obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Onderwerp afdrukken
Savonds traag internet
okkie
Mijn internet is in de avonduren heel erg traag. Waar ik een 20mb internet verbinding heb en normaal dus 12-15mb binnenhaal is het de laatste tijd in de avonduren 19:00-24:00 rond de 1mb. Dit is ongelovelijk traag. Ik denk dus dat de verbinding savonds word afgeknepen ook omdat zij een lijn van KPN gebruiken. Hebben mensen hier ervaring mee?
Wat te doen ??
 
abmg
Op forum.tele2.nl staat het er ook vol van... Maar de mensen waar het goed gaat hoor je natuurlijk niet.
Bij mij werkt het zoals het hoort, maar waar ligt dat aan? Eigen modem? Of weinig mede tele2ers in de directe omgeving om internet mee te delen?

Punt is dat als je problemen met Tele2 hebt, die je niet zelf op kan lossen, geeft Tele2 weinig respons.
 
okkie
Ik ben benieuwd of het helpt als je je eigen modem gebruikt. Het ligt toch denk ik wat er uit de muur komt. Aangezien dit probleem zich enkel op een bepaald tijdstip voorkomt. Als je tele2 belt zeggen ze alleen dat het aan je wifi ligt. Terwijl het op het bekabelde netwerk gebeurt. Ik heb nog 3 maanden te gaan bij tele2 dan is het over en uit.
 
abmg
FF uitzitten dus. Sterkte!

Maar als je een eigen modem wil proberen, staat elders op het forum de how to.
 
seawave
Dat resetten is en blijft een knoei oplossing als de snelheid erg laag is, resetten is zinvol eens in de 2a3 maanden om het modem op te schonen.
De trage verbindingen in de avonduren lijken verrekt veel op het overboekings-drama wat in het begin van het Adsl tijdperk nog vaak voorkwam, ben bang dat de apparatuur van Tele2 in veel wijkkasten een flinke upgrade nodig hebben, het is altijd frappant dan in zulke wijken de KPN klanten nergens last van hebben,.
Alle waar naar z'n geld gaat maar weer eens duidelijk op,..
 
okkie
Zou het nut hebben om een eigen modem aan te sluiten ipv het Tele2 modem?
 
seawave

Quote

okkie schreef:

Zou het nut hebben om een eigen modem aan te sluiten ipv het Tele2 modem?


Nee, in deze situatie zou ik zeggen nee, het is puur wat er binnen komt in het modem, daar verandert een eigen modem niks aan.
Ikzelf zou Tele2 eens bellen en vragen of ze eens op afstand in het modem willen kijken, en zo nodig opnieuw intrainen, mocht dit niet baten dan ze 2 weken de kans geven om het op te lossen, als het dan nog steeds knudde is Tele2 in gebreke stellen (via een rechtsbijstand als je die hebt) en het contact laten ontbinden.
Bij problemen is Tele2 erg wazig en niet erg doortastend, (laten het op een beloop) zeg maar gewoon slechte service de voorbeelden spreken helaas voor zich,..
 
abmg

Quote

okkie schreef:

Zou het nut hebben om een eigen modem aan te sluiten ipv het Tele2 modem?

Als de verbinding werkt? Zeker!

Verder helemaal met seawave eens.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Savonds traag internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
Internet ineens te traag voor tv Snelheid : 2 09 jan 2016
Geen internet bij toevoegen tv dienst Algemeen : 3 12 okt 2015
Veel stiringen en traag internet Tele2 Klacht over Tele2 : 5 10 sep 2015
Internet - veilig internet abbonnement Klacht over Tele2 : 4 15 jun 2015
Advertentie