obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Problemen met poorten openen
pelidee
Hallo lezers.

Ik heb sinds van de week een Linksys WRT54GL achter de Davolink geplaatst.

De Davolink staat ingesteld op de standaard van 192.168.1.1. Hierbij heb ik de DHCP scope verkleint van 192.168.1.200 tot .254.
De Linksys heb ik ingesteld op 192.168.2.1. Dit adres heb ik ook in de davolink ingesteld bij DMZ. De linksys router deelt de DHCP uit met de volgende adressen: 192.168.2.100 tot .110. Dit met een Static DNS van 192.168.1.1.

2 pc's en een Playstation 3 heb ik aangesloten op de Linksys. 1 van de pc's staat altijd aan en deze had ik zo geconfigureerd dat ik er overal bij kon via Remote Desktop. Nu ik de Linksys achter de Davolink heb gezet werkt dit niet meer. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd in beide routers de poorten open. In 1 router. De poort veranderd in de router en in de firewall van de pc.

Misschien zie ik iets over het hoofd of kan het gewoon niet werken zoals ik het heb opgezet ?

Alvast bedankt ! Smile
 
cornfed
Je werkt met dubbel NAT. Is daar een dringende reden voor?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
pelidee
Hoi Cornfred,

Voor mijn ps3 wilde ik gebruik maken van de UPNP. Daarom heb ik de davolink op de wan poort van de linksys geplaatst. Als ik hem aansluit op de lan poorten werkt het dan ook, aangezien ik de linksys dan als een switch gebruik ?
 
cornfed
Als je de WAN poort gebruikt is de Linksys geen switch/AP.

Zoals je het nu geplant hebt werkt UPnP alleen bij de Linksys en dan moet je nog steeds met de hand de poorten openen in de Davolink.

Eenvoudiger is het om de Linksys als switch/AP in te zetten en dan de PS3 in de DMZ Host van de Davolink te zetten.

Hier de handleiding om de Linksys als switch te laten fungeren. Link -> Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch
En dan uitvinden in de PS3 welk ip adres die krijgt van de Davolink en dat ip adres in de DMZ Host neerzetten.
Dat is alles.

Overigens hoef je geen poorten te openen als je uitsluitend werkt op je eigen netwerk.
Remote desktop moet ook zo werken.
Gewijzigd door cornfed op 07 november 2010, 19:19
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen met poorten openen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Comtrend VI-3223 poorten open zetten Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 06 dec 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Poorten openen voor de Xbox & Playstation Helpdesk : 76 22 feb 2017
Poorten open zetten Helpdesk : 2 11 jan 2017
Problemen met het verkrijgen van een IP adres Algemeen : 9 02 nov 2016
Advertentie