obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over Tele2? Post hier je Tele2 klacht over b.v. een storing met internet, telefonie, televisie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Onmogelijk je aansluiting te verhuizen
DJMO
Goed. Ik wil dus mijn aansluiting verhuizen naar mijn nieuwe adres. Dit blijkt technisch onmogelijk te zijn volgens Tele2 omdat ik hier een actieve lijn van KPN heb die meeverhuist moet worden. Ok, ik laat me terugbellen door KPN om dat in orde te maken en krijg als antwoord dat ik dus géén actief abo heb, dus er valt NIKS te verhuizen. conclusie van KPN is dat tele2 niet moet zeuren en me gewoon kan en moet verhuizen.

Opnieuw tele2 gebeld, en dit keer kreeg ik de toezegging dat het wel degelijk kon en dat ik voor alle moeite die ik heb moeten doen zou worden gecompenseerd in de verhuiskosten. Deze hoefde ik niet te betalen. Echter, een dag later was er nog niets zichtbaar op mijn statuspagina, dus ik hier wéér over gebeld naar tele2. Nu kreeg ik een manspersoon aan de telefoon die beweerde dat het alleen mogelijk was als ik zou zorgen dat ik een actief abo had of dat ik ook maar telefonie bij tele2 moest aanschaffen. Eerder kon hij me niet verhuizen. Na op dat moment meer dan een half uur aan de telefoon te hebben gezeten, heb ik machteloos van onbegrip en onwil aan de kant van tele2 opgehangen.

Ik heb hier geen actief abo. Ik betaal ook geen lijnhuur, dat zou volgens tele2 inhouden dat ik dat aan KPN moet betalen, wat ik dus niet doe :S (al drie jaar niet overigens) maar die lijn moet wél verhuisd worden aldus Tele2. Volgens KPN zit die lijnhuur namelijk in begrepen in mijn abonemment van tele2 (wat dus blijkbaar ook niet zo is, want Tele2 heeft geen lijn huur overeenkomst met KPN) (kunnen jullie het nog volgen?)

Nu heb ik dus van het weekend mijn verhuizing doorgegeven op de website van tele2 met het telefoonnummer van de persoon die vóór mij op m'n nieuwe adres heeft gewoond, maar die opdracht is zoals verwacht geannuleerd door tele2. Met andere woorden: ik kan mijn abo niet openbreken en overstappen naar een andere aanbieder want dan moet ik de afkoopsom betalen. Verhuizen kan niet want zie bovenstaand verhaal, OF ik moet telefonie aanschaffen wat ik dus pertinent niet wil (en ook niet mág afsluiten aangezien ik budgetbeheer heb wegens schulden)

MAW: dankzij tele2 heb ik dus geen internet meer straks. Bedankt, daar gaat vrijwel mijn enige contact met mijn vrienden ...

Ik wil gewoon per 19 november internet op mijn nieuwe adres, zonder peospas, en ik wil best vijf euro lijnhuur gaan betalen daar. Maar doe niet moeilijk en dwing me niet om iets af te sluiten wat ik NIET af mag sluiten Sad
 
cornfed
Ik snap niet zo veel van het hele verhaal.

Of je hebt een analoog KPN abonnement met een ADSL abonnement van Tele2.
Of je hebt alleen een ADSL abonnement van Tele2.

Zowel KPN als Tele2 kunnen hun diensten leveren op de tweede aderpaar.
Dus verhuizen is geen probleem.
Het enige beletsel zou kunnen zijn als er geen tweede aderpaar bestaat naar de woning.
 
DJMO
volgens KPN betaal ik lijnhuur aan Tele2, wat niet zo is. Volgens Tele2 betaal ik dat aan kPN wat niet zo is.

Ik heb dus alleen een ADSL abo van Tele2. Punt is waarschijnlijk dat het nummer van de vorige bewoner op mijn huidige adres wel gedeactiveerd is (dus abo opgezegd) maar dat de lijn nog gewoon actief is. KPN kan dit niet verhuizen, want er is geen abo actief op de lijn.

Volgens Tele2 kan mijn aansluiting alleen verhuisd worden indien er een actieve lijn is op het nieuwe adres. Hiervoor moet ik dus verplicht een abo afsluiten op kpn telefonie of mijn pakket van Tele2 uitbreiden met telefonie. Iets wat ik dus pertinente niet wil. Ik heb in het verleden genoeg schulden gemaakt en wil uberhaupt geen vaste aansluiting meer.

Mijn eigen oplossing sluit me hier af, dan vraag ik gewoon een nieuwe aansluiting daar aan (met lijnhuur dus). Maar dan wel zonder dat ik de afkoopsom moet betalen (mijn abo loopt nog tot feb 2011) werd niet geaccepteerd.

Ik ben al drie jaar klant bij tele2, heb februari mijn abo geupdrade, had ik dat maar niet gedaan, dan had ik m nu gewoon af kunnen laten sluiten en daar opnieuw beginnen. Helaas is een abo upgrade bij tele2 hetzelfde als een volledig nieuw abo afsluiten.
 
kobus1960
In de algemene voorwaarden staat volgens mij dat bij een onmogelijke verhuizing het contract
ontbonden wordt, zonder boete of afkoop, aangezien Tele2 op het nieuwe adres niet mogelijk is.
Neem je een andere provider.
Even voor de duidelijkheid, zo lees ik het.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
DJMO
waar staat dat precies Kobus? want zelf kan het dus niet vinden. ik heb gisteren zitten lezen, maar die kleine lettertjes duizelen voor m'n ogen ...
 
kobus1960
http://tele2.gebruikers.eu/files/490.2060_AV_...ensten.pdf
Punt 10.1 t/m 10.5, zeer helder.
 
DJMO
thnx! ik ga weer eens bellen Smile
 
DJMO
Hier kan wel een slotje op Wink

Ik heb zojuist een achterliggende afdeling van de klantenservice aan de telefoon gehad. Doordat mijn aansluiting niet "normaal" verhuisd kan worden, is nu de afsprak gemaakt dat mijn huidige abo kosteloos geannuleerd wordt, en ik per 19-11 een volledig nieuw abo krijg op mijn nieuwe adres. Precies de oplossing die ik voor ogen had, maar die onmogelijk was volgens de medewerker die ik vorige week aan de telefoon had.

Problem solved dus. En of dat nu aan de berichtjes etc op dit forum, of de berichtjes op Twitter, of de DM op tweakers.net te danken is, weet ik niet, maar ik krijg in ieder geval gewoon een nieuw abo (mét bijbehorende actie Grin ) en ik hoef géén afkoopsom te betalen Smile

Tele2 bedankt voor deze service. ik wilde dat alle helpdesmedewerkers zo correct waren!
 
kobus1960
Mooi, dank voor de feedback! Smile
Bij deze dit topic gesloten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Onmogelijk je aansluiting te verhuizen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Onmogelijk in te loggen bij mijn Payzaaccount. Algemeen : 4 18 mrt 2018
Handleiding voor aansluiting van NAS en een IP-cam aan VI-3223u. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 4 04 aug 2015
Aansluiting harddisk Recorder met versterker Algemeen : 2 23 dec 2012
aansluiting dvd-recorder Algemeen : 9 22 feb 2012
aansluiting telefoonkabel via isra voor tele2 Algemeen : 30 12 feb 2012
Advertentie