obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
 Onderwerp afdrukken
Admin toegang voor de Comtrend router
michielio_tele2
@Mockermar
Works perfect! Thanks!
 
sjonniesjembek
Werkt prima idd! Heeft iemand enige ervaring na het verkrijgen van toegang tot de admin met het forwarden van poorten e.d.?

Ik zie door de ipoe's, ppoe's, br's lans en wans het bos niet meer.

Wat het doel is, is mijn (desktop) server bereiken die in LAN1 op de modem aangesloten is via mijn laptop die op LAN2 is aangesloten.

Heeft iemand enig idee hoe dit probleem aan te pakken, ik heb er slapeloze
nachten van Pfft

Los van mijn vraag, ik heb op een 2e Comtrend vi-3223u modem die ik nog
in bezit had naar mijn gevoel de boel zo om weten te praten dat 'ie denkt dat
het een router is No Voor degene die daar weer het fijne van zouden willen weten; na het openen van de admin (t3l32C0r31n2t) klik:
Layer 2 Interface
-->ETH interface
-->Add
-->eth0/ETHWAN
-->Apply/Save
WAN Service
-->Add
-->eth0/ETHWAN
-->IP over Internet
-->Next
-->Next
-->Next
Selected Default Gateway eth0.1 links geselecteerd (de rest aan de rechterkant)
Selected DNS Server Interface from available WAN interfaces ook eth0.1 (de rest aan de rechterkant)
-->Next
-->Apply/Save

Met deze instellingen heb ik een bestaande LAN internetverbinding (uit een andere router) op de WAN poort aangesloten op de modem, en hiermee een
nieuw LAN en WLAN access point getoverd (ik vond het heel wat haha)

Als er iemand nog ideeën heeft hoe en met welke instellingen mijn vraag te beantwoorden hoor ik het heel graag!!
 
abmg
Knap hoor! Hoe probeer je de server te bereiken? Over Lan, 192.168.1.??? zou het moeten lukken. Als je het publieke IP adres gebruikt, weet ik dat sommige routers dat niet ondersteunen.

Heb je een poort voor de server (TCP 80 of TCP 8080) geforward? Ik vermoed dat in NAT - DMZ Enable - NAT loopback aangevinkt moet worden.
 
abmg

Quote

Ik vermoed dat in NAT - DMZ Enable - NAT loopback aangevinkt moet worden.
Logischer dit te doen in: NAT - Virtual Servers Setup en daar NAT Loopback aanvinken.

Een optie bridge mode is er niet, toch? Zou je dan de boel zo moeten ompraten (op de wijze van modemfluisteraar sjonniesjembek) dat het ding denkt een modem zonder router te zijn?
 
abmg
Mijn Comtrend heeft een fw update gehad en geen van de wachtwoorden werkt meer. Admin access ben ik nu kwijt.

Enige dat ik gevonden heb dat werkt is:
http://192.168.1.1/backupsettings.cmd?action=view

De config komt op het scherm, rechtsklikken, bron weergeven en in kladblok is het xml bestand te zien.

Hier kun je altijd nog de inloggegevens voor internet uithalen om in een eigen modem te gebruiken.
 
sjonniesjembek
Hoi abmg!!

Leuk dat je hebt gereageerd op mijn bericht/vraag!! Had niet verwacht dat
er iemand na het laatste bericht in dit topic twee jaar geleden (!) nog zo
snel zou antwoorden..!! Smile

Noem me een modemfluisteraar... Tot op heden heb ik nog niet met succes
poorten kunnen forwarden in de modem. Ik denk niet zozeer dat dit aan de
instellingen van de modem ligt, maar eerder aan hoe ik aan mijn internet
kom Smile

Ik heb geen fysieke toegang tot de modem die mij voorziet van internet
(ik maak gebruik van het internet van mijn buurman, hij heeft een ADSL aansluiting
bij Vodafone in combinatie met een meegeleverde Huwaei HG659 modem. Het lijkt
mij dat in zijn modem als eerste poorten naar de Comtrend van mij zullen moeten
worden opengezet en vice versa..

Om toch een verbinding tot stand te brengen tussen zijn Huawei HG659 modem en
mijn (tele2) Comtrend VI-3223 modem heb ik, zoals eerder omschreven, simpelweg
mijn ethernetkabel in één van de beschikbare LAN poorten van zijn modem aangesloten
op de WAN-poort van mijn Comtrend VI-3223 modem. Hierna kan ik zowel middels
WIFI als met een bekabelde verbinding het oh zo wereldwijde web op...!! Smile

Zoals gezegd, dit ging niet vanzelf en ik heb hier aardig op zitten studeren voordat ik
het daadwerkelijk werkend kreeg. Mijn Comtrend modem heb ik via de web-interface
(192.168.1.1) een ander IP adres toegewezen, namelijk; 10.1.10.1 om zo toegang te
blijven houden tot mijn Comtrend interface (de modem van mijn buurman heeft namelijk
het zelfde lokale IP-adres 192.168.1.1, wat conflicteerd met elkaar)...

In principe is dit voor een ieder haalbaar mits je de instructies volgt welke ik een bericht
of 4 geleden heb gedeeld in dit topic.

Mijn probleem (het niet kunnen bereiken van mijn lokale server) heb ik overigens op een
andere manier getackeld, maar dank je vriendelijk voor het meedenken!!

Dat jouw Comtrend modem een firmware update heeft gehad doet niets onder aan het
feit dat je desondanks (met de nodige moeite) vooralsnog volledige admin toegang zult
krijgen en houden op je Comtrend modem. Uiteindelijk is de admin interface oppervlakkig
bekeken een stukje software, en alles wat software is, is door mensenvingers in elkaar
getypt, en kan dus kapot!!

Ik wil best even mijn backupsettings.conf bestand delen (in combinatie met de nodige
instructies) op dit forumtopic, zodat jij, en een ieder die daar behoefte aan heeft, weer
van de volledige admin toegang op je modem kunt genieten!

Tot dan dan!! Whistl
 
abmg
Bedankt voor je aanbod. Er is echter een puntje, eigenlijk twee.

De wachtwoorden voor het .conf bestand zijn anders versleuteld in de nieuwe firmware en updatesettings.html waar je het bestand moet uploaden is niet bereikbaar.

Overigens gebruik ik mijn Tele2 aansluiting met een Fritzbox en gebruik het Comtrend modem niet. Ik heb het van zolder gehaald omdat het leuk was de admin instellingen te testen.

Indertijd had ik een Davolink modem op marktplaats gekocht voor 20 euro om daar de inloggegevens voor Tele2 internet uit te halen zoals elders op het forum beschreven. Maar die moeite hoeven mensen die die inloggegevens willen hebben en een Comtrend modem hebben niet meer te doen.
Je kunt met user/user toegang en http://192.168.1.1/backupsettings.cmd?action=view dus de instellingen te pakken krijgen.

Wel van alles geprobeerd om toegang te krijgen, maar beslist nodig heb ik dat dus niet.

Wat grappig is, is dat als ik de pc aan de WAN van de Comtrend verbind, ik gewoon toegang tot het modem en internet heb; een 5de LAN poort dus. Het WAN lampje brandt dan rood.

Verbind ik de pc met een LAN poort en de WAN met een LAN poort van de Fritzbox die op internet zit, dan heb ik, via de Comtrend, internet. De Comtrend werkt dan als een switch.
De pc krijgt een ip adres van de Fritzbox; de Comtrend is niet bereikbaar op 192.168.1.1. Dit werkt alleen als je het modem opstart met aangesloten kabels. Het WAN lampje brandt dan groen.

Dat van het rode of groene lampje wordt ook beschreven in de handleiding https://www.tele2.at/sites/default/files/uploads/um_vi-3223u_b1.0_for_tele2_au.pdf Die over een originele firmware gaat zo te zien.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Admin toegang voor de Comtrend router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Voip instellingen voor MediaAccess TG789bvn Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 1 10 jan 2018
Comtrend VI-3223 poorten open zetten Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 06 dec 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Poorten openen voor de Xbox & Playstation Helpdesk : 76 22 feb 2017
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Advertentie