Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
 Onderwerp afdrukken
ADSL20 naar Fiber problemen wisselen Davolink naar Comtrend
loogie
Vandaag maar weer eens met Tele 2 gebeld.
Een heel verhaal door de mensen bij e fiberspeed afdeling.
Er is door de technische afdeling van Tele2 nogmaals uitgezocht of VDSL op mijn adres wel mogelijk is, di bleek mogelijk aangezien ik maar 400m van de centrale af zit.
Alhoewel ik volgens die afdeling op dit moment een snelheid heb alsof ik (aan de hand van weestand) op 1500m van de centrale af zou zitten.
Er is dus blijkbaar ergens iets mis met de lijn.
Na even smeken wordt dit nu door Tele2 doorgezet naar KPN, mar ik had 80% kans dat KPN het zou afwijzen met "de lijn is correct".
Dan zou het betekenen "einde verhaal en niemand die er iets meer aan kan doen".
Het vreemde is dat ik wel mijn volledige uploadsnelheid haal, die man van de helpdesk vond dit ook vreemd.

Wat nu nog te doen?
Kan het niet iets met het modem zijn?????
Iemand misschien interesse om via de deeplinks even de admin modemconfiguratie met mij te checken?

Ik ben een beetje radeloos aan het worden.

Hierinder een rapport van mijn pings naar de primary DNS.

Pingen naar 62.58.50.5 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 62.58.50.5: bytes=32 tijd=162 ms TTL=58
Antwoord van 62.58.50.5: bytes=32 tijd=172 ms TTL=58
Antwoord van 62.58.50.5: bytes=32 tijd=138 ms TTL=58
Antwoord van 62.58.50.5: bytes=32 tijd=150 ms TTL=58

Ping-statistieken voor 62.58.50.5:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 138ms, Maximum = 172ms, Gemiddelde = 155ms

Nog een (misschien domme) vraag, als het aan de lijn zou liggen van mijn huis naar de centrale, zou het dan bij een tracert niet moeten zijn dat alleen de eerste hop lang duurt?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Gewijzigd door loogie op 10 November 2010, 22:39
 
cornfed
Als je de router pingt, wat zijn daar de resultaten van?
En werk je via kabel of WIFI?
 
loogie
Hallo,

Op dit moemnt werk ik via WIFi, maar bekabeld dezelfde resultaten.
Het pingen van mijn router:

Pingen naar 192.168.1.1 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=2 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=2 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=2 ms TTL=64

Dat ziet er alweer wat beter uit.
 
loogie
Oke, nieuwe tracert en ping gedaan en ziet er weer beter uit.

Ping:
Pingen naar 62.58.50.5 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 62.58.50.5: bytes=32 tijd=30 ms TTL=58
Antwoord van 62.58.50.5: bytes=32 tijd=29 ms TTL=58
Antwoord van 62.58.50.5: bytes=32 tijd=28 ms TTL=58
Antwoord van 62.58.50.5: bytes=32 tijd=32 ms TTL=58

Tracert:

1 1 ms 1 ms <1 ms Comtrend.Home [192.168.1.1]
2 24 ms 23 ms 21 ms 87.209.0.1
3 31 ms 46 ms 28 ms ge-0-0-0-2320.ncr01rt.versatel.net [217.16.39.57
]
4 31 ms 29 ms 28 ms ge-1-0-0-1134.sar04asd2.versatel.net [212.53.18.
194]
5 31 ms 29 ms 31 ms gw.zonnet-6509.versatel.net [212.53.31.108]
6 29 ms 28 ms 30 ms dnscache1.versatel.nl [62.58.50.5]

Maar uiteraard nog steeds lage downloadsnelheid.
Cornfed, weet jij iets ervan of KPN uberhaupt wel komt meten, of wat KPN nog voor een acties zouden moeten uitvoeren (die ze vergeten zijn) alvorens VDSL goed werkt?
Gewijzigd door loogie op 10 November 2010, 23:11
 
cornfed
Je kan niet spreken van vriendschappelijkheid tussen Tele2 en KPN. Dat speelt altijd mee op de achtergrond.
En KPN kan zelfstandig beoordelen welke actie ze gaan ondernemen. Tele2 speelt hier de rol van opdrachtgever.

De oorzaak van de problemen op je lijn spelen een grote rol. Als het probleem in de centrale of straatkasten zit, kan KPN het probleem verhelpen.
Als het probleem ergens in de kabel onder de grond zit, heb je pech.
KPN gaat niet zomaar graven, omdat Tele2 een probleem met een klant heeft.
De kosten om dat op te lossen zijn zo hoog dat Tele2 dat niet gaat betalen.
Dan maar een VDSL klant minder..
Gewijzigd door cornfed op 10 November 2010, 23:57
 
jpt
wat cornfed vertelt klopt helemaal .
tele2 is opdracht gever naar kpn.
heb zelf drie verschillende kpn monteurs gehad (zelfde probleem toen nog fiberspeed 60 mb)
de eerste vertelde mij dat het aan de grondkabel tussen wijkcentrale en mij lag.
ook nog reservelijn geprobeerd deze was nog slechter.
na enige tijd kwam nummer twee om dit te verhelpen.
zijn conclusie was nee het ligt al voor c.q. bij de wijkcentrale alles naar mij toe was oke.
nummer drie kwam keek en ging weer niets aan de hand in de wijkcentrale en niets met mijn grondkabel c.q. eigen bedrading.(gemeten op afstand.)
alleen de eerste monteur is ook werkelijk 5 minuten bij mij geweest, de rest nooit gezien alleen tel contact.
tele2 kan dan verder ook niets meer doen (is ook maar klant) en stelt voor alles terug te draaien!

wat mij wel tegenvalt van tele2 klanten(service) ze doen alsof jij de enigste bent met dit probleem (nog nooit van gehoord)
duidelijk opgetekend uit meerdere monden van medewerkers.
jammer ook dat gedane beloftes niet nagekomen worden door de belabberte interne communicatie bij tele2

gaat het goed dan gaat het goed,gaat het fout dan ben je de sigaar.(is mijn ervaring)

GRTS
kleine foutjes worden gezamelijk een grote berg
waar je gewoon tegenop kijkt!
 
loogie
Vanmorgen gebeld door KPN, er komt vanmiddag een monteur langs.
Nu maar hopen dat hij iets vindt en ook nog de waarheid verteld en me uberhault wil helpen.
Zucht, ik hoop het....
Maar ik moet niet zoveel hoop hebben volgens jullie?
 
kobus1960
Het gaat niet overal mis hoor, al lijkt dat uit de berichtgeving hier soms wel.
Er zijn ook positieve geluiden, wacht het even af vanmiddag. Geef de man
gelijk een bakkie, leg relaxed het probleem uit en laat m z'n gang gaan.
Dan heb je de helft al gewonnen.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
loogie
Hmm volgens KPN komt hier 32 mbit binnen.
Nu snap ik er niets meer van.
Is het op de een of andere manier mogelijk het modem opnieuw te laten intrainen?
 
kobus1960
Geef m eens een reset met het init knopje aan de achterzijde.
Dan moet ie terug naar de afgeleverde waardes, je WiFi instellingen
zijn dan ook weer zoals afgeleverd, hou daar rekening mee.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ADSL20 naar Fiber problemen wisselen Davolink naar Comtrend', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 Feb 2018
Comtrend VI-3223 poorten open zetten Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 06 Dec 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 Jun 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 Dec 2016
Problemen met het verkrijgen van een IP adres Algemeen : 9 02 Nov 2016
Advertentie