obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Vraag type ISRA punt (foto's bijgesloten)
Bert Beverdam
Dag allemaal,

Vandaag is het installatiepakket voor Tele2 Fiberspeed Internet binnen gekomen. Ik heb geprobeerd om het modem aan te sluiten, maar loop vast op het type ISRA punt.

Ik heb een aantal foto's gemaakt, in de hoop dat jullie mij kunnen helpen:

P1040139Large
P1040138Large
P1040137Large
P1040136Large

Volgens mij heb ik deze, maar weet het niet zeker: stekkerdoos

Zouden jullie mij kunnen vertellen welk type ISRA punt ik heb? Ik ben benieuwd wat de vervolg stappen zullen zijn, zodat ik hopelijk lekker kan gaan internetten!

Alvast bedankt!
 
cornfed
Op alle vier foto's staan ISRA punten.

Van belang is waar de KPN kabel op aangesloten is.
Je ziet bij de twee onderste foto's een dikke blauwe kabel lopen ongeveer een vinger dik.
Dat is de KPN kabel.
En die leidt naar het grote kastje met de vele aansluitingen.
Dat is een ISRA voor bedrijven/scholen/organisaties die meerdere telefoonlijnen nodig hebben.
Je zal wel in een voormalig kantoor/bedrijfspand wonen, klopt dat?

Op een van die aansluitingen zit het signaal.
Nu is het een kwestie van uitproberen waar die zit.
Je moet beginnen met de draden die al aangesloten zitten.
Daarop wordt je modem direct aangesloten. Een splitter ertussen is alleen nodig als je nog analoog belt via KPN.

Bij de bovenste twee foto's staat dus ook een ISRA, maar die hebben ze vermoedelijk er gewoon tussengezet als een soort splitter.
Ze hangen op de kop, overigens.
Gewijzigd door cornfed op 23 september 2010, 23:44
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Bert Beverdam
Bedankt voor je reactie!

De kabel komt inderdaad binnen via een blauwe kabel die je ziet op foto 3 & 4. Er lopen twee kabeltjes uit (te zien aan de bovenkant van foto 3 & 4) welke lopen naar het kastje dat op foto 1 & 2 staan. De foto's heb ik per ongeluk zelf gedraaid.

Wat adviseer je me? Om te kijken of ik hem kan aansluiten op het punt afgebeeld op foto 1 & 2 of te gaan experimenteren met het ISRA punt op foto 3 & 4? Welk type ISRA is er afgebeeld op foto 1 & 2: is dat een type 2 aansluiting?

Sorry voor de vele vragen, probeer de boel te begrijpen Smile.
 
cornfed
Het ISRA punt van de bovenste twee foto's moet je niet hebben.
Die horen daar ook niet thuis in een installatie.

De kast met de blauwe kabel is je ISRA.
Heb je een push tool of dogger?
Want daarmee moet je de draden vastdrukken met dat type ISRA.
Je kan proberen of een kleine schroevendraaier ook werkt.
 
Bert Beverdam
Ik heb het volgende dingetje gevonden in de ISRA kast:

P1040141Large

Is dat wat je bedoelt? Indien dat het geval is: wat is een goede forum thread waarin wordt uitgelegd hoe ik de boel het beste kan aansluiten? Ben niet zo technisch, helaas.
 
cornfed
Ja, dat is de push tool.

Je ziet dat er drie lijnen zijn aangesloten op die kast.
Op een van die lijnen zit waarschijnlijk het signaal.
Begin bij nummer 1 en check met je modem of je DSL lampje gaat branden.

Je hebt geen telefonie van KPN nu, neem ik aan?
 
Bert Beverdam
Heb geen telefonie van KPN, Tele2 regelt alles.

Op wat voor manier kan ik die draden aansluiten op mijn modem? Ik heb een aansluitdoos, ik neem aan dat ik die moet gebruiken? Ziet er als volgt uit:

P1040144Large
P1040143Large

Heb ook ff foto's gemaakt van de handleiding van Tele2, dit zou een type 3/4 aansluiting zijn,

P1040145Large
P1040146Large

Kan ik, wat de handleiding zegt, het beste beginnen met de rode en blauwe draad die naar mijn ISRA loopt? Op welke 2 schroeven moet ik rood en respectievelijk blauw bevestigen op het aansluitingspunt?
Gewijzigd door Bert Beverdam op 24 september 2010, 00:45
 
cornfed
Het snelste en meest eenvoudige is om alle kabels die nu uit het ISRA komen eruit te halen.

Pak een kabeltje uit je pakket en knip aan één kant de stekker er van af.
Strip de buitenmantel er van af tot je vier losse draadjes hebt.
Gebruik wordt alleen rood/groen of rood/blauw. Je moet even kijken naar de stekker welke kleuren in het midden zitten. Die moet je hebben.
Je hoeft de draden niet te strippen, want bij dit type ISRA gaat een mesje door de mantel van de draadjes.
Daarom ook het speciale tooltje (dogger).
De twee draden moet je vast maken aan lijn 1.

Als de twee draden vast zitten gaat de andere kant van het kabeltje (met de stekker) in de DSL poort van het modem.
Als de router opgestart is moet de DSL lampje eerst gaan knipperen en dan blijven branden.
Dat kan best wel meer dan één minuut duren. Geduld dus.

Als je DSL niet gaat branden, moet je de kabeltjes loshalen uit lijn 1 en in lijn 2 duwen.
Daar ga je net zo lang mee door tot je een signaal hebt.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Bert Beverdam
Ik ben bang dat het niet lukt. Wellicht is het bellen van de monteur toch een goede optie.
 
cornfed
Dat is zeker ook een optie.
Weet je zeker dat je aangesloten bent in de centrale?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vraag type ISRA punt (foto's bijgesloten)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
NAT type 3 wijzigen voor 2 PS 4 Algemeen : 4 03 jun 2016
Mijn vraag is heel simpel kan ik nu wel of niet portforwarden Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 19 07 feb 2016
NAT type 1 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 02 jan 2016
Wat is werkend ISRA punt? Opleveringsproblemen : 4 06 sep 2014
Advertentie