obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
modem in meterkast
pointer
Binnenkort ga ik verhuizen. Nu heb ik een 2 jarig contract met tele2 voor een totaal pakket. In de nieuwe situatie is de aansluiting voor de mijn modem in de meterkast. Mijn tv gaat aan het einde van de woonkamer staan. Ik heb nu geen zin om een kabel van 15 meter door mijn gang, keuken en woonkamer te laten lopen. Zijn er mensen met hetzelfde probleem en hoe hebben jullie dit opgelost? Ben niet echt een voorstander om het signaal via het stopcontact te laten lopen.
 
t2userrtd
Voor een stabiele verbinding rechtstreeks de draaden aan de splitter en het modem er meteen naast (heb hiermee een uptime van zelfs 1 jaar gehad), na het modem is een draad(utp) toch het beste, ook al kost het wat werk er gaat niks boven een kabeltje.
 
cornfed
Er zijn maar drie manieren om de decoder met de router te verbinden.

* Netwerkkabel
* Power adapters
* Via WIFI.
 
Tommie
Als je de meest stabiele verbinding via wifi wilt realiseren, is het het beste om dat via de 802.11a band te laten lopen. in tegenstelling tot de 802.11b/g/n band, werkt de 11a band op 5GHz. Dit betekent dat je geen storing zal ondervinden van de drukbezette 2.4GHz band. je hebt dan een bron nodig die de 11a band uitzendt (bijv. de ECB-7510 en een ontvanger nodig die de 11a band kan opvangen (bijv. EUB-9801).

Mocht je tv geen usb poort hebben die daarop wifi ondersteund, dan kan je de 11a band verbinding realiseren dmv. 1 access point de 11a band (in repeater modus) te laten uitzenden en een ander het signaal te laten opvangen (client modus). De ontvanger zit dan met een korte kabel verbonden met de tv.
Gewijzigd door cornfed op 14 oktober 2011, 11:57
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'modem in meterkast', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 29 aug 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Tele2 adsl en eigen modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 8 25 feb 2016
waarom is de wan poort op de 20 mbit modem wel beschikbaar en op de 40 mbit niet? Algemeen : 2 14 sep 2015
Advertentie