obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Haperend beeld en geluid
ronybalony
Sinds ik een digitale decoder heb is het slecht gesteld met de kwaliteit van de TV beelden, eerst dacht ik dat dat kwam vanwege het downloaden maar dit was het niet , de laatste weken word het steeds erger, ik lees wel op het forum dat er veel mensen er last van hebben maar nergens lees ik dat het is opgelost HOE ZIT DAT ????
Nu valt internet en mijn telefoon ook onregelmatig uit pfffffff ik kan wel gaan bellen maar dan krijg je het gebruikelijke riedeltje " resetten nieuwe kabeltjes , zit alles wel vast bla bla bla"
Is het uiteindelijk opgelost bij anderen of niet ?????

Ik zit er helaas nog wel een jaar aan vast pfffffffffff
 
jpt
bij sommige mensen met dezelfde problemen zal het misschien opgelost zijn maar dit blijft inderdaad in het ongewisse!
inderdaad zijn de aangedragen gebruikelijke riedeltjes standaard (draaiboek)Shock

op de volgende link kan je kijken wat jouw snelheid is en hoever je van de wijkcentrale afzit
http://pcdb.bbned.nl/
de digitale decoder pakt ergens tussen de 4 en 6 mb wat telefoon gebruikt weet ik niet
als je zeker weet dat jouw bekabeling goed is (lees tele2 normen)

kan je om er niet een jaar aan vast te zitten tele2 in gebreke stellen.
m.a.w. tele2 een maand de tijd geven om een naar behoren werkend product te leveren!
zodat je eerder weg kan.

grts
kleine foutjes worden gezamelijk een grote berg
waar je gewoon tegenop kijkt!
 
ronybalony
Volgens de site zit ik 1345 meter van de centrale, dit is ook bevestigd ooit door tele2 dus ik denk dat dat wel klopt want mijn downloadsnelheid is 20 Mb/8 = 2.5MB en ik haal 1,5 MB per sec dus dat is wel redelijk snel die ene MB verschil is inderdaad de afstand.
Met de analoge decoder nooit geen last gehad, maar sinds wij die digitale hebben is het lijden en last.

Kabels tja je hebt heeele dure hdmi kabels maar ook goedkopere en ik heb een van die goedkopere die ik ook wel eens gebruik met mijn laptop dan krijg ik prima beeld zonder haperingen pfff TV is HD ready en kun je instellen op 1080i of p en de decoder staat ook op deze instelling ( heb wel de lagere dpi ook geprobeerd maar dat maakte dus niets uit)

Tja om Tele2 in gebreke te stellen zou een optie kunnen zijn , en dat zal ook geen problemen geven want zij zijn heel toeschietelijk , maar is daarmee het probleem dan opgelost ?? ik ben bang van niet ...
Want dan zou ik naar een andere provider moeten gaan en daar krijg ik niet wat ik nu heb voor de prijs die ik nu betaal.
 
ronybalony
Ok ik maar denken dat ik geen digitale TV had met die ouide decoder Sad (het beeld was er ook niet naar)

Ik heb nu de decoder met een recorder zie even niet hoe deze heet maar dat neem ik van je aan.
HDMI kabel is 1,5 meter dus dat is altijd goed.

Had ondertussen mail contact met tele2 en dan krijg je het riedeltje opgesomd , ik had ook aangegeven dat zij mij mogen bellen met tel nummer (ook van tele2), maar het enigste wat zij doen is melden dat je hun kan bellen a 10 cent p/min kwalijke zaak , je kunt ook niet hun mail beantwoorden want het is een no-replay mail pffffffff

Ik moet zo werken dus ik wacht morgen nog even af ik had ook al mijn gegevens achtergelaten bij Danielle van Tele2 ( weet niet wie dat is maar die schijnt wel iets te weten)

bedankt voor je reactie's

gr Ron
Je kunt niet zeilen op de wind van gisteren
 
ronybalony
punt 2* Nee haperend beeld en piepend geluiod inderdaad soms blokkerig en blijft soms enkele seconden hangen geluid valt dan helemaal weg met een raar knarsend geluid, op dat moment ook krakend geluid in de telefoon en als je pech hebt valt internet er op dat moment ook wel eens op uit.

Punt 1 * Daarom moet de klant maar gaan betalen omdat het " bedrijf " meer onkosten maakt tijdens het bellen ? wat gaat hier fout ??

Kabels onder de grond van en naar een klant of centrale wat heeft dat te maken met mijn storingg ?? als voorheen alles perfect was ??
Je kunt niet zeilen op de wind van gisteren
 
kobus1960
Er zijn wat tusseliggende posts verwijderd op verzoek van de poster.
Reden is voldoende bekend bij de Crew. Daar laten wij het bij.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
ronybalony
Ben vandaag gebeld 14-2-2011 met de mededeling dat wij een nieuwe modem toegestuurd krijgen op woensdag/donderdag, de modem zou de update's misschien niet goed meer verwerken.......
Volgende week worden wij weer teruggebeld om te kijken of er verbetering is.

ben benieuwd hou jullie op de hoogte

R
Je kunt niet zeilen op de wind van gisteren
 
ronybalony
Vandaag 23-02-2011 opnieuw gebeld door Tele2, ondertussen al een week verder met het nieuwe modem , maar nog geen storingsvrije HDtv, wel minder geworden. Met internet en telefoon geen problemen meer gehad dus dat is op zich al positief nieuws.
Krijg nu een nieuwe decoder thuisgestuurd en Tele2 belt mij weer terug.

Ben benieuwd of de storing na het plaatsen van de decoder tot het verleden behoord.

Hou jullie op de hoogte
Je kunt niet zeilen op de wind van gisteren
 
ronybalony
Wederom gebeld door tele2 vlgs afspraak vandaag 03-03-2011.

Ondanks de nieuwe decoder is er geen noemenswaardige verbetering, beeld en geluid haperen nog steeds, nu de melding van tele2 dat wij teveel down/uploaden (tijdens TV kijken) of dat er maleware of virussen actief zijn zodra wij met internet zijn verbonden. Nu is de vraag van Tele2 of wij eens willen gaan proberen terwijl wij tv kijken om het dataverkeer van de pc's te stoppen dus niet te gaan internetten of te up/downloaden.
Virussen en maleware worden elke week geneutraliseerd door onze virus/maleware scanner.

Volgende week worden wij weer teruggebeld en als er geen verbetering is gaat Tele2 via het hoofdkantoor iets aanbieden ( ben benieuwd)
Hou jullie op de hoogte

vrgr Ron
Je kunt niet zeilen op de wind van gisteren
 
ronybalony
10 maart wederom gebeld door Tele2, met de vraag hoe het nu is gegaan, mijn antwoord is duidelijk "geen verbetering" .
Nu werd het ook wel duidelijk dat Tele2 momenteel niet in staat is om deze storing te verhelpen en dat dit echt ligt aan hun, softwarematig krijgt Tele2 het nog niet voor elkaar. Nu sturen ze nog eenmaal een oudere decoder op ( samsung) en vragen mij om het hier nog eens mee te willen proberen, nu heb ik nog een oude " samsung" boven staan in de slaapkamer en heb daar geen problemen mee. Ook gaat tele2 mij aanbieden dat ik desnoods kosteloos kan gaan overstappen, na overleg met het hoofdkantoor en hier hoor ik volgende week meer over.

Wel de hele morgen (10 maart) en in de loop van de middag veel storing gehad met de TV en nu ik op 11 maart in de ochtend het nieuws volg over de Tjunami in Japan hebben wij hier nog geen storing gehad..............

Word vervolgd

Ron
Je kunt niet zeilen op de wind van gisteren
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Haperend beeld en geluid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Paars beeld Algemeen : 3 27 mrt 2014
Denon 1912 AV receiver geeft geen beeld/geluid Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 8 14 jan 2013
problemen geluid Amino A132 op Panasonic surround set Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 3 18 okt 2012
beeld kleurt rood TV diensten : 19 07 jun 2012
Geen TV beeld TV diensten : 2 08 mei 2012
Advertentie