obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
comtrend ondeugdelijk modem?
KL643
Ik heb nu een tijdje fiberspeed+tv en baar daar redelijk tevreden over. Alleen vraag ik mij af of het modem wel deugdelijk is.....Ten eerste heb ik het probleem met een andere router achter dit modem (dhcp werkt niet naar behoren) ik heb dit met een linksys wrt320n en een apple airport express.
http://tele2.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=2151&pid=19288#post_19288

Daar komt nog bij dat het modem soms geen Wan IP adres krijgt...dus geen internet verbinding heeft...dit is op te lossen door het modem opnieuw op te starten...erg vervelend allemaal. het eerste probleem is echter niet "op te lossen". Ik lees hier op het forum dat hier meer mensen problemen mee hebben. Het modem is al een keer vervangen maar dat heeft niet geholpen.

Zit ik nu met een ondeugdelijk modem....?
 
kobus1960
Het probleem ligt m zeer vaak in het feit dat de Comtrend als IP adres 192.168.1.1. heeft.
Vervolgens hebben de meeste aangeschafte routers hetzelfde IP adres, da's allemaal standaard.
En dat botst, kan niet, mag niet in een netwerk.

Het onderstaande doe je met de router via LAN aangesloten op een pc, NIET aansluiten op de comtrend.
Optie is handmatig het IP adres van de router te veranderen in bv. 192.168.2.251
Subnet 255.255.255.0
DHCP range 192.168.2.1 / 192.168.2.250
Internet connection Dynamic IP.
Bij elke verandering saven en rebooten, de router dus.

Als je klaar bent, alles uit.
Vervolgens router via WAN aansluiten op de Comtrend.
Comtrend aan, even wachten, router aan, even wachten, pc aan.
Zou zou het allemaal moeten werken, geef het even de tijd met opstarten.

Nu kan je de WiFi van de Comtrend ook rap uitzetten, da's niks.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
KL643
De linksys is inmiddels de deur uit en op dit moment heb ik alleen nog de apple airport aangesloten. Wat ik wil is dat de dhcp van de Comtrend IP adressen uitdeeld....(dhcp airport uit) dit werkt even maar na een tijdje loopt dit de soep in en krijgen de apparaten die zijn aangesloten op de airport geen IP adressen meer (dit was ook zo op de Linksys). Nu staat de dhcp van airport aan en dit werkt perfect..iphone's en ipad aangesloten op de wifi van de airport (10.0.1.x voor airplay en remote). Nu heb ik xbmc op de ipad gezet en die haalt zijn media van mijn Nas. Mijn Nas zit bekabeld aangesloten op de comtrend (switch) en heeft een 192.168.1.x IP. Om xbmc te laten communiceren met de Nas moet deze weer op het draadloze netwerk van de Comtrend zitten.....wat ik eigenlijk niet wil ivm airplay en remote...
 
cornfed
Dat gaat niet.
De Comtrend zit op een ander subnet, dan de Airport.
De apparaten die op de Comtrend zitten, zien niet de apparaten die op de Airport zitten aangesloten.

Probeer dit eens.
Beperkt eerst de range van de DHCP server van de Comtrend.
Dus van 192.168.1.2 tot en met 192.168.1.50.

Verander dan het subnet van de Airport naar naar die van de Comtrend (192.168.1.xxx).
Limiteer daar ook de range van de DHCP server. DHCP blijft aan staan! (192.168.1.51 tot en met 192.168.1.100)
Natuurlijk krijgt de Airport dan ook een ander eigen ip adres: 192.168.1.200.
Als je pc de verbinding verliest met de Airport, dan moet je die even herstarten.

Laat de netwerkkabel in de WAN (internet) poort zitten.
Bij alle aangesloten apparaten MOET de gateway 192.168.1.1 zijn.

Alles herstarten en check of het werkt.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
KL643
Ja,ik weet dat dit niet werkt...daarom kaart ik het ook aan Wink Ik had zoiets ook al eens geprobeerd met de Linksys en dat werkte eigenlijk ook niet. In het begin werkte het even maar later gaf dit ook weer problemen. Zal het nogmaals proberen zoals je nu aangeeft maar dan met de airport express. Zou mooi zijn als dit zou werken...dan is er 1 probleem opgelost en blijft er nog 1 over.

Vraagje: Heb jij of iemand anders een router achter de Comtrend hangen waarbij deze opstelling wel 100% werkt?
 
KL643
Ja,ik weet dat dit niet werkt...daarom kaart ik het ook aan Wink Ik had zoiets ook al eens geprobeerd met de Linksys en dat werkte eigenlijk ook niet. In het begin werkte het even maar later gaf dit ook weer problemen. Zal het nogmaals proberen zoals je nu aangeeft maar dan met de airport express. Zou mooi zijn als dit zou werken...dan is er 1 probleem opgelost en blijft er nog 1 over.

Vraagje: Heb jij of iemand anders een router achter de Comtrend hangen waarbij deze opstelling wel 100% werkt?
 
cornfed
Dit valt onder de categorie "foefelen"..
Twee actieve DHCP server op een hetzelfde subnet is eigenlijk 'not done'.
In theorie kan het werken. Kwestie van proberen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
KL643
Maar zou het niet zonder "foefelen" moeten werken...oftewel, deugt het Comtrend modem?
 
cornfed
Ik zou het niet weten. Heb nog nooit een Comtrend in mijn handen gehad.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
KL643
O.k. tot nu toe werkt het "gefoefel" met de airport express. Comtrend dhcp 192.168.1.2 t/m 192.168.1.60 en de dhcp van de airport express van 192.168.1.61 t/m 192.168.1.100. De airport heeft een vast IP 192.168.1.20. OP dit moment krijgen de wireless aangesloten apparatuur een 192.168.1.6+ IP toegewezen. Moest nog even "foefelen" met de subnet van de airport. Wanneer deze ingesteld word voor het uitdelen van meerdere IP adressen staat het subnet op 10.0.1.x Wanneer je kiest voor een gezamelijk IP adres delen is deze te wijzigen in 192.168.1.x en daarna weer kiezen voor uitdelen IP adressen en dan blijft deze instelling behouden.

Blijf het vreemd vinden dat de Comtrend problemen heeft met rand apparatuur....maar probleem 1 lijkt te zijn opgelost Smile dank voor de input!

Probleem 2 blijft natuurlijk onopgelost...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'comtrend ondeugdelijk modem?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Comtrend VI-3223 poorten open zetten Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 06 dec 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 dec 2016
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 29 aug 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Advertentie