obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
 Onderwerp afdrukken
Router heeft zeer veel tijd nodig voor afgifte ip adre
onnaj
Ik heb sinds 1 week Tele2 Fiberspeed en de snelheid is subliem. Ik kom vaak bij de test op tele2.nl tot 50 mbit. De snelheid varieert wel regelmatig, maar lager dan 35 mbit kom deze nooit dus wat dat betreft ben ik dik tevreden.

Ik heb echter de volgende 2 probleempjes:

1) De verbinding (draadloos) wordt er soms ineens uitgegooid en wil ik dan opnieuw verbinden duurt het echt minuten voordat de router een nieuw ip adres uitgeeft. Dit doet ie zowel op mijn Win7 pc als mijn WinXP laptop. Ik heb dit nu tijdelijk opgelost door de pc en laptop een vast ipadres (192.168.1.10 en resp 192.168.1.11) te geven, maar dit lijkt me niet de bedoeling.
2) Verder valt de wireless snelheid bijzonder tegen, deze komt bijna nooit boven de 30mbit (werkelijk uit). Terwijl de laptop verbonden is met 150 mbit en de pc met 270 mbit. Ik heb het kanaal diverse malen gewijzigd en zit nu op kanaal 2 waar verder niemand zit. De 1e die ik tegen kom zit op kanaal 11 en heeft dus totaal geen overlapping. Is dit op een of andere manier nog te verbeteren? Ik wil namelijk wireless hd gaan streamen (naar mijn PC) maar dat ga zo niet hard lukken.

Ik gebruik voor wireless WPA2-PSK met AES. En verder staan de instellingen op standaard behalve de naam van mijn SSID.
 
cornfed
Diverse leden hebben gemeld dat het wireless signaal van de Comtrend niet uitmuntend is.
De signaalsterkte die Windows aangeeft kan misleidend zijn.
De daadwerkelijke doorvoer van data wordt daarmee niet aangeven.
Dus het signaal is dan "uitmuntend", maar je haalt toch geen maximale snelheid.

Als je geen storingsbronnen kan vinden in je huis (babyfoon, RF zenders, magnetron e.d) is het misschien
handig om een eigen WIFI router of access point te kopen.
Gewijzigd door cornfed op 07 februari 2011, 18:22
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
onnaj
Maar heeft dat er dan ook mee te maken dat de uitgfite van IP adressen minutenlang duurt?
 
jpt
gewoon even een gok!
de comtrend is gewoon g protocol.(weet ik uit admin toegang)
jouw computers aan de snelheden te zien n protocol.
mischien dat dit er ook mee te maken heeft ?

misschien dat cornfed hier antwoord op weet ?






grts
kleine foutjes worden gezamelijk een grote berg
waar je gewoon tegenop kijkt!
 
cornfed
Als er verbindingsproblemen zijn, kan dat ook zijn invloed hebben op de DHCP server.

Je kan dat als volgt testen:
Als je de laptops aansluit via een netwerkkabel, zijn er dan nog steeds problemen met de ip adressen?
Als dat niet zo is, dan werkt volgens mij de DHCP server prima.

Overigens is niets mis met statische ip adressen.
De meeste gevorderden gebruikers werken uitsluitend met statische adressen in het netwerk.
Je moet wel betere adressen gebruiken. Ze zijn te laag in de pool van de DHCP server.
Het beste is om die boven de 100 te houden. Dus vanaf 192.168.1.100 en hoger te gebruiken.

@ jpt

Volgens mij heeft de Comtrend toch 802.11N aan boord.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
onnaj
Waarom is het verstandiger om een hoger ip adres te nemen? Snap namelijk niet wat exact daar het voordeel van is.

Is de DHCP ook uit te schakelen op t moden? Zodat ik alleen maar met statische ip adressen kan werken?

Via de LAN verbinding krijg ik idd wél meteen een ip, dus zal toch aan de verbinding liggen.
 
cornfed
Nou, het zit zo.

De DHCP server gebruikt een pool vanaf 192.168.1.2 tot en met 192.168.1.254. (Ik meen tot 254, weet niet zeker meer).
Aangesloten apparatuur krijgt altijd een ip adres vanaf 192.168.1.6. (2 t/m 5 zijn gereserveerd voor tv en telefoon).
Als je dus een adres pakt dat onderin zit in de pool, kan je conflicten krijgen met andere apparatuur die al dat ip adres gekregen hebben van de router. Een ip adres kan maar één keer voorkomen in een netwerk.

Dan zijn er maar twee methoden om dat te voorkomen:
* de pool aanpassen.
* hogere ip adressen kiezen

Nou vind ik de keuze voor een hoog ip adres het gemakkelijkste om te adviseren.
De pool aanpassen is niet zo handig vanwege de reservering en omdat Tele2 je router van afstand kan updaten.
Dan kan het zijn dat alle wijzigingen ongedaan worden gemaakt en is je netwerk onbruikbaar geworden.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
jpt
@cornfed
neen degegne in mijn bezit heeft alleen maar g ct-6373 p/n 722492-082
ondersrteun wel n maar begrijp dus niet hoe.
weet niet hoe een screenshot hiervan te maken!







grts
kleine foutjes worden gezamelijk een grote berg
waar je gewoon tegenop kijkt!
 
cornfed
@ jpt

Daar was niet zo lang geleden ook verwarring over.
Zie hier: -> Geen wlan N verbinding met Comtrend
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
KL643
Ik heb hier hetzelfde probleem. Eerst had ik een Linksys WRT320N achter de Comtrend hangen. IP adressen werden niet altijd doorgegeven http://tele2.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=2151&rowstart=0#post_19288 Nu heb ik de Linksys de deur uitgedaan en nu heb ik een Airport expres er achter hangen en nu heb ik weer het zelfde...soms kan ik verbinding maken met de Airport en soms niet. De apparaten zouden hun IP van de Comtrend moeten krijgen maar dit gaat dus niet altijd goed. Soms als ik mijn iPhone verbinding wil maken duurt het lang voordat er verbinding is.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Router heeft zeer veel tijd nodig voor afgifte ip adre', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Voip instellingen voor MediaAccess TG789bvn Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 1 10 jan 2018
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Poorten openen voor de Xbox & Playstation Helpdesk : 76 22 feb 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 dec 2016
Advertentie