Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
Pagina 2 van 2: 12
|
ipad2 verbinden met modem
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 21 January 2012, 13:47
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
Quote Het kan natuurlijk ook iemand zijn die toevallig een opennetwerk zag en erop ging. Daar letten wardrivers op. Het updaten van de Tele2 modems gebeurt zelden, daarbij zijn zeker de door jou ingestelde beveiligingen niet weg, dat zou wat zijn, dan hebben alle klanten van Tele2 een open WiFi netwerk. Zo werkt dat dus niet. Als er een update is, is dat of op eigen verzoek, of zodanig dat je dat niet eens doorhebt, in het laatste geval gaan er geen van jou eigen instellingen verloren. Gebeurd dit op eigen verzoek door bv. de HD, moet je je instellingen weer updaten. Let wel, stroom eraf en erop maakt niets uit, slechts het INIT knopje aan de achterzijde zet het modem terug in de fabrieksinstellingen. Ik zou bijna zeggen en zonder als aanval bedoelt. Zie alsjeblieft geen spoken, dan kan je wel stoppen met internet. Dan is de lol echt weg. Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 22 2012 14:04:03: Aanvulling, je kan het programma MyLanViewer eens proberen. Dan kan je ten alle tijde inzien welke apparaten er in je netwerk zitten. Gewijzigd door kobus1960 op 22 January 2012, 13:04 Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
aangeboden |
Geplaatst op 23 August 2012, 04:19
|
Activiteit Berichten: 6 Lid sinds: 21 Apr 2011 |
Fine getuned door TELE2medewerker 1: Band: 2.4GHz Channel: Current: 11 Auto Channel Timer(min) 0 802.11n/EWC: Auto Bandwidth: Current: 20MHz Control Sideband: Lower Current: None 802.11n Rate: Auto 802.11n Protection: Off Support 802.11n Client Only: Off 54g™ Rate: 1Mbs Multicast Rate: Auto Basic Rate: Default Fragmentation Threshold: 2346 RTS Threshold: 2347 DTIM Interval: 1 Beacon Interval: 100 Global Max Clients: 16 XPress™ Technology: enabled Transmit Power: 100% WMM(Wi-Fi Multimedia): Enabled WMM No Acknowledgement: Disabled WMM APSD: Disabled Fine getuned door TELE2medewerker 2: Band: 2.4GHz Channel: Current: 11 Auto Channel Timer(min) 0 802.11n/EWC: Disabled 54g™ Rate: Auto Multicast Rate: Auto Basic Rate: Default Fragmentation Threshold: 2346 RTS Threshold: 2347 DTIM Interval: 1 Beacon Interval: 100 Global Max Clients: 16 XPress™ Technology: enabled 54g™ Mode: 54gAuto 54g™ Protection: Auto Afterburner Technology: Disabled (Disable WMM for Selection) Preamble Type: long Transmit Power: 100% WMM(Wi-Fi Multimedia): Enabled WMM No Acknowledgement: Disabled WMM APSD: Disabled Welke is beter? |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 23 August 2012, 22:02
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
Datgene wat in jouw beleving het beste werkt, simpel. 1 En 2 hebben beiden een kans van slagen. Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
seawave |
Geplaatst op 24 August 2012, 19:50
|
Activiteit Berichten: 131 Lid sinds: 25 Jan 2011 |
Ja hoor het tele2 modem Comtrend 6373 voor fiberspeed. |
|
|
aangeboden |
Geplaatst op 04 October 2012, 04:12
|
Activiteit Berichten: 6 Lid sinds: 21 Apr 2011 |
Ik had heel veel problemen met het verbinden van mijn Ipad2 en de Tele2 modem/router. Totdat die modem spontaan het niet meer deed. De modem probeert op te starten (groen powerlampje) dan knippert de VDSL lampje en gaat weer uit. Je hoort hem switchen (tik, tik tik) Dat getik (switchen) hoorde ik daarvoor nooit. Dan gaat het powerlampje voor 2 seconden uit en dan weer aan. Er is nog een lampje dat continu aan staat en dat is de wirelesslampje. Dit had ik allemaal gekregen toen ik ging klagen dat mijn Ipad2 heel slecht een verbinding maakte. De Tele2medewerker ging de instellingen op afstand aanpassen en na een reboot was die router stuk! Ik heb een vermoeden dat de firmware wat buggy is. Of de buffergeheugen is niet 100% ok. Ik heb nu een nieuwe router/modem gekregen en nu werkt het stukken beter. Ik heb niets aan de standaard instellingen gerommeld, omdat ik bang ben dat die niet goed in het geheugen opslaat. Met deze instellingen kan ik nu vloeiend een filmpje (XVID) bekijken van 1,5GB. Alleen na een uurtje of 10 maakt die geen verbinding met mijn router/modem. Dat betekent dat ik weer moet gaan rommelen met het vinden van een goede mindergebruikte CHANNEL. Dit is heeeeel irritant, want soms maakt die wel een verbinding met een Channel, maar dan is die niet optimaal. Het kijken van dat filmpje is dan niet meer vloeiend. Er is blijkbaar wat ruis op die Channel. Alles gaat wat langzamer. Dus weer een andere CHANNEL zoeken. Dit moeten ze gaan verbeteren deze BUG. Hieronder zie je mijn standaard instellingen van mijn nieuwe modem/router: Je ziet het, het zijn totaal andere standaardinstellingen van mijn vorige oude defecte modem/router: Wireless -- Security This page allows you to configure security features of the wireless LAN interface. You may setup configuration manually Network Authentication: WPA Pre-Shared Key: Mixed WPA2/WPA-PSK Click here to display WPA Group Rekey Interval: 0 WPA Encryption: TKIP+AES WEP Encryption: Disabled Band: 2.4GHz Channel: Auto Current: 1 <= <= <= <= Aanpassen & Zoeken Auto Channel Timer(min) 0 802.11n/EWC: Auto Bandwidth: 40MHz in 2.4G Band Current: 40MHz Control Sideband: Lower Current: Lower 802.11n Rate: Auto 802.11n Protection: Auto Support 802.11n Client Only: Off 54g™ Rate: 1Mbps Multicast Rate: Auto Basic Rate: Default Fragmentation Threshold: 2346 RTS Threshold: 2347 DTIM Interval: 1 Beacon Interval: 100 Global Max Clients: 16 XPress™ Technology: Disabled Transmit Power: 100% WMM(Wi-Fi Multimedia): Auto WMM No Acknowledgement: Disabled WMM APSD: Enabled |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 2 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ipad2 verbinden met modem', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router | Algemeen | : 23 | 06 Jun 2017 |
wekkergeluid uit modem | Installatie en aansluit problemen Tele2 modems | : 1 | 29 Aug 2016 |
Tele2 met eigen modem en eigen router | Algemeen | : 2 | 08 Aug 2016 |
Tele2 adsl en eigen modem | Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen | : 8 | 24 Feb 2016 |
waarom is de wan poort op de 20 mbit modem wel beschikbaar en op de 40 mbit niet? | Algemeen | : 2 | 14 Sep 2015 |
Advertentie