+medewerking Opleveringsproblemen : 21 03 mei 2011
Advertentie