obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Router achter de Davolink als DMZ
Gytax
Hallo,

Wegens een tekort aan internet aansluitingen en het simpelweg tekortschieten van de webinterface van de Davolink, heb ik een Linksys E2000 router gekocht en deze met succes achter de Davolink geplaatst.
Dit heb ik gedaan d.m.v. de handleiding hier op het forum.
DHCP op de Linksys uit, op de Davolink beperkt naar 100.

Nu wil ik graag dat niet de Davolink mijn port forwarding regelt maar dat de Linksys dit doet.
Ik heb de Linksys (.200) ingesteld als DMZ op mijn davolink.
Vervolgens in de Linksys webinterface de betreffende port naar mijn eigen ip doorgestuurd (.111).

Ik ben dit aan het controleren op de website canyouseeme.org, maar ik krijg geen gewenst resultaat.
Het enige dat ik krijg is een time-out. Wanneer ik op de Linksys de DHCP aanzet, krijg ik Connection Refused.

Overigens, wanneer ik in de Davolink de port forwarding naar mijn ip zet (.111) krijg ik ook een connection refused.
Wellicht heeft dit te maken dat ik buiten de range van de DHCP val maar dit lijkt me niet de oorzaak.

Tips zijn welkom!
 
cornfed
Dat gaat niet.
De Linksys gedraagt zich nu als switch en dan vindt geen routing daar plaats.

Pas als je de Linksys weer laat routen, kan je de Linksys in de DMZ Host plaatsen van de Davolink en dan
de verdere port forwards instellen in de Linksys.

In een notendop:

Zet de DHCP server weer aan in de Linksys.
Zorg dat hij een ander subnet gebruikt als die van de Davolink (192.168.2.xxx).
Geef de Linksys een ip adres in dat subnet (bv. 192.168.2.1).
Zet bij de WAN instellingen van de Linksys op Dynamisch IP adres verkrijgen.
Dan de kabel in de WAN poort stoppen en alles herstarten.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Gytax
Top! Ik ga het gelijk proberen. I'll report back here if it works =)
 
Gytax
Sorry voor het laat terugrapporteren.
Ik heb een tijdje geleden alles in een ander subnet geplaatst en alle DHCP weer aangezet.

Internet werkt prima, maar ik krijg de portforwarding niet voor elkaar.

Davolink:
IP: 192.168.1.1
Subnet: 255.255.255.0
DHCP: 192.168.1.2 - .254
DMZ: 192.168.2.1

Linksys
IP: 192.168.2.1
Subnet: 255.255.255.0
DHCP: 192.168.2.2 - .254

Kan iemand me vertellen wat hier fout gaat?
Ik blijf Connection Timed Out krijgen.
 
Gytax
Update:
Ik heb het werkend gekregen.
In mijn Linksys stond de internet instellingen (WAN): auto - DHCP.
Dit heb ik veranderd naar static en 192.168.1.6 ingevuld (in het davolink subnet dus).

Mijn Davolink stuurt nu met succes het verkeer door naar de Linksys en de linksys regelt alles verder.

Bedankt voor de geboden hulp in ieder geval!
 
cornfed
Mooi zo. Fijn dat het gelukt is.

De Linksys heeft eigenlijk twee ip adressen.
Eentje die hij van de Davolink krijgt (WAN) en eentje op zijn eigen subnet (LAN).
Dat had ik niet zo duidelijk weergegeven in mijn eerdere bericht. Vandaar de verwarring.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Gytax
Daar ontstond de verwarring inderdaad. Het geeft helemaal niets, ik vind het leuk om ermee te spelen. Natuurlijk veel leuker als het dan nog eens opgelost is ook!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Router achter de Davolink als DMZ', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 dec 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 jul 2016
Davolink router vervangen Helpdesk : 326 20 dec 2015
Advertentie