obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Davolink icm Airport Extreme Instellen
d@b
Als ik dat hoofdaansluitpunt wil laten verplaatsen, bij wie moet ik dan zijn? Tele2 of KPN? Heb geen abonnement bij KPN, de lijn wordt slechts door Tele2 gebruikt.
 
kobus1960
Je moet zijn bij diegene de vanaf de hoofdaansluiting de splitsingen in het huis
gemaakt heeft. KPN gaat over datgene wat zij aangelegd hebben, niets meer en
niet minder. Heeft de huisbaas dit allemaal gesplitst (voorbeeld) dan is hij diegene.
Tele2 plaatst het modem vanaf het punt waarop de lijn op het betreffende "appartement".
binnenkomt, zij gaan weer niet over de hoofdaansluiting in een gesplitst huis.

Het is altijd lastig in dat soort situaties, de huisbaas/eigenaar heeft zich echter wel te
houden aan het "reglement van splitsing van eigendommen" , een notarieel stukje
proza welke in 1973 is uitgebracht en in 1978 herschreven. Het is nog steeds leidende
in dit soort situaties. Hier staan dat soort verantwoordelijkheden in. Zwaar gedateerd
natuurlijk. En dus leidt het vaak niet tot oplossingen.

Kortom, lastig.
Gewijzigd door kobus1960 op 07 november 2010, 13:10
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
d@b
Het betreft een splitsing dmv een VVE (4 appartementen), dus we zijn zelf verantwoordelijk. Vraag me alleen af wie het kan en mag verleggen? Die installateur moet dan de splitsing tot in de appartementen aanleggen ipv tot de hal.

Ik heb net een ping test gedaan via speedtest.net en die komt gemiddeld (fluctueert tussen 50 en 190!) op rond de 100ms. Uit dit forum leid ik af dat dat erg traag is dus ik denk dat die lange afstand inderdaad mijn problemen met internet & tv veroorzaakt? Verklaart dit waarom ik soms de boel meerdere keren moet resetten voordat het weer (haperend) werkt?

Baal steeds meer van die monteur van Tele2 die me er vorig jaar niet op gewezen heeft en sterker nog vroeg of ik niet een stukje extra kabel wilde!
 
cornfed
Je kan toch het modem tijdelijk bij je hoofdaansluitpunt neerzetten?
Als je dan goed gaat testen en weet je of daar de oorzaak ligt.
Ook kan je dan de helpdesk bellen, want je voldoet dan (tijdelijk) aan de installatie-eisen.
Gewijzigd door cornfed op 07 november 2010, 13:38
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
d@b
Bedankt voor de tip, dat gedaan. Verschil in de speedtest.net was nauwelijks waarneembaar, wederom 4,4 Mb down, 0,77 up en Ping van 102 ms. Heb niet gewacht tot de storingen weer kwamen maar direct Tele2 gebeld, na wat testen van hun kant konden ze niet vertellen wat het probleem was maar ze sturen een nieuwe modem/router toe.

Ben benieuwd en geduldig.
 
cornfed
Dan wachten we af wat de nieuwe router brengt.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
d@b
Terug van weggeweest! Inmiddels de nieuwe router ontvangen, maar geen verschil helaas. TV-beeld stottert nog af en toe en zodra ik de receiver met het netwerk verbind ligt alles eruit, koppel ik hem los dan is het weer goed (maar beeld blijft af en toe stotteren). Gekke is echter dat ik de receiver meegenomen heb naar een netwerk van iemand anders, daar aangesloten en alles draait direct zonder problemen! Receiver bij mij direct op de Davolink of indirect op de Airport Extreme maakt geen verschil, zelfde problemen.


Ik vrees toch dat het aan m'n instellingen ligt? Hoe weet ik zeker dat er geen IP conflicten zijn tussen davolink router, airport extreme en decoder? Ik begrijp dat je dat met de DHCP regelt? De AE werkt als bridge, heeft dus niks te zeggen. De decoder ook niet maar die krijgt geloof ik standaard een laag IP adres? hoe moet dan de DHCP range van de davolink zijn? Wat als start en wat als eind?

Iemand nog een idee?

Groet,
David
 
cornfed
Weet je welk ip adres die receiver krijgt?

Het stottert beeld op de decoder is meestal de oorzaak dat je niet genoeg snel bent op de DSL verbinding.
Je moet minimaal 6 Mbit download halen om een vloeiend beeld te hebben.
Dat is dus een waarde met de decoder die uit staat.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
d@b
De receiver krijgt meestal 192.168.1.7

De snelheid zit volgens speedtest inderdaad precies rond de 6 Mbit (ping rond de 60) als de decoder uit staat, eigenlijk wel slecht voor een 20 Mbit abonnement maar dat is een andere thread. Volgens mij zou de receiver wel gewoon moeten kunnen werken in het netwerk, immers ook voor gebruik binnen het interne netwerk.
 
cornfed
192.168.1.7 is een prima ip adres.
Ik snap alleen niet hoe het mogelijk is dat de receiver het hele netwerk kan lamleggen.
Met de rest van je apparatuur is er geen probleem?
Heb je beide poorten van de Davolink eens uitgeprobeerd? Dus LAN 3 en 4 van de router.
En heb je ook eens de netwerkkabel van de receiver uitgewisseld?
Gewijzigd door cornfed op 09 januari 2011, 23:13
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Davolink icm Airport Extreme Instellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 apr 2020
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 jul 2016
Davolink router vervangen Helpdesk : 326 20 dec 2015
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch Helpdesk : 570 13 apr 2015
Linksy wrt54g achter davolink 2020 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 6 18 feb 2015
Advertentie