obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over Tele2? Post hier je Tele2 klacht over b.v. een storing met internet, telefonie, televisie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Te beperkte info op site betr opnemen dig TV
Thezwipper
Hallo allen,

ik ben sinds een maand nieuw tele-2 gebruiker en helaas heb ik het ook al helemaal gehad met de organisatie. Via deze site wil ik graag mijn ei kwijt en hopelijk zijn er wat tips hoe dit op te lossen, wellicht zelfs vanuit Tele-2, want zoals bij velen is de helpdesk/klantenservice alleen maar een kostenpost voor mobiele telefoongebruikers, zonder enige oplossing van de problemen.

Het volgt is er gebeurd, na mijn verhuizing binnen dezelfde gemeente bleek KPN op het nieuwe adres te weing bandbreedte te hebben om snel internet aan te bieden. Dus dat abonnement opgezegd en in februari op zoek naar een nieuwe aanbieder. UPC niet mogelijk hier in Roosendaal en dus keuze uit Ziggo en Tele2. Tele 2 de laatste tijd erg veel in het nieuws en had voor mijn gevoel ook het beste abonnement waar wij naar op zoek waren: Snel internet en in elk geval digitale TV met pauzeer en opneemfunctie.

Via de website va tele-2 dus een pakket aangevraagd, waarbij ik klikte op de optie opnemen + pauzeren (check de website, dan begrijp je wat ik bedoel). vervolgens gaat hij een postcodecheck doen en kan ik daarna (ZONDER WAARSCHUWING) extra opties aanvinken. De optie interactieve TV staat al aangevinkt en ik dus in de veronderstelling dat ik heb wat ik wil hebben alles afgerond. Na 14 dgn de bevestiging van het pakket binnengekregen, ook hier staat interactieve TV met internet en telefonie op, dus ik denk niets aan de hand.

Ga ik afgelopen zondag (wij hebben 2 mnd verbouwd, dus vandaar het tijdsbestek van 2 mnd tussen aanvraag en installatie, het pakket wel pas afgelopen week in laten gaan) de boel installeren, zie ik een verkeerde digitale decoder, zonder opneemfunctie. Dus ik maandag bellen (daar starten de kosten al 0.10 ct per min + mobiele kosten) om een nieuwe decoder, krijg ik te horen dat er in mijn postcodegebied te weing bandbreedte is om de optie opnemen + pauzeren te kunnen aanbieder. (ik woon gewooon in een woonwijk, naast winkelcentrum, dus waarom die bandbreedte hier zon probleem is is mij een raadsel)
Ik verbaasd (ik had toch de postcodecheck gedaan en er kwam geen melding dat het niet kon en ook op de bevestiging stond dat ik interactieve TV had???!!!)

Wat blijkt: interactieve TV is bij Tele-2 NIET hetzelfde als opnemen en pauzeren (nu vraag ik me af wat is de betekenis van het woordje "interactief" dan bij normaal pakket???)
Dus ik aan die klantenservice uitgelegd dat ik dat als eerste al erg vreemd vind, maar dat ik ECHT geen optie heb gezien dat opnemen en pauzeren NIET kon. Ik heb hem dezelfde procedure laten volgen op de website en hij was het zelfs met me eens.

Maar hij kon niets voor me doen, want ik had een jaarcontract!!! Ik zeg, "ja een jaarcontract in de veronderstelling dat ik kon opnemen en pauzeren, die heb ik niet!!" Hij zegt dat hij op het formulier en de bevestiging niet kan zien of ik die optie wel of niet heb ingevuld. "ja tuurlijk ", zeg ik, die optie valt kennelijk weg, zonder dat er een melding van gemaakt wordt!!" En als dan ook nog eens niet precies duidelijk gemaakt wordt dat interactieve TV iets anders betekent dan dat dat voor de meeste mensen doet......

Om niet een hele hoop heisa te moeten maken waar je na een verhuizing en 2 mnd verbouwing niet op zit te wachten, heb ik zelfs via marktplaats een HDD recoder gekocht, 2e hands, zodat ik toch kon opnemen en dus de functie had die ik wilde hebben. Kan ik die HDD recorder (philips 5330H HDD) niet op de decoder aansluiten, ik kan wel pauzeren nu, maar nog steeds niet opnemen, want de decoder kan de kanalen niet lezen en installeren!!!

2 dgn later, is mijn draadloos internet enomr labiel, elke keer word ik eruit gegooid en dus weer bellen, nadat ik het modem al diverse malen heb opgestart. Dus weeeeer enorme kosten en uiteindelijk, na 45 minuten discussieren geen internet, want de klantenservice kan niets voor mij betekenen zolang het modem goed functioneerd. Hij beweerde zelfs het volgende: "wij bieden INTERNET als dienst aan en niet DRAADLOOS INTERNET, dit is slechts een extra optie. En als dit niet functioneerd, moet je het maar doen met de kabel!!!" Nou, toen was ik dus redelijk giftig en helaas heeft hij de hoorn erop gegooid!!!

al met al, nu heb ik dus een jaarcontract TV waar ik NIETS aan heb en heb een instabiel draadloze internet verbinding (welke wonderbaarlijk genoeg nu al 30 minuten functioneert) en wil hier dus vanaf...

Ik hoop dat er tips of reacties komen en ik heb besloten om een aangetekende brief te sturen met hierin het probleem geschetst, waarbij ik ze een maand te tijd geef om het probleem op te lossen en anders juridische stappen ga nemen. (of youp van het hek bellen, dat schijnt ook te helpen....)

alvast bedankt voor het lezen van mijn furstraties, welke nog vrij netjes verwoord zijn en voor de evt tips en reacties

vr groeten
 
cornfed
Ja, hier lopen meerdere zaken door elkaar.

We gaan ze een voor een doornemen.

Het klopt dat Tele2 kijkt naar je maximale snelheid als het gaat om de levering van de decoder met harde schijf.
Deze decoder kan een zender opnemen terwijl je naar een andere zender kijkt.
Dat moet je internet verbinding minimaal twee tv streams tegelijk doorgeven aan de decoder.
Tele2 bepaalt helemaal zelf of je verbinding geschikt is daarvoor. Daar heb je als klant geen inspraak in.
Tele2 kijkt puur hoe ver je van de telefooncentrale afwoont. Hoe verder dat is, hoe minder zal je maximale snelheid zal zijn.
Vanaf een bepaalde afstand is niet meer mogelijk om twee tv streams tegelijk te sturen.

Verder klopt het dat interactieve tv en het opnemen met een decoder niet hetzelfde is. Je moet altijd alles heel goed nalezen.
Dat er iets niet klopte had je al kunnen zien dat je niet hoefde te betalen voor de decoder met harde schijf. Die kost €5 extra per maand.
Dat het bestelproces niet helemaal duidelijk is, hoeft geen probleem te zijn.
Je moet altijd je contract en voorwaarden uitprinten en goed alles nalezen.
Bij vragen altijd bellen met Tele2 of veel eerder op fora als deze rondkijken.
Overigens kan je bij "Mijn Tele2" precies zien wat je besteld hebt.

De extra harddiskrecorder die erbij gekocht hebt, kan je natuurlijk wel inzetten om iets op te nemen.
Alleen werkt de tuner ervan niet meer. De decoder is nu namelijk je tuner.
Dus je moet de SCART ingang van de recoder gebruiken. Daarmee sluit je de decoder aan op de harddiskrecorder.

Dan de problemen met je WIFI. Dat kan meerdere oorzaken hebben.
We hebben hier een topic daarover: Problemen oplossen van WLAN netwerk
Lees het eens door en stel desnoods een vraag. Meestal is er een oplossing voor je WIFI probleem.

Verder kan je een vergoeding vragen voor de extra belkosten die je gemaakt hebt.
Tele2 doet dat niet uit zichzelf. Je moet ernaar vragen.

Het meest handige zou zijn als Tele2 zich coulant opstelt en je uit het tv gedeelte laat van je contract.
Dan kan je een andere provider zoeken puur voor je tv. (kabel, Digitenne of satelliet)

Ik hoop dat je hieraan wat hebt.
Gewijzigd door cornfed op 08 april 2011, 01:16
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Thezwipper
Bedankt voor je reactie,

Ik ga kijken of ik er allemaal wat aan heb. Ik wil wel even melden dat ik het zelf NIET had kunnen zien dat ik geen opneem + pauzeerfunctie had, want ik betaalde wel die 5,- extra. Kennelijk enkel voor de interactieve TV, waarvan ik van mening ben dat dit het opnemen en pauzeren is (dat is toch de betekenis van interactief en is bij alle andere providers ook zo....), vandaar dat ik dat zelfs na de bevestiging niet heb opgemerkt!

De decoder zit nu met de scart aansluiting inderdaad in de HDD recorder en vanuit de HDD gaat er een scart naar de TV. En nog kan hij de zenders niet installeren op de recorder hij vind ze gewoonweg niet. Uitzenden kan wel, dus er wordt wel een signaal doorgegeven, maar opnemen lukt alleen vanaf de zender die op dat moment opstaat. En dus niet vanaf een andere zender als je aan het kijken bent, of later op de dag oid.

in topic problemen met WLAN kan ik alleen info vinden betr een extra router, maar waarom zou ik een extra router gaan kopen, als ik een abonnement heb die mij snel en werkend internet beloofd??

nogmaals dank voor de reactie en hoop eea te kunnen oplossen
 
cornfed
Zoals je het nu beschrijft hoe je recorder gebruikt in combinatie met de decoder, is alles al optimaal
aangesloten. En je hebt de beperkingen die deze oplossing met zich meebrengen al ondervonden.
Dus daar kan je niets meer aan veranderen.

Met betrekking tot het Wifi trek je de verkeerde conclusies.
Er staat nog meer geschreven hoe je die problemen kan aanpakken. Een ervan is zelfs gratis.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Thezwipper
Hai,

Betekent dit dat ik zelfs met de HDD recorder niet kan opnemen, terwijl ik naar andere programma's kijk, omdat de HDD recorder enkel van maar 1 kanaal (ext1 of 2 etc) kan opnemen en niet de tuner kan herkennen en de dus de diverse TV kanalen???

dan heb ik er dus alsnog helemaal niets aan???

alvast bedankt!!
 
cornfed
Je kan het programma opnemen waarna je kijkt of je kan iets opnemen als je niet thuis bent.
Dat is alles. Meer kan niet met de "simpele" decoder.

De decoder met harde schijf zou wel meerdere programma's tegelijk kunnen opnemen/kijken.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Thezwipper
maar functioneert de recorder dan niet als HDD/harde schijf ipv de decoder??
Dan zou het toch mogelijk moeten zijn, of is dit dan WEDEROM een beperking van de decoder???
 
cornfed
Nee, zo werkt dat niet.
Alleen de decoder met ingebouwde harde schijf kan met twee of meerdere streams omgaan.
En je hebt minimaal twee tv streams nodig om naar iets te kijken en tegelijk iets op te nemen.
Een tv stream is niets anders dan het beeld en geluid van de zender waar je kijkt.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Te beperkte info op site betr opnemen dig TV', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen andere zenders kijken als ik aan het opnemen ben ! TV diensten : 5 09 jun 2014
Site werkt niet maar is online,alles geprobeerd! Algemeen : 4 31 mei 2011
Info E-Mail Adres Tele2 Webcare Algemeen : 10 09 feb 2011
web site Algemeen : 6 02 nov 2010
Site tele2.gebruikers.eu Algemeen : 5 27 sep 2010
Advertentie