obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Davolink-DV2020 twee Xboxen
Frangster
Beste mensen,

Ik heb echt hulp nodig. Ik loop nu al meer dan een jaar te kloten en eigenlijk moet dit maar eens afgelopen zijn. Ik zal zo duidelijk mogelijk de situatie beschrijven.

Ik heb thuis twee Xboxen staan. Een oud modelletje en een Slim. In eerste instantie maken beide machines gebruik van mijn wireless Internet. Beide machines zijn voorzien van een Gold account en komen netjes op Xbox Live. Waar het echter mis gaat is als mijn vriendin en ik afzonderlijk van elkaar willen spelen over Xbox Live.

Waar het op neerkomt, is dat de Xbox die het eerste aangezet wordt de "open" verbinding krijgt en de andere console wordt zonder pardon op "Strickt" gezet. Ik kom Party's niet in en het is onmogelijk om met mensen uit mijn vriendenlijst te spelen. Als mijn vriendin een party host en mij een uitnodiging hiervoor stuurt, kom ik wel een party in en kan ik opeens wel met mijn vrienden praten. Als mijn vriendin een game host kan ik deze zonder problemen joinen zelfs als hier andere mensen bijzitten.

Ondanks dat mijn verbinding op "strickt" staat, kan ik de meeste openbare multiplayer potjes vreemd genoeg wel gewoon joinen. Alleen met vrienden gaat het dus mis en krijg ik meldingen zoals "Can't connect to Party", "There may be network problems" of "The game (session) is no longer availible".

Ik maak gebruik van een Tele 2 Davolink-DV2020 router en dit is wat ik tot nu toe geprobeerd heb:

* Mijn oude Xbox voorzien van een netwerk kabel ipv een draadloze ontvanger
* Beide Xboxen hebben een vast IP adres gekregen
* Beide Xboxen heb ik van Automatic naar Manual gezet mbt netwerkinstellingen
* Ik heb alle mogelijke poorten opengezet, maar het lijkt totaal geen effect te hebben op beide consoles
* Ik heb een DMZ regel aangemaakt met een vast IP adres (helaas kan ik maar 1 IP adres toevoegen).
* De router meerdere malen herstart

Heeft er hier iemand nog enige idee wat ik nog zou kunnen doen om dit een keer werkend te krijgen? Mocht het niet kunnen met deze router, wat is dan de beste route om te bewandelen? Een andere (betere) router aanvragen bij Tele 2? Deze router ondersteund geen upnp en wellicht dat hier het probleem zit. Zucht, het moet toch allemaal niet zo moeilijk zijn?

Alvast bedankt!
 
cornfed
Er is maar één reden voor je problemen en dat is dat je een poort maar aan één apparaat kan toewijzen.
Dus twee XBoxen zijn dan een probleem. Zeker als ze allebei hetzelfde spel draaien.
De Tele2 router kan het NAT type wijzigen bij de eerste Xbox die actief wordt.
Pas als de eerste Xbox uit staat, kan de tweede zijn NAT type wijzigen.

De reden waarom je wel bij elkaars Xbox kan joinen, is omdat dit uitsluitend gebeurd via je eigen interne netwerk.
Daar is geen port forwarding voor nodig.

Het enige wat je kan daaraan is een aparte router kopen die het toelaat om tegelijk de poorten aan meerdere apparaten te vergeven.
Gewijzigd door cornfed op 24 november 2010, 17:45
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Frangster
Bedankt voor het antwoord. Heb je toevallig een voorbeeld van een router die geschikt zou zijn voor mijn situatie? Merk/Type? Kan deze router dan zonder problemen aangesloten worden op het Tele2 modem?
 
cornfed
Welke routers?? Goede vraag.
Ik kan je geen directe modellen voorstellen. Er zijn wel heel weinig modellen die dat aan kunnen.
Je moet lang zoeken op Google voor je iets vindt. En dan heb nog geen garantie dat het werkt.

Ik zelf heb bijvoorbeeld een Speedtouch 780WL. Dat is een modem met router.
Die kan je wel aanpassen. Maar daar heb jij niets aan, want je zit vast aan de Davolink.
Maar ik heb dat ook nooit uitgetest, want ik heb geen Xbox of PS3..Frown

Lees dit artikel eens: http://en.wikipedia.org/wiki/Network_...ranslation
Daar staat beschreven hoe NAT in zijn werk gaat.
De Davolink kan alleen "symmetric NAT" aan. Dan zie je direct wat je probleem is.
Full-cone NAT is eigenlijk wat je moet hebben.

Google eens naar DD-WRT of Tomato firmware.
Dat is een alternatieve firmware voor veel routers o.a. Linksys 54G modellen.
Daarmee kan je heel veel dingen mee instellen. UPnP wordt ondersteunt.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Solver
Kijk eens bij Advanced Setup=>NAT=>Port Triggering::: -- Port Triggering Setup

Theoretisch zou je alle XBOX poorten als Trigger poorten dienen te configureren, en dan zou het goed moeten gaan. Helaas heb ik geen XBOXen om dit te testen Wink

Een Trigger poort is namelijk een poort die open gaat bij verkeer vanaf internet, terwijl een Virtual Server poort specifiek toegewezen wordt aan een specifieke LAN IP adres.
Gewijzigd door Solver op 25 november 2010, 20:01
 
cornfed
Het punt is dat ze met beide Xboxen tegelijk het internet op willen met hetzelfde spel.
Dan helpt Port Triggering ook niet meer. Je kan geen poort aan meerdere apparaten toewijzen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Solver
Je conslusie zou juist kunnen zijn, ware het niet dat Port Triggering geen lokaal doel ip adres vereist. Het zet gewoon een publieke poort open naar een lokale poort en daarmee naar alle LAN apparaten die luisteren naar die poort. Nogmaals, ik kan het niet testen.

Je wijst dus in feite geen poort toe aan een/meerdere apparaten, maar je verteld je router gewoon dat hij ieder pakket door dient te sturen naar alle lokale apparaten. Het TCP/IP protocol is er vervolgens verantwoordelijk voor om het juiste apparaat van de juiste gegevens te voorzien.
Gewijzigd door Solver op 25 november 2010, 20:36
 
cornfed
Tja, ik kan ook niets testen. Geen Davolink en geen Xbox..

TS kan het toch uitproberen? Dan weten we of het werkt.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Solver
Ik heb een Davolink, maar helaas geen 2 XBOXen Wink Wat ik wel kan melden is dat een DMZ instelling geen oplossing biedt. Een DMZ schakelt namelijk alle firewall/forwarding/triggering uit, en laat alles over aan het apparaat wat vermeld staat onder het vermelde IP adres. Dat kan een lokale router zijn, of zelfs een server/pc.
Gewijzigd door Solver op 25 november 2010, 20:54
 
cornfed
Nee, port triggering werkt niet voor meerdere apparaten tegelijk.
Ik heb de handleiding nog even nageslagen van de Davolink en daarin staat dat het maar voor één apparaat tegelijk werkt.
Je moet zelfs 10 minuten wachten voor de poort weer open staat voor een ander apparaat.

Je bracht mij bijna aan het twijfelen...Pfft
Trouwens, dit is niet de eerste keer dat iemand met twee consoles het internet op wilt met een Davolink.
Ik kon mij niet herinneren dat er een simpele oplossing voor was.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Davolink-DV2020 twee Xboxen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 jul 2016
Davolink router vervangen Helpdesk : 326 20 dec 2015
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch Helpdesk : 570 13 apr 2015
Linksy wrt54g achter davolink 2020 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 6 18 feb 2015
davolink dv-2020 van tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 12 20 nov 2014
Advertentie