obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Geen NTP en DNS mogelijk vanachter modem met router
BadabingNL
Nadat ik gisteren een nieuwe draadloze *Tp-link TL-WR1043ND gigabit router heb geplaatst. Kreeg die router geen ip van de modem (wel gewoon verbinding) en ik kon op de router geen DynDNS instellen, of een webadres pingen. (DNS probleem) En daarom kon ik ook geen NTP gebruiken, logisch Wink

Iemand een idee hoe dit moet, want ik heb echt wel alles geprobeerd, poorten open, dicht, firewall uit.. Mooiste zou nog zijn die stomme davo er tussenuit, maar dat is voor een andere keer Grin
De clients kunnen prima internetten enzo, maar het gaat mij er juist om dat die TP-link dyndns en wat andere dingen heeft.

Ciao
 
cornfed
Het modem is niet alleen een modem, maar ook een router.
Je wilt dus een router achter een router neerzetten.
Daarvoor hebben we een handige tut: Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kobus1960
Oke, als eigenaar van hetzelfde apparaat, hier gaan we.
DHCP Davolink aan, Wireless uit.

Standaard heeft de TP-Links hetzelfde LAN adres als de Davolink.
Dat gaat niet werken, dus de volgende,

Instellingen TP-link Network
LAN IP 192.168.123.254
Subnet 255.255.255.0
WAN; Dynamic IP dan Detect.
DHCP instellingen
Start IP 192.168.123.1
End IP 192.168.123.250
Standaard gateway 192.168.123.254
Primary DNS 8.8.8.8
Secundary DNS 8.8.4.4

Werkt hier perfect, zowel Tele2 als Ziggo, aldaar het Senseo Project genoemd. Wink
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
BadabingNL
wat een rare DNS server is dat. Van google blijkbaar.

Maar ik denk dat ik ongeveer dezelfde settings heb als die jij hebt gegeven. Want volgens mij is 192.168.2.1 een andere IP reeks als 192.168.1.1
Dus volgens mij hoeft het niet uit te maken welk IP adres je router heeft, mits hij maar verwijst naar de gateway (modem) en een DNS server. Toch? Ik ben wel een pc freak, maar IP adressering is toch wel bijna rocket science xD

Het enige (ook met jou settings) krijg ik maar geen NTP of kan www adressen pingen. Erg vreemd. Kan ik niet meer instellen in de modem van Tele2? BV firewall uit en/of DHCP?
MIsschien moet ik toch maar proberen de Tele2 modem er tussenuit te krijgen, want baal toch echt wel dat DynDNS niet werkt..
QC8200 | 6GB | Intel X25-M SSD | CM 690 II | 4.5TB | ATi 4850 | 22""
 
kobus1960
Die settings die ik opgegeven heb zijn die van je router.

Op je modem zet je wifi uit, de rest kan je met rust laten.
NIETS veranderen verder. Reset m desnoods naar fabrieksinstellingen
met het knopje aan de achterzijde, fris opnieuw. Wel evel wifi uit.

Als je zelf vindt dat het anders kan, en het werkt niet, zou ik
zeggen, doe het eerst eens als in post3. Wink No offence hoor!!
Je kan de DNS'en ook blanco laten, pakt ie die van Tele2.
Maar het werkt bij meerdere mensen uitstekend. Ook meerdere ISP's

Wat je ook eigenlijk moet doen na je instelllingen zetten, alles uit.
Modem weer aan, Router aan, pc's aan, op het gemak, alles rustig
laten starten.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
BadabingNL
Sinds die nieuwe firmware van die tp-link 1043 heb ik op alle poorten nu DNS en NTP. Hij is ook stukken stabieler nu. Nu nog die Davolink modem de deur uit ;D
QC8200 | 6GB | Intel X25-M SSD | CM 690 II | 4.5TB | ATi 4850 | 22""
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen NTP en DNS mogelijk vanachter modem met router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 dec 2016
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 29 aug 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Advertentie