Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
Haperende verbinding
|
|
barcode |
Geplaatst op 04 December 2010, 20:46
|
Activiteit Berichten: 7 Lid sinds: 04 Dec 2010 |
Sinds een week of 2 'n haperende verbinding. Mijn Abbo is 20Mb + telefonie. Wat gebeurt er? - verbinding valt dus weg, en komt na enkele minuten weer on-line ( wifi ) - poort in Davolink open voor in/uitgaand verkeer, maar moet vaak 'n nieuwe poort toewijzen omdat 'r "geen poort open staat". Yeah right Buiten het feit dat het storend is voor mijzelf, is het zeker storend voor studerende kinderen hier in huis. |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 04 December 2010, 22:05
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
Ga even in de router, gebruiker/wachtwoord user/user. Zet het kanaal in wireless even op 5 of 7, probeer in ieder geval even oneven. Vaak is dat de oplossing. Zijn er zoveel tegenwoordig, die negen van de tien keer standaard op 6 staan, of in ieder geval een even getal. Dan "druk " je elkaar weg. Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
toetsie |
Geplaatst op 04 December 2010, 23:40
|
Activiteit » Netgear WNDR3800 Berichten: 130 Lid sinds: 11 Jun 2008 |
Met dit programma http://www.metageek.net/products/inss...s/inssider kun je zien welke kanalen er in de buurt in gebruik zijn. Bij mij geeft kanaal 13 het beste resultaat. |
|
|
jpt |
Geplaatst op 05 December 2010, 07:21
|
Activiteit » Amsterdam Berichten: 188 Lid sinds: 19 Aug 2010 |
@toetsie inderdaad heel handig dit linkje naar inssider! heb weinig anderen in de buurt met wifi maar bijna alles zit op maar twee kanalen. dus drukken elkaar gewoon weg/storing weer wat er bij geleerd. GRTS kleine foutjes worden gezamelijk een grote berg
waar je gewoon tegenop kijkt! |
|
|
barcode |
Geplaatst op 05 December 2010, 07:57
|
Mogge, staat idd op ch 6 Kan de DV, na een update of reboot, specifieke waarden terug zetten in "fabrieksinstelling"? Dacht nl dat ik 'm al eens op een ander kanaal gezet had. Prog inSSID draait. Resultaat: 1x 6 ( ik ) 1x8 3x11 2x1 Ik heb 'm nu op ch 5 staan, kijken of dit het gewenste effect heeft. Zie je in de grafieken wat je signaal sterkte is? En is dit tevens de vertaalslag van je snelheid? Nu ik dit zo typ zal het waarschijnlijker zijn dat het hier puur om signaal sterkte gaat. Trouwens, heb een draadloze router ( als accespoint ) aan de DV hangen op de eerste etage. Dit om de jongens op zolder ook te bedienen. Vraag is of deze ook van kanaal moet wisselen. Alvast hartelijk dank voor de info! En nu.... |
|
|
barcode |
Geplaatst op 05 December 2010, 08:29
|
Ok.. Koffie.. check! DV is beneden in de meterkast Belkin is op de eerste verdieping als accespoint Tjee.. de Belkin was uitgevallen, dus dat is een frustratie minder voor 'n ieder op de eerste verdieping + zolder In inSSID zie ik iets interessants. Belkin zit op ch 11 en geeft en sterker signaal dan de DV. Vraag: Belkin op ch 5 zetten ( evenals de DV ) of de DV op 11? Risico is wel dat er 3 signalen op ch 11 staan in de buurt. Vraag: Heeft een channel überhaupt een funktie op de Belkin? Opmerkelijk: De Belkin ( - 45 dB ) geeft een sterker signaal af dan de DV ( - 55 ). Thnx voor de link toetsie! |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 05 December 2010, 10:47
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
Probeer ze van elkaar weg te houden, NIET op hetzelfde kanaal. Zolang je de SSID namen niet veranderd komen de pC's gewoon online. Kwestie van wat testen doen, fabriekinstelling is 6, auto is bijna altijd 6. Ik zou Belkin op 7 zetten, DV op 5 houden. Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
barcode |
Geplaatst op 05 December 2010, 11:04
|
Ok, dank je wel. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Haperende verbinding', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Airport verbinding verbreekt steeds | Algemeen | : 2 | 04 Dec 2024 |
VPN verbinding | Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen | : 2 | 01 Mar 2016 |
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD | Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen | : 37 | 21 Oct 2015 |
Trage internet verbinding | Snelheid | : 1 | 18 Dec 2014 |
wifi verbinding op mij LG lukt maar niet | Algemeen | : 2 | 12 Sep 2014 |
Advertentie