Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Rare problemen met internet
Daedalus
Ik heb hier thuis al tijden problemen met het internet van tele2.

Wij hadden een tijd terug van Ziggo naar Tele2 gewisseld. Al snel kregen we problemen; de modem viel willekeurig uit. De stekker er in en er uit was genoeg om het te verhelpen, maar het was wel erg vervelend. Na lang bellen met Tele2 hebben we uiteindelijk een nieuwe modem gekregen wat dit probleem verhielp.

Helaas lijkt het alsof de oude problemen zijn vervangen door nieuwe.
Hoewel de modem niet meer uitvalt, ervaren we nog wel wat rare problemen. Namelijk:
-Berichten gestuurd via msn komen soms niet aan, en msn verliest ook regelmatig verbinding die direct weer te herstellen is.
-Playstation 3 geeft netwerk fout aan bij het trachten tot afspelen van media.
-Iphone remote kan geen verbinding maken met itunes. De code kan wel worden ingevoerd en de pc herkent de remote, maar vervolgens kan de iphone de itunes library niet vinden.

Aangezien ik al deze programma's en applicaties regelmatig gebruik, is dit erg vervelend. En ik heb zelf eerlijk gezegd geen idee wat de oorzaak is.

Ik heb er al over gebeld met tele2, zei wisten te melden dat er geen storingen waren en dat alles hoort te werken.

Ik heb alles wat ik kon bedenken voor de iphone remote al geprobeerd. Statisch IP adres, firewall instellingen veranderen om itunes door te laten en zelfs port forwarden. Helaas heeft geen van deze pogingen enig resultaat opgebracht.

Onze modem staat beneden, en is met een kabel van ongeveer 2 meter verbonden met de telefoonlijn.
Aan de modem zitten 3 kabels verbonden: De computer beneden, de tv en een homeplug.
De homeplug zorgt ervoor dat mijn PS3 en PC boven internet hebben. Ik heb hier nooit eerder problemen mee gehad.

We hadden eerst een Linksys modem, hiermee werkte alles prima in dezelfde opstelling (op de tv na, was geen all in 1).
Ik heb dus ook nooit problemen gehad met de mediaserver etc. met de eerste tele2 modem. De Iphone remote deed het niet meer vanaf de eerste tele2 modem.

Iemand enig idee wat deze problemen kan veroorzaken en hoe ze eventueel opgelost kunnen worden?
Hulp is erg gewaardeerd.

jessie
http://tele2.gebruikers.eu/forum/view...ad_id=1857

Daedalus
Bedankt! Stom dat ik dat gemist heb. Heb zeker meerdere gepinde topics gelezen, maar om een of andere reden die niet.

In ieder geval blijft er dan alsnog 1 probleem over: De Itunes Remote.
Waarschijnlijk een geval van instellingen wijzigen, niet een storing, maar alsnog iets waar ik graag een oplossing voor zou willen hebben. Dus enige hulp daarmee is gewaardeerd. Eventueel moet het dan misschien wel verplaatst?

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Rare problemen met internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 Nov 2018
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 Jun 2017
Problemen met het verkrijgen van een IP adres Algemeen : 9 02 Nov 2016
Internet ineens te traag voor tv Snelheid : 2 09 Jan 2016
Savonds traag internet Snelheid : 8 04 Jan 2016
Advertentie