obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Tele 2 levert de volgende Settop boxen met HDTV kwaliteit: VisonBox, Amino Communications type A132 en type A532
 Onderwerp afdrukken
Denon 1912 AV receiver geeft geen beeld/geluid
Sjakelien
Ik heb een Denon 1912 AV Receiver.
ivm minimalisatie van diverse afstandsbedieningshandelingen, wil ik de Amino direct via HDMI op de receiver aansluiten.
Dus: Amino, net als mijn DVD/PC en Wii op de reciever, en de Samsung TV als monitor gebruiken.
Vreemd genoeg is het zo, dat als ik de Amino rechtstreeks op mijn beeldscherm koppel via HDMI, dat ik dan wel beeld en geluid krijg.
Dat is niet het geval als ik het via de Denon doe.
Ik ben ervan overtuigd, dat ik de Denon juist heb geconfigureerd.
Is er iets wat ik zou moeten weten over de (configuratie) van de Amino, wat mij zou kunnen helpen dit euvel te verhelpen?
 
cornfed
Zal vermoedelijk iets te maken hebben met de HDCP handshake.
Dan kan je geen andere apparaat tussen decoder en tv zetten in verband met kopieerbeveiliging.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Sjakelien
OK, en wat nu?
Ik heb inmiddels enkele uren zitten experimenteren met allerlei configuraties, waaronder noodzakelijkerwijs de rechtstreekse aansluiting van het kastje via hdmi op de tv, en een optische kabel naar mijn receiver.
Technisch gezien werkt dat, maar het is een nachtmerrie om het te bedienen: ik moet nu steeds eerst mijn TV (Samsung) op het juiste inputkanaal zetten voordat ik TV kan kijken. Bij die handeling blijft het on-screen display van inputbronnen aanstaan, zodat ik nog een knop moet indrukken om dat te doen verdwijnen.
Als ik vervolgens een DVD wil kijken, wordt het helemaal een chaos aan complexe knopdrukvolgordes op diverse afstandsbedieningen.
Ik begrijp zelf al niet helmaal wat ik moet doen om de zaak een beetje voorspelbaar te krijgen, maar ik kan dit onmogelijk aan mijn vrouw en kinderen uitleggen.
Voordat ik dit kastje had, was alles veel eenvoudiger. En de kwaliteit van de digitale beelden is nou nu ook niet echt goed genoeg om deze ellende te rechtvaardigen.
Bestaat er de mogelijkheid om de fabrikant van het kastje een update te vragen? Hoe responsief is Amino bij dit soort verzoeken?
 
cornfed
Even nog een vraagje: Doet de Denon het beeld nog upscalen misschien?
Want dat zou het probleem ook kunnen zijn. Misschien reageert de decoder daarop.

Anders heb je geen opties over. Zoals je het nu hebt aangesloten is de enige weg.
Of je moet teruggrijpen op een SCART aansluiting. Dat lijkt mij ook niet de ideale weg.

En nee, met Amino heb je niets te maken. Het kastje wordt volledig beheert door Tele2.
Daar zit ook een Tele2 firmware op. En daar kan je niets zelf aan veranderen.

De beeldkwaliteit is niet top. Dat is helaas een bekend gegeven met tv van Tele2.
Er zit een (te) sterke compressie op het beeld om een mooi beeld te krijgen.
Beeld van kabel of satelliet is van hogere kwaliteit.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Sjakelien
Nee, die Denon upscalet niet.
Ik ga maar proberen om mijn abonnement terug te draaien naar alleen internet & bellen.
 
cornfed
Jammer, want dan weet ik geen oplossing voor je.

Het probleem met de 'ingewikkelde' afstandsbediening kan je oplossen door een universele afstandsbediening
te kopen die met macro's kan werken. Daarmee kan je gehele volgorde van bediening samenvatten op één
enkele bedieningsknop. Kijk eens bij Logitech. Dat zijn populaire modellen, maar er zijn ook vele andere mogelijkheden.


Je tv contract opzeggen gaat moeilijk worden. Tele2 zal beargumenteren dat de decoder werkt.
En dus voldoen zij aan alle voorwaarden. Of je tevreden bent met de aansluiting of het beeld, boeit Tele2 niet.
Maar je kan het proberen uiteraard.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Sjakelien
Ik heb al een brief geschreven naar Tele2. Ik betwist dat de decoder naar behoren werkt, omdat het basale HDMI-functionaliteit niet ondersteunt. Voor de rest ben ik een tevreden klant van Tele2, en ik hoop dat ze dat zo willen houden; voor die paar tientjes hoeven ze toch geen goodwill te verliezen?
Voorbereidend op een foute afloop: welke specifieke afstandsbediening kun je aanbevelen?
 
cornfed
Als je via brief communiceert met Tele2, moet je veel geduld hebben. De verwerkingstijd kan zeer lang zijn.
Dus niet wanhopen als je na weken nog niets gehoord hebt.

Ik zelf kan je geen specifieke afstandsbediening adviseren.
De mijne is een apart model dat niet meer te koop is.
Je hebt zoveel modellen op de markt. Check dit overzicht: http://tweakers.net/categorie/565/afs...producten/
Van belang is dat je meerdere toetsaanslagen met eventuele pauzes kan programmeren.
Helaas verzinnen veel fabrikanten allerlei namen voor wat het eigenlijk is: een macro.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Denon 1912 AV receiver geeft geen beeld/geluid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 37 21 okt 2015
Geen internet bij toevoegen tv dienst Algemeen : 3 12 okt 2015
Geen internet op Vista laptop Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 11 feb 2015
Geen HD? TV diensten : 1 22 okt 2014
Advertentie